sommarbebis 2010 skrev 2010-09-14 14:46:27 följande:
Jag pratade med min bästa kompis igår om att jag kände mig besviken och frustrerad över att jag ALDRIG bli gravid, som svar fick jag, men koppla bort det där med barnverkstan och njut av livet istället så ska du set att du blir gravid, du vet ju iaf att du kan bli gravid.
Just där och då hade jag lust att bara ruska om henne och få henne att förstå att det INTE är att bara koppla bort tankarna på barn, det är gravida och bebisar på tv hela tiden och min omgivning. Jag sa till henne att även om jag försöker koppla bort det så vet jag ändå nånstans när äl är ungefär och jag vet när min mens ska komma och jag kan inte låta bli att hoppas. Sen är jag faktiskt rädd för att jag aldrig kommer få barn, jag har faktiskt aldrig gått mer än 20 veckor (17 veckor som dom levde) med barn i magen så det är inget som säger att jag kan bli mamma. Inget som säger tvärtom heller jag vet!
Men jag vill att hon ska förstå att jag måste få bli besviken och ledsen när det inte blir nåt och jag måste även få hoppas och kämpa för att det ska bli nåt...
Förlåt! Känner mig inte på topp idag, men jag ska ha dejt med min syster idag, vi ska till kista och käka och kolla på filmen SALT med Angelina Jolie (Så mannen min kan få bli lite avis att jag kollar på hans "frikort" och han jobbar

)
Varför säger alla så?! "Koppla av", "Tänk på något annat".. bla, bla, bla..
Man vet att de vill väl, men ibland känns det så hopplöst att möta det där!
Hade man kunnat "koppla av" hade man ju gjort det!
Vem
vill egentligen leva sitt med att kissa på stickor, sexxa extra på specifika dagar, räkna dagar till mens, hoppas så man nästan går sönder och få sitt hopp grusat så man går sönder lite till, om och om igen?!
Och, som du säger.. Det måste väl få vara okej att bli besviken?!
Och ledsen när det inte går som man vill.. Det är väl naturligt..?
Först¨r hur du känner.. Är själv där med en väldig massa underbara, välmenande vänner som inte alls förstår.. tyvärr.
Låter underbart med en filmkväll med syrran! Hoppas ni hade trevligt!!
Många, många kramar!!