beingboring skrev 2010-09-08 06:53:14 följande:
Hej alla fina brudar,
det har varit lite tunga tider för oss dom senaste veckorna och månaderna. Flytta tillbaka till Sverige i maj, få MA i juni. Sedan fick vi reda på att sambons farfar som är väldigt nära till oss hade cancer i slutet av juni, sedan blev sambons mormor svårt sjuk, min bästa väns bror har haft svåra besvär osv. I förra veckan gick min sambos farfar bort och i ungefär samma veva visade det sig att jag har förändringar på mitt livmoderscellprov. Förhoppningsvis (!!) inget alltför allvarligt men som ni förstår har det blivit rätt mkt att bära senaste dagarna. Jag ska försöka skriva så mycket jag orkar men om jag inte gör det vet ni varför.
I övrigt hoppas jag att alla med små pyren mår bra och håller tummarna för alla som hoppas på pyren.
Och välkommen hem mammaobabba! Hur har ni haft det i det fantastiska äpplet?
Huvaligen, vännen!! Vad tungt du verkar ha det! Många, många styrkekramar!!!

Hoppas verkligen att cellprovet inte visar på något farligt, trots förändringarna..
Och.. vad jobbigt med allt på en gång! Vi finns här när du orkar "gnälla av dig" eller bara behöver prata. Kom ihåg det!
Det underbara äpplet var som sagt.. Underbart!! Vill genast tillbaka! Hed ett gäng underbara dagar med min storasyster.

Men.. jag missade ÄL och det har varit galet tungt den här månaden..
Hade en lätt breakdown när mensen kom i onsdags.. Därför har jag inte varit online.
Är så less på allt det här nu! Vi har försökt få en bebbe i snart två år.. och det är jobbigt att vara tapper och bara orka vidare.
Har inte helt tappat hoppet, men har en klar svacka just nu.
Är så trött på allas tips och råd(alltså inte era.. erat pepp är otroligt viktigt!!

); "det är bara att slappna av så ska du se att det går", "tänk inte på det".. osv. osv. Som om man inte försöker att bara slappna av och inte tänka på att bli gravid, hela, hela tiden! Hade önskat att det var så lätt..
Jag bara gråter så fort jag ser bebisar eller gravidisar på teve eller på stan, och det är rätt jobbigt eftersom det är världens babyboom i min umgängeskrets..
Är ju lycklig för alla mina vänner, men känner mig just nu illa tilltufsad och j*vligt förfördelad av livet.
Får försöka samla mig och ta tag i en fertilitetsutredning.. Det är väl det enda man kan göra!
Tack för att ni finns.