• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • bomullshuve

Tråden går mot ljusare tider! Underbart tjejer!!

BIM-lista

beingboring - ca 10 November
    airamanna - ca 15 november

BF-lista
    Tant Pruselius 12/3 -11 (Enligt rul)
    Bomullshuve 6/4-11 (enligt sista mens)
  • beingboring
    Xperia skrev 2010-10-24 22:40:42 följande:

Hej,
    Nu är vi kanske på gång igen efter det senaste skithalvåret: Röda hund sprutan är tagen (check!), myomet är borta (check!), blödningen efter operationen är över (check!), första mensen efter operationen är över (check!), ÄL nästa lördag (check!). Detta innebär också att vi får ringa IVF (check!). Ägnar nu söndagskvällen till att systematisera alla tips på att öka chanserna för att bli gravida i ett excel dokument (ja jag gillar planera Glad).

Kramar i miljardet till alla!

Yay för check! Jag är extremt anal och planerig av mig också så jag kör tummen upp på ditt excel dokument. Hehe. Vad kommer du fram till?

Airamanna, härligt att det gick bra hos kuratorn! Blir nästan lite sugen på att boka en tid själv...

Jag håller som bäst på att ÄL-testar. Har ju bara gjort det en gång tidigare och den här gången köpte vi CBs med smileyn för att förenkla allting. Jag vill mest testa bara för att få veta att kroppen faktiskt kommit igång efter alla prövningar fram och tillbaka. Hittills inget utslag..
  • Mamaobabba

Hej alla underbara brudar!

Skönt att så många av er är tillbaka! Har ju saknat er.. Och skönt att höra att ni mår bra!

Airamanna; vad starkt av dig att våga ta hjälp! Skönt att kuratorn verkar bra och att du ska få komma till BM! Hjärta

Xperia; Härligt, härligt!! Skönt att nu är på banan igen!

Beingboring; Gött att behandlingen är klar nu och att du är glad och hoppfull! Du är stark och bra, och jag håller alla tummar och tår för dig att kryobehandlingen gjort susen! Hjärta

bomullshuvve; Grattis till giftermålet!! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt! Och underbart att höra att det går bra för dig, kula å allt!

Nu är det jag som pausar lite.. Behöver mest lite själaro och att få fokusera på bra saker!
    Men, jag kikar in här hela tiden och kollar läget!!
    Tror jag har rätt bra koll på ÄL och sånt fortfarande men, jag pausar från det ständiga stick-kissandet!

Så.. Jag lägger väl till mig på BIM enligt vad jag tror..

BIM-lista
    Mamaobabba - ca 29 oktober
    beingboring - ca 10 November
    airamanna - ca 15 november

BF-lista
    Tant Pruselius 12/3 -11 (Enligt rul)
    Bomullshuve 6/4-11 (enligt sista mens)

Massa varma kramar till er alla!

• Xperia
    airamanna skrev 2010-10-25 10:48:55 följande:
    Ååhh en sån massa positiva check! så härligt med ljus i tunneln! 

Håller tummar och tår! Många kramar!!! 
    Massor med kramar till dig med!
  • Xperia
    beingboring skrev 2010-10-25 18:46:47 följande:
    Yay för check! Jag är extremt anal och planerig av mig också så jag kör tummen upp på ditt excel dokument. Hehe. Vad kommer du fram till?

Airamanna, härligt att det gick bra hos kuratorn! Blir nästan lite sugen på att boka en tid själv...

Jag håller som bäst på att ÄL-testar. Har ju bara gjort det en gång tidigare och den här gången köpte vi CBs med smileyn för att förenkla allting. Jag vill mest testa bara för att få veta att kroppen faktiskt kommit igång efter alla prövningar fram och tillbaka. Hittills inget utslag..

Heheha - kul att det finns fler som går igång på excel och planering här :) Tanken är jag ska för vart och ett av tipsen ska fylla i varför man ska ha det, när man ska ta det, hur man ska ta det, var man kan hitta det och kostnaden. Tänkte även dela in det i vad mannen kan göra och vad kvinnan kan göra... Än så länge har filen inneburit att jag varit och köpt grapejuice... inte så gott men vad gör man inte...

kramar!

• Mamaobabba
    Xperia skrev 2010-10-25 23:52:34 följande:

Heheha - kul att det finns fler som går igång på excel och planering här :) Tanken är jag ska för vart och ett av tipsen ska fylla i varför man ska ha det, när man ska ta det, hur man ska ta det, var man kan hitta det och kostnaden. Tänkte även dela in det i vad mannen kan göra och vad kvinnan kan göra... Än så länge har filen inneburit att jag varit och köpt grapejuice... inte så gott men vad gör man inte...

kramar!

Jag har hört om rosenrot också, att man ska ta mellan mens och ÄL.. För att öka chanserna. Inte provat dock.. Meeen.. det kanske du redan hade med på din organiserade lista?!
  • Xperia
    Mamaobabba skrev 2010-10-25 23:54:41 följande:
    Jag har hört om rosenrot också, att man ska ta mellan mens och ÄL.. För att öka chanserna. Inte provat dock.. Meeen.. det kanske du redan hade med på din organiserade lista?!
    heh - japp det har jag ;) Men jag har också ArticRoot, som jag inte vet om det är samma sak?
    När jag är klar med listan kan jag ju lägga upp den i min profil om det är någon som är intresserad...Glad
  • airamanna

Wow här händer det grejer, vad roligt!! Skrattande Har verkligen saknat liv och rörelse i vår lilla tråd,

detta är till alla, om jag citerar blir det så mycket....

Tack för all support, det tillsammans med kuratorn och en fantastisk sambo och familj har gett mig en rejäl knuff åt rätt håll igen, men på rätt premisser, inte för att jag trycker undan det ledsna och låtsas må bra utan för att jag låter mig vara ledsen för det ledsamma och glad för det glada. Man kan tydligen vara både och

Oceaner av kramar till er alla!!!! {#emotions_dlg.flower}

• beingboring

Säger som alla andra, kul med så mycket liv i gruppen!

Fortfarande ingen ÄL...suck. Vet inte om det är på grund av behandlingen men jag blir så frustrerad. JAG ORKAR INTE VÄNTA MER. Jag vill ju bara få ligga som bara den och verkligen försöka liksom. Men nehe...