• Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Hallon4

Nej, så här ser den ut men jag har inte sådana handtag. Utan hemska guldiga...Tror ni att den går att få fin och lantlig? Eller bör jag ge mig ut och leta på antikaffärer?
    Jag tog bilden från Blocket, är det ok att göra så?

• Det ljusa livet på landet
    Hallon4 skrev 2010-11-25 13:46:04 följande:
    Nej, så här ser den ut men jag har inte sådana handtag. Utan hemska guldiga...Tror ni att den går att få fin och lantlig? Eller bör jag ge mig ut och leta på antikaffärer?
    Jag tog bilden från Blocket, är det ok att göra så?

Den kan bli riktigt fin i målad vitt
    En dag i taget..
    ninmid skrev 2010-11-25 09:51:04 följande:
    hittade en sån fin webbutik www.inmyhouse.se/ 
    Nån som handlat där?

Blev en liten beställning ; )

Söt kanna

En pall

Och en "kom ihåg tavla" Skrattande
    Gillade griffeltavlan. Där kan man sätta söta postislappar till varandra
    En dag i taget..
  • Mettan69

Jag hade en tv-bänk i furu som störde mig nåt så fruktansvärd men inga pengar just då att köpa en ny tv-bänk. Så det blev till att måla den vit och det blev en helt annan möbel. Jättenöjd med den nu så den får hänga med ett tag till. Skrattande 

Vit färg kan ändra utseendet helt på en möbel så jag hade målat det skåpet och köpt andra handtag. Kör på, du har inget att förlora. Tungan ute

Mettan69 skrev 2010-11-25 14:56:04 följande:
    Jag hade en tv-bänk i furu som störde mig nåt så fruktansvärd men inga pengar just då att köpa en ny tv-bänk. Så det blev till att måla den vit och det blev en helt annan möbel. Jättenöjd med den nu så den får hänga med ett tag till. Skrattande 

Vit färg kan ändra utseendet helt på en möbel så jag hade målat det skåpet och köpt andra handtag. Kör på, du har inget att förlora. Tungan ute
    Jag har en tv bänk i furu, tänkte måla den vit, men så hitta jag på jysk tror jag det var en skitsnygg tvbänk som heter annika.

resources.jysk.com/getimage/pm.medium/3603202/WEB/1002

Tänkte köpa den en dag
    En dag i taget..
  • luspudel

Idag har jag pysslat lite med adventsljusstakar Köpte vanliga, klassiska vita och tog bort det där gröna böset som sitter runt ljusen. Istället knöt jag rosetter med vitt sidenband och spetsband! Blev jättefint verkligen, tänkte även sätta en träbricka med GOD JUL skrivet på, när jag nu hittar snygga brickor... Har dock tappat bort min kamerasladd men hoppas att jag kan få upp en bild!

Har även en Hemnes-byrå under ommålning... Finns jättemycket Hemnes-möbler i furu på Blocket, blir jättesnyggt att måla om och vaxa ju! Längtar tills den är på plats här hemma

luspudel skrev 2010-11-25 15:02:44 följande:
    Idag har jag pysslat lite med adventsljusstakar Köpte vanliga, klassiska vita och tog bort det där gröna böset som sitter runt ljusen. Istället knöt jag rosetter med vitt sidenband och spetsband! Blev jättefint verkligen, tänkte även sätta en träbricka med GOD JUL skrivet på, när jag nu hittar snygga brickor... Har dock tappat bort min kamerasladd men hoppas att jag kan få upp en bild!

Har även en Hemnes-byrå under ommålning... Finns jättemycket Hemnes-möbler i furu på Blocket, blir jättesnyggt att måla om och vaxa ju! Längtar tills den är på plats här hemma
    Det lät riktigt fint
    En dag i taget..
  • Hallon4

Jag hoppas att det går att få lantligt.
     Vilka handtag kan man ha? Vilken färg? Halvblank etter matt?
    Ska man rolla eller använda pensel?
    Eller är det helt enkelt bättre att köpa en avlutad vitrin som var så populär under samma tid? Verkar finnas många på blocket??

Jag blir så velig.Men jag vill inte ha kvar den som den är för den stör hela vardagsrummet.
    Men jag vill ändå ha ett vitt vitrinskåp, så jag hoppas att jag lyckas dölja 90-tals looken.

• Hallon4

Jag känner mig som en amatör. Kan man ändra på det man skrivit i efterhand?
     Skulle skriva Tyrese, men skrev Therese....

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14