• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • beingboring

Gör en ny BIM-lista så får alla som vill skriva in sig... och även en BF-lista för de som vill vara med där. Glad Jag har ju inte riktigt koll på om ÄL och annat är igång som det ska men skriver in då jag tror att mensen borde komma baserad på min förra mens, före kryo-behandlingen.

Hoppas att ni alla har en fantastisk helg! Kram!

BIM-lista

beingboring - ca 10 November

BF-lista

• bomullshuve

Jag måste bara få skriva av mig lite. Idag köpte jag min brudklänning. Japp, jag ska vara en gravid brud. I januari (ca v 30) ska jag stå brud. Köpte ingen mammaklänning, men klänningen är just nu ca 1,5 storlek för stor. Men den kommer bli såå fin. Jag känner det på mig...

• airamanna
    bomullshuve skrev 2010-10-23 21:33:56 följande:
    Jag måste bara få skriva av mig lite. Idag köpte jag min brudklänning. Japp, jag ska vara en gravid brud. I januari (ca v 30) ska jag stå brud. Köpte ingen mammaklänning, men klänningen är just nu ca 1,5 storlek för stor. Men den kommer bli såå fin. Jag känner det på mig...
    Ååååååhhh vad roligt!!!! Skrattande
  • airamanna
    beingboring skrev 2010-10-21 21:52:56 följande:
    Lycka till imorgon vännen! Du är stark, glöm inte det! Men hjälp behöver alla ibland! Hjärta
    bomullshuve skrev 2010-10-20 18:54:01 följande:
    Hej Tjejer!

Det var länge sedan jag skrev nått här nu... Men jag läser så fort jag ser ett nytt inlägg.
    Jag är så ledsen att en del av er inte mår bra, men jag är samtidigt glad att du sökt hjälp. Styrkekramar och kärlek till er!!

Jag ska vara gravid i vecka 17 nu enligt beräkningar. Jag börjar få lite kula, men jag vågar ändå inte tro på att det är sant. Vi har berättat för närmsta familjer och vänner, det gjorde vi tidigit men än är jag inte redo att vara helt offentlig med min graviditet... Jag vill vänta till efter ultraljudet den 12e november.
    För övrigt mår jag ganska bra. Trött jämt! Äter nu levaxin pga av nått med sköldkörteln och har en hel del problem med mitt magmunsbråck (som jag alltid haft, men symptomen är värre nu).

Kramar på er alla!
    Det gick förresten bra hos kuratorn, hon sa mycket klokt och det känns som att jag är på rätt väg, skönt att få bekräftat att man inte är tokig iaf måste bara lära mig att låta mig vara ledsen när det behövs... man "får" tydligen vara det jag har tydligen blockerat mina känslor med det teoretiska, rationella, tänk positivt-tänket.

Ska tillbaka igen nästa vecka och fick dessutom en tid hos en BM, har varit himla orolig för att något ska vara fel i kroppen, fick aldrig komma på någon efterkoll efter MA:t, troligtvis för att det inte behövs, men tänker rätt mycket på det så hon bokade in mig snabbt och lätt...

tack alla för stödet förra veckan, det behövdes och värmde verkligen!!! Hjärta

kramar
  • Xperia
    airamanna skrev 2010-10-19 17:03:13 följande:
    Skönt att höra att allt går bra! 

Här kom menshelvetet idag, jag har haft det bra sista tiden och mått bra , kunnat slappna av och ha roligt, inte räknat dagar och testat eller någonting, men för någon dag sen kändes det som att jag ramlade ner i ett svart hål, och nu när mensen kom igen så känns allt skit.... skulle blivit mamma om mindre än en månad, känner mig helt håglös, stressad, kan inte koncentrera mig, vill ingenting, inget är roligt vet knappt om jag vill ha några barn för tillfället, känns bara så jävla jobbigt hela grejen... Har kört på som vanligt sen i maj då MA:t var men man kan uppenbarligen inte låta bli att hantera saker hur länge som helst...Så här som jag mår nu har jag aldrig mått förr, känner inte igen mig själv....

På ett sätt känner jag mig så himla fånig, gå och må dåligt för det här, det är ju fem månader sen nu.. men det kanske är därför det kommer nu, tillåter mig ju inte riktigt att må dåligt, är en väldigt "duktig flicka" jämt och vill helst vara bäst på det mesta... men man kanske inte kan va det jämt, förr eller senare hinner livet ikapp... vilket jag lätt kan sitta och säga till folk och skriva här på ett trovärdigt sätt.... men innerst inne så "tror" jag inte riktigt på det ändå och tycker att jag ska vara "duktig" och bäst iaf...

Tänkte iaf att jag skulle ta lite hjälp med det här måendet, jag kan ju uppenbarligen inte hantera det här själv... så jag bokade en tid hos kuratorn på Gyn, ska dit imorgon.  Började nästan gråta i luren när jag bokade tiden... 

Hoppas ni andra mår bättre än mig....

Kan även säga att det är så skönt att veta att ni finns och att jag inte är ensam...

Kramar till er!!! 
    oceaner av kramar! Tänker på dig!Hjärta
  • Xperia
    bomullshuve skrev 2010-10-20 18:54:01 följande:
    Hej Tjejer!

Det var länge sedan jag skrev nått här nu... Men jag läser så fort jag ser ett nytt inlägg.
    Jag är så ledsen att en del av er inte mår bra, men jag är samtidigt glad att du sökt hjälp. Styrkekramar och kärlek till er!!

Jag ska vara gravid i vecka 17 nu enligt beräkningar. Jag börjar få lite kula, men jag vågar ändå inte tro på att det är sant. Vi har berättat för närmsta familjer och vänner, det gjorde vi tidigit men än är jag inte redo att vara helt offentlig med min graviditet... Jag vill vänta till efter ultraljudet den 12e november.
    För övrigt mår jag ganska bra. Trött jämt! Äter nu levaxin pga av nått med sköldkörteln och har en hel del problem med mitt magmunsbråck (som jag alltid haft, men symptomen är värre nu).

Kramar på er alla!
    Härligt för er! Kramar!!
  • Xperia

Hej,
    Nu är vi kanske på gång igen efter det senaste skithalvåret: Röda hund sprutan är tagen (check!), myomet är borta (check!), blödningen efter operationen är över (check!), första mensen efter operationen är över (check!), ÄL nästa lördag (check!). Detta innebär också att vi får ringa IVF (check!). Ägnar nu söndagskvällen till att systematisera alla tips på att öka chanserna för att bli gravida i ett excel dokument (ja jag gillar planera Glad).

Kramar i miljardet till alla!

• airamanna
    Xperia skrev 2010-10-24 22:40:42 följande:

Hej,
    Nu är vi kanske på gång igen efter det senaste skithalvåret: Röda hund sprutan är tagen (check!), myomet är borta (check!), blödningen efter operationen är över (check!), första mensen efter operationen är över (check!), ÄL nästa lördag (check!). Detta innebär också att vi får ringa IVF (check!). Ägnar nu söndagskvällen till att systematisera alla tips på att öka chanserna för att bli gravida i ett excel dokument (ja jag gillar planera Glad).

Kramar i miljardet till alla!

Ååhh en sån massa positiva check! så härligt med ljus i tunneln! 

Håller tummar och tår! Många kramar!!! 
  • airamanna
    BIM-lista

beingboring - ca 10 November
    airamanna - ca 15 november

BF-lista
    Tant Pruselius 12/3 -11 (Enligt rul)