• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • beingboring
    airamanna skrev 2010-09-08 15:15:07 följande:
    Nä fy, nu började jag nästan gråta när jag skrev om vad som hände vår mini... tycker jag varit så himla stark och positiv  i detta men just nu orkar jag inte längre... igår fick jag veta om ännu ett par i vår närhet som ska ha barn och jag blev så himla ledsen... klart jag blir glad för deras skull men jag tycker det är så j-vla orättvist nu....

sen tror jag att det är fel på mig... har inte fått utslag på äl-test en enda gång sen MA:t, känns som att min kropp har sagt tack och adjö och aldrig kommer funka mer igen....

sry att jag gnäller så men idag är en dålig dag....

kram till er alla, hoppas ni mår bättre än jag.... 
    Visst känns det tungt när folk runt omkring en blir gravida och får barn. Det är ju som du säger inte så att man inte gläds för deras skull utan just det att det är så förbannat jävla orättvist att man själv inte får gå igenom samma lycka. Gnäll på bäst du vill! Ibland är det kanske just det man behöver för att kunna komma tillbaka senare.

Angående ÄLen så förstår jag att det känns tungt också. Du har ingen gammal BM du kan prata med? Man blir ju så frustrerad när kroppen inte vill.. Hjärta
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-09-09 00:22:04 följande:
    Visst känns det tungt när folk runt omkring en blir gravida och får barn. Det är ju som du säger inte så att man inte gläds för deras skull utan just det att det är så förbannat jävla orättvist att man själv inte får gå igenom samma lycka. Gnäll på bäst du vill! Ibland är det kanske just det man behöver för att kunna komma tillbaka senare.

Angående ÄLen så förstår jag att det känns tungt också. Du har ingen gammal BM du kan prata med? Man blir ju så frustrerad när kroppen inte vill.. Hjärta
    tack, det värmer och behövs... jag funderar på om jag ska ringa upp till gyn och prata med den BM som tog hand om mig där, hon var bra. jag hoppas dock mest på att jag har köpt dåliga test eller inte håller mig länge nog så hormonnivån är för låg eller nått annat... för jag har ju mens som vanligt, haft fyra sedan MA:t i början av maj.
  • Ledsen hoppfull
    Ledsen hoppfull skrev 2010-09-08 14:47:12 följande:
    Jag är så otroligt ledsen nu. Har haft det mycket kämpigt i mitt liv med sjukdom och otur otur otur. Till sist har jag lyckats gå vidare och äntligen efter ett halvår blev jag gravid och allt var underbart! Vi gjorde tidigt ultraljud v6 och såg pickande hjärta. Fick komma på ett läkarbesök nu i måndags, förrigår, och då frågade de om jag ville kolla att allt var som det skulle när jag ändå var där. Inget hjärta pickade längre och hade varit stilla ca 3 dagar tror de. Gjorde 2 till ultraljud efter det på gynakuten med samma trista svar.  Nu väntar jag på skrapning imorgon. Har blödigt pyttelite idag men har inte kommit mer. Jag har panik inombords och kämpar för att orka och hoppas på att snart vara gravid igen, vi vill försöka så snart allt är okej igen. Jag har läst denna tråd de första 40 sidorna och kände att jag ville skriva och försöka få hoppet att ta över paniken.
    Hej...Nu är det gjort. Allt gick bra, nu gäller det att hålla vid tanken på att kunna bli gravid på nytt när det är som det ska igen. Visst går det att bli gravid igen, vi lyckades ju i alla fall bli det en gång...

Lycka till alla.
  • sommarbebis 2010

Börjar känna av att mensen är på G

• airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-09 20:48:38 följande:
    usch vad trist... lika tråkigt varje gång! men ge inte upp, snart är det vår tur med!!!

en annan har haft ett smärre bryt här idag... men nu är det bättre efter lite tårar och en fantastiskt klok mamma <3 

• Evve81
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-09 20:48:38 följande:
    Usch vad trist! Men det är ju inte säkert heller. Jag håller tummarna ändå.
    airamanna skrev 2010-09-09 21:47:22 följande:
    usch vad trist... lika tråkigt varje gång! men ge inte upp, snart är det vår tur med!!!

en annan har haft ett smärre bryt här idag... men nu är det bättre efter lite tårar och en fantastiskt klok mamma <3 

Kram till dig!

Jag är besviken för att mensen kom MEN jag får väl hoppas på nästa månad istället!
  • sommarbebis 2010

Menskänningar idag med! Så den kommer nog imorgon som ett brev på posten

• sommarbebis 2010

Pepp och kramar till alla i tråden!

• Xperia
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-11 11:45:44 följande:
    Pepp och kramar till alla i tråden!
    Pepp och kramar i mängder till dig med!