• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-09-13 20:53:36 följande:
    Mamaobabba skrev 2010-09-13 13:04:43 följande:
    Åh, blev alldeles rörd oich glad av ditt meddelande.. Sitter här å gråter en skvätt.

Är så glad att jag har er här i gruppen.. Så skönt att ni vet hur det känns, att ni lyssnar å peppar. Tack!

Klart jag ska hitta hoppet igen.. Det är bara att ta tjuren vid hornen!

Nej, oj.. Nu måste jag visst rusa! Kompisdejt om en stund!

Kram till er alla!
    Mamaobabba fina vännen! Du är så stark och tuff att det där hoppet inte har en chans att komma undan! Du har snart ÄL igen också och då jävlar alltså! Stor kram till dig...
    Tack, fina du!
    Ja, snart är det ÄL igen!!! På't igen bara..
    Känner mig iaf lite bättre till mods igen nu. Tur att jag har er! Hjärta
  • Mamaobabba
    beingboring skrev 2010-09-13 20:57:51 följande:
    Jag borde ha BIM på onsdag om cykeln tänker börja komma i ordning med 28 dagar igen, det gjorde den ju dock inte förra gången utan dröjde till 32 dagar.

Kommer nog testa mig imorgonbitti iaf. Vill vara på den säkra sidan innan jag ska på cellproveriet. Suck. Jobbigt känns det inför morgondagen, vet ju inte vad jag ska hoppas på riktigt och det känns konstigt. Skulle det, även om det ju inte är så troligt, vara ett plus så vet jag inte vad som händer iom cellförändringen och kommande tester och operation. Ja ni, livet alltså.. Ibland så undrar man när turen ska vända..

Igår var jag på H&M och kunde inte låta bli att titta på bebiskläder. Fy vad mycket sött det finns... att man ska plåga sig själv så.. Suck igen.. Skrikandes
    Åh, ja.. Hu, vad knepigt! Hoppas verkligen på ett plus för dig, men jag kan ju ändå förstå din oro och dina funderingar!
    Håller hoppet uppe för att allt ska gå bra för dig! Tummarna och tårna i ett fast grepp!
    Många varma kramar.
  • beingboring

negativt.

är så besviken och trött nu. hade liksom trott att det kanske skulle ha kunnat vara något den här gången. ja ni vet hur man tänker och känner...

• Anonym (ledsen)
    beingboring skrev 2010-09-14 07:09:33 följande:
    negativt.

är så besviken och trött nu. hade liksom trott att det kanske skulle ha kunnat vara något den här gången. ja ni vet hur man tänker och känner...
    *kram*
  • airamanna
    negativt.

äsch så trist.... tänker på dig!
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-09-13 23:01:53 följande:
    Tack söta, rara!

Ja, det är en bitterljuv samling det här!

Dejten var mäkta trevlig! Först fika och shopping med en väninna och sen avbyte och middag å häng med en annan. Kom hem för en liten stund sen bara..
    låter som en härlig dag!

en annan var igårkväll på första hoppträningen med hästen sedan förra året (en kass fot på mig satte stopp för detta ett tag) och det var sååååå roligt, tänk vad fysisk aktivitet kan vara bra både för det ena och det andra....

• sommarbebis 2010
    negativt.

Tyvärr känner jag igen det så väl...
    Styrkekram
  • sommarbebis 2010

Jag pratade med min bästa kompis igår om att jag kände mig besviken och frustrerad över att jag ALDRIG bli gravid, som svar fick jag, men koppla bort det där med barnverkstan och njut av livet istället så ska du set att du blir gravid, du vet ju iaf att du kan bli gravid.
    Just där och då hade jag lust att bara ruska om henne och få henne att förstå att det INTE är att bara koppla bort tankarna på barn, det är gravida och bebisar på tv hela tiden och min omgivning. Jag sa till henne att även om jag försöker koppla bort det så vet jag ändå nånstans när äl är ungefär och jag vet när min mens ska komma och jag kan inte låta bli att hoppas. Sen är jag faktiskt rädd för att jag aldrig kommer få barn, jag har faktiskt aldrig gått mer än 20 veckor (17 veckor som dom levde) med barn i magen så det är inget som säger att jag kan bli mamma. Inget som säger tvärtom heller jag vet!
    Men jag vill att hon ska förstå att jag måste få bli besviken och ledsen när det inte blir nåt och jag måste även få hoppas och kämpa för att det ska bli nåt...

Förlåt! Känner mig inte på topp idag, men jag ska ha dejt med min syster idag, vi ska till kista och käka och kolla på filmen SALT med Angelina Jolie (Så mannen min kan få bli lite avis att jag kollar på hans "frikort" och han jobbar )

• Mamaobabba
    negativt.

åh.. ja, huvvaligen vad jobbigt! ..vi vet ju hur det är..
    tusen varma kramar!!
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-09-14 12:12:57 följande:
    låter som en härlig dag!

en annan var igårkväll på första hoppträningen med hästen sedan förra året (en kass fot på mig satte stopp för detta ett tag) och det var sååååå roligt, tänk vad fysisk aktivitet kan vara bra både för det ena och det andra....

Åh, ja.. Vad skönt att komma igång med något du tycker är kul!!

Själv hade jag tänkt försöka börja med löpträning.. Men, just nu har jag fastnat i skoträsket. Det finns ju alldeles för många löpardojjor att välja mellan så jag vet inte vad jag ska ta mig till! Förvånad
    Tänkte jag skulle försöka fokusera på att må bra i stunden.. kan ju inet koppla bort tankarna på att bli gravid.. Men, kanske kan det bli lite mindre av besattheten om jag fokuserar på mitt "må bra".. Får la se!