• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-10-07 19:39:30 följande:
    ..mm, jag tycker också att det är skumt!Obestämd
    Men, de var så de sa sist jag ringde. Fick t.om numret till en privat klinik av dem?!
    Men, vi ska tjata och gnata tills de släpper in oss!
    Vi har försökt i snart två år nu.. Tog ut min hormonspiral i slutet av oktober -08.
    Därav tanken att starta utredning redan i våras, men sen ville de ju inte hjälpa oss och medan vi fnulade på en lösning så blev vi ju gravida så sen lät vi det ju bara vara.
    Men nu, med tanke på MA:t och att de inte vill "ta sig" igen efter det så känns det som att det är mer än dags att söka hjälp!
    Hoppas på det bästa nu..
    Hur mår du nu då? Läker du okej?

Kramar, kramar å mera kramar.
    ja ja jag tycker det låter mer än lovligt skumt! Ligg på! Vi har nu försökt i mer än 2 år (juni 2008) och vi la också ner utredningen när vi blev gravida i mars. Då hade vi iofs fått tid för patientskola och läkarbesök så utredningen var ju "klar". Sen blev det missfall och då har vi tappat tid på IVF, dels eftersom vårt besök blev bortbokat och dels eftersom jag blev tvungen att ta röda hund spruta (vilkor för ivf om man inte har antikroppar). Sen fick vi ny tid och då ville de inte göra ngt förrän jag tagit bort myomet. Nu ska jag vänta tills första mensen efter operationen och sen får jag ringa!!! argh...  Men men jag har nästan helt sluta blöda pga operationen och nästa vecka (15:e okt) ska jag troligtvis få min mens och då kan jag ringa!! Yes!

kramar i mängder!
  • Mamaobabba
    Xperia skrev 2010-10-07 21:02:16 följande:
    ja ja jag tycker det låter mer än lovligt skumt! Ligg på! Vi har nu försökt i mer än 2 år (juni 2008) och vi la också ner utredningen när vi blev gravida i mars. Då hade vi iofs fått tid för patientskola och läkarbesök så utredningen var ju "klar". Sen blev det missfall och då har vi tappat tid på IVF, dels eftersom vårt besök blev bortbokat och dels eftersom jag blev tvungen att ta röda hund spruta (vilkor för ivf om man inte har antikroppar). Sen fick vi ny tid och då ville de inte göra ngt förrän jag tagit bort myomet. Nu ska jag vänta tills första mensen efter operationen och sen får jag ringa!!! argh...  Men men jag har nästan helt sluta blöda pga operationen och nästa vecka (15:e okt) ska jag troligtvis få min mens och då kan jag ringa!! Yes!

kramar i mängder!
    Åh, skönt att höra att du läker och att det är på G för er del nu!!
    Själv missade jag telefontiden till gyn på Huddinge idag, så nu får vi vänta till efter helgen..
    Jobbigt att vänta.
    Provade ringa "min" gynekologmotagning, men de tog fortfarande inte emot mig för basutredning?! Fast det står på hemsidan.. Jag fattar nada.
    Men, som sagt.. Huddinge får det bli!
    Hoppas mensen kommer som den ska!
    Varma kramar!!
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-10-08 11:29:09 följande:
    Åh, skönt att höra att du läker och att det är på G för er del nu!!
    Själv missade jag telefontiden till gyn på Huddinge idag, så nu får vi vänta till efter helgen..
    Jobbigt att vänta.
    Provade ringa "min" gynekologmotagning, men de tog fortfarande inte emot mig för basutredning?! Fast det står på hemsidan.. Jag fattar nada.
    Men, som sagt.. Huddinge får det bli!
    Hoppas mensen kommer som den ska!
    Varma kramar!!
    tack för tankar och kramar! Men vad märkligt att de neka er! Kräv svar och be dem om förklaring! Lycka till med samtalet till gynekologmottagningen på måndag!

kramar i mängder!
  • beingboring
    Xperia skrev 2010-09-30 23:08:07 följande:
    Tack för tankarna mamaobabba! Japp nu är operationen överstökad! Så skönt! Har drömt mardrömmar i flera veckor om att de ska "råka" ta bort livmodern och äggstockarna... men enl. läkarna ska de vara kvar :D

kramar i mängder till alla!
    Gud så skönt att operationen äntligen blivit av. Kan ni börja försöka meddetsamma nu eller hur fungerar det? Måste kännas fantastiskt för er! Hjärta
    Mamaobabba skrev 2010-10-04 23:13:53 följande:
    Åh, vad gött!! Bra att allt sitter där det ska! Hoppas nu, som sagt att det ökar era chanser!

Här kom tant röd idag.. Så nu skiter jag fan i det här! Blir bara såååå less på att hoppas och bli ledsen.. Tror jag lägger det hela på is i väntan på utredning. Jag orkar inte vara ledsen mer.. Får se hur mycket jag kommer vara här framöver!

Tusen kramar till alla.
    Usch och fy. Förstår dig ju precis vännen. Efter för mycket motgångar orkar man inte med mer orättvisor. Tycker också att det verkar skitskumt att de inte tar emot er. Om jag var du skulle jag ringa och kräva ett ordentligt svar! Så kan dom ju inte hålla på heller...

Glöm inte att du är fantastiskt stark, modig och tuff! All styrka du behöver finns inuti - men ibland kan det ju vara skönt att bara ta det lugnt från framförallt "takeverksamheten"...
    Anonym (ledsen) skrev 2010-10-06 07:11:20 följande:

Hej alla tappra bebistillverkare!

Hoppas hoppas att ni alla får ett efterlängtat Plus på stickorna snarast!!
    Idag har vi vart hos BM och lyssnat på hjärtljuden, härligt! En livligkrabat där inne....
    På onsdag om en vecka är det dags för RUL, längtar. Efter det tänkte vi göra det helt officiellt och jag tänkte "avslöja" min identitet även här

KRAM till Er alla!!!

Hjärta

Åh, RUL! Gud vad härligt, vad glad jag är för er skull! Måste kännas alldeles underbart pirrigt Hjärta
  • beingboring

Oj, vad det hänt mycket här! Även om jag inte skrivit så går jag in och tittar då och då och tyckte det var jättetrist att så många ville ta en paus från forumet. Känns ju tryggt att ha er här såklart men samtidigt förstår jag ju att man inte orkar ibland riktigt.

På torsdag ska jag till sjukhuset för att få det slutgiltiga testresultatet från cellförändringarna. Jag är på något konstigt sätt ändå taggad in för det. Nu har det ändå gått typ en och en halv månad sen jag fick reda på det första gången så nu vill man ju bara spöa dom här cellerna och gå vidare. Vågar inte tänka att det skulle kunna vara ngt värre än cellförändringar även fast det såklart vore bra att förbereda sig på det också. Det jag antar är att jag kommer att få göra en operation och sedan få vänta typ en månad med sex igen och sen kanske kanske få försöka igen. OCH DÅ JÄVLAR! Skrattande

Kram på er alla sköna bönor! Ni är så starka, fina och duktiga - glöm inte det!

• beingboring

Igår träffade jag förresten en av mina absolut äldsta barndomsvänner. Hon är gravid och beräknad till den 1 december, vi var beräknade till den 10 december men det gick hör och häpna rätt bra! Hon var ju jättestor och vårt missfall blev såklart väldigt påtagligt när jag stod bredvid men det kändes som sagt inte så farligt som jag oroat mig för. Istället kände jag mig verkligen glad för hennes skull och hon var himla fin.

Förr eller senare måste det ju bli våran tur..

Så nu har jag inläggsbombat  tillräckligt. Trevlig söndag alla!

• Anonym (ledsen)
    beingboring skrev 2010-10-10 10:49:33 följande:
    Igår träffade jag förresten en av mina absolut äldsta barndomsvänner. Hon är gravid och beräknad till den 1 december, vi var beräknade till den 10 december men det gick hör och häpna rätt bra! Hon var ju jättestor och vårt missfall blev såklart väldigt påtagligt när jag stod bredvid men det kändes som sagt inte så farligt som jag oroat mig för. Istället kände jag mig verkligen glad för hennes skull och hon var himla fin.

Härligt att se dig här!
    Hjärta
    *KRAM*
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-10-10 10:49:33 följande:

Inläggsbombning är alltid trevligt Skrattande

Va skönt att det kändes ok med gravida kompisen, själv tycker jag att det faktiskt blir bättre och bättre och man har lättare för att vara glad för andra med tiden, för det är ju det man vill vara, även om det är svårt ibland.

Håller tummmar och tår och allt som kan hållas för att det går bra på sista kollen på torsdag!!!!

Många kramar!!
  • Xperia
    beingboring skrev 2010-10-10 10:38:22 följande:
    Gud så skönt att operationen äntligen blivit av. Kan ni börja försöka meddetsamma nu eller hur fungerar det? Måste kännas fantastiskt för er! Hjärta
    Mamaobabba skrev 2010-10-04 23:13:53 följande:
    Åh, vad gött!! Bra att allt sitter där det ska! Hoppas nu, som sagt att det ökar era chanser!

Här kom tant röd idag.. Så nu skiter jag fan i det här! Blir bara såååå less på att hoppas och bli ledsen.. Tror jag lägger det hela på is i väntan på utredning. Jag orkar inte vara ledsen mer.. Får se hur mycket jag kommer vara här framöver!

Tusen kramar till alla.
    Usch och fy. Förstår dig ju precis vännen. Efter för mycket motgångar orkar man inte med mer orättvisor. Tycker också att det verkar skitskumt att de inte tar emot er. Om jag var du skulle jag ringa och kräva ett ordentligt svar! Så kan dom ju inte hålla på heller...

Glöm inte att du är fantastiskt stark, modig och tuff! All styrka du behöver finns inuti - men ibland kan det ju vara skönt att bara ta det lugnt från framförallt "takeverksamheten"...Åh, RUL! Gud vad härligt, vad glad jag är för er skull! Måste kännas alldeles underbart pirrigt Hjärta
    Hej vännen Hjärta
    Jo det är fantastiskt skönt att ha den överstökad. Jo i princip kan vi försöka direkt fast i och med att man inte får sexa förrän det gått två veckor hinner jag precic få mensen innan vi kan/får sexa. "väntar" just nu på mensen eftersom vi får ringa IVF för att få läkartid när mensen är över. kramar!
  • sommarbebis 2010

Hej igen!

Ska börja vara mer aktiv här igen, även om jag inte heller kommer hålla på med tester och så. Vi ska bara njuta av sexet och av varandra.
    Men jag är lite nyfiken på det där med utredning och så, vad krävs för att man ska få göra en sån. Menar, jag fick ju MAi slutet av feb och födde flickorna 1 mars. Mensen och äl kom igång månaden efter och vi har försökt sedan dess utan resultat.
    Nu rä dock mensen sen men inget plus på stickan i morse så nu vill jag bara att den ska komma så jag slipper den i helgen då jag fyller år och ska på massage.

Kram till er alla. Har saknat er om jag ska vara ärlig!