• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • airamanna
    sommarbebis 2010 skrev 2010-09-28 00:19:40 följande:
    Har tagit en paus i bebisverkstaden den här månaden...
    -
    beingboring skrev 2010-09-27 20:32:07 följande:
    Hoppar in och stryker mig tillfälligt från BIM-listan också. Återkommer när vi fått besked om när vi kan fortsätta försöka. Kramar till er alla!

BIM-lista 

Sommarbebis2010 - BIM ca 12/9
    Xperia - BIM ca 14 september (men tror att jag fått en nidblödning!! ;D)
    Mammaobabba - BIM ca 6/10
    airamanna - BIM 22/10
    Ta hand om er båda, hoppas att vi hörs igen! 
    kram
  • Xperia
    beingboring skrev 2010-09-27 20:32:07 följande:
    Hoppar in och stryker mig tillfälligt från BIM-listan också. Återkommer när vi fått besked om när vi kan fortsätta försöka. Kramar till er alla!

BIM-lista 

Xperia - BIM ca 14 september (men tror att jag fått en nidblödning!! ;D)
    airamanna - BIM 22/10
    Hej,
    Tar bort mig själv från BIM listan. Ska ta bort myom som buktar in i livmoderhålan i morgon och jag vet inte hur detta påverkar menscykeln. Svårt att lista ut när nästa ÄL och BIM är. Kramar till alla!

airamanna - BIM 22/10
  • Mamaobabba

Åh, vad mycket som händer, å vad gruppen krymper.

Lycka till alla, ta hand om er och varandra nu!

Kommer sakna er som pausar lite nu.. Hoppas ni tittar in ibland.

beingboring; hoppas ni får svar snart, å att ni får ett glatt besked! Hjärta

Xperia; Lycka till med operationen! Hoppas det ökar era chanser att bli gravida! Hjärta

Själv fortsätter vi att försöka. Å ska se till att få till en utredning nu också.

Många, många varma kramar!!

• airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-09-30 20:35:54 följande:

Xperia; Lycka till med operationen! Hoppas det ökar era chanser att bli gravida! Hjärta

Själv fortsätter vi att försöka. Å ska se till att få till en utredning nu också.

jag kan inte riktigt hålla mig härifrån känns ju som att vi blivit lite sammansvetsade i vårt lilla kämpande gäng... så kommer att hänga kvar men kanske lite mindre. Vi har inte slutat försöka bara försökt sluta tänka så mycket på det

lycka till du med!!!

varma kramar till dig oxå!
  • Mamaobabba
    airamanna skrev 2010-09-30 20:44:38 följande:
    jag kan inte riktigt hålla mig härifrån känns ju som att vi blivit lite sammansvetsade i vårt lilla kämpande gäng... så kommer att hänga kvar men kanske lite mindre. Vi har inte slutat försöka bara försökt sluta tänka så mycket på det

lycka till du med!!!

varma kramar till dig oxå!
    Åh, vad glad jag blev när vår, på senaste tiden så tysta tråd, ploppade upp igen på favoriter!!

Låter som en bra grej, att inte stressa så mycekt kring det! Sex kan man ju nästan inte få för mycket av! Drömmer

Hoppas allt går fint för er nu. Keep us posted! Hjärta

Tusen kramar.
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-09-30 20:35:54 följande:

Tack för tankarna mamaobabba! Japp nu är operationen överstökad! Så skönt! Har drömt mardrömmar i flera veckor om att de ska "råka" ta bort livmodern och äggstockarna... men enl. läkarna ska de vara kvar :D

kramar i mängder till alla!
  • airamanna
    Mamaobabba skrev 2010-09-30 20:56:08 följande:
    Åh, vad glad jag blev när vår, på senaste tiden så tysta tråd, ploppade upp igen på favoriter!!

Låter som en bra grej, att inte stressa så mycekt kring det! Sex kan man ju nästan inte få för mycket av! Drömmer

Hoppas allt går fint för er nu. Keep us posted! Hjärta

Tusen kramar.
    Don't worry :) Skrattande

kramar tillbaka!!  
  • airamanna
    Xperia skrev 2010-09-30 23:08:07 följande:
    Tack för tankarna mamaobabba! Japp nu är operationen överstökad! Så skönt! Har drömt mardrömmar i flera veckor om att de ska "råka" ta bort livmodern och äggstockarna... men enl. läkarna ska de vara kvar :D

skönt att höra, krya på dig och ta hand om dig ordentligt nu!

kramar 
  • Xperia
    airamanna skrev 2010-10-01 08:01:08 följande:
    skönt att höra, krya på dig och ta hand om dig ordentligt nu!

kramar 
    tackar! Kramar i mängder tillbaka!
  • Mamaobabba
    Xperia skrev 2010-09-30 23:08:07 följande:

Åh, vad gött!! Bra att allt sitter där det ska! Hoppas nu, som sagt att det ökar era chanser!

Här kom tant röd idag.. Så nu skiter jag fan i det här! Blir bara såååå less på att hoppas och bli ledsen.. Tror jag lägger det hela på is i väntan på utredning. Jag orkar inte vara ledsen mer.. Får se hur mycket jag kommer vara här framöver!

Tusen kramar till alla.