• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010
    Tant Pruselius skrev 2011-03-20 14:39:33 följande:
    Tack alla !!!
    Nu har hon fått ett namn oxå och "slipper" enbart kallas lillasyster, bebis eller lillgris
    Lovis blev det efter ett (bra?) tags funderande...

Kram och kärlek till er alla!!!
    Vilket härligt namn, jätte fint och jag gillar att det inte är så vanligt.

Kram till er, jag har förhoppningsvis bara 17 veckor kvar tills jag har en liten egen i famnen
  • sommarbebis 2010
    bomullshuve skrev 2011-03-20 15:46:11 följande:
    Jättefint och inte så vanligt... Jag närmar mig BF med stormsteg och vi är inte överens om namn ännu...
    Spännande! Namn är jätte svårt, men jag tror att det kan bli lättare när man får träffa det lilla miraklet öga mot öga...
    Hur har det gått med packandet av BB-väskan då?
  • bomullshuve
    sommarbebis 2010 skrev 2011-03-20 16:10:25 följande:
    Spännande! Namn är jätte svårt, men jag tror att det kan bli lättare när man får träffa det lilla miraklet öga mot öga...
    Hur har det gått med packandet av BB-väskan då?
    Jodå, den är typ packad... så gott det går nu lixom, sen har vi skrivit en lista som sitter på kylskåpet med det som inte går att packa ner förrän det är dags så att säga.
  • Tant Pruselius
    bomullshuve skrev 2011-03-20 15:46:11 följande:
    Jättefint och inte så vanligt... Jag närmar mig BF med stormsteg och vi är inte överens om namn ännu...
    vad tror ni att det är? eller vet ni?

vet hur det är det där med att vara överens hur långt är det kvar?
    sommarbebis 2010 skrev 2011-03-20 16:09:20 följande:

Kram till er, jag har förhoppningsvis bara 17 veckor kvar tills jag har en liten egen i famnen
    underbart, dem 17v springer iväg ska du se..Nått namn på lut? köpt vagn?.Kram !
  • sommarbebis 2010
    Tant Pruselius skrev 2011-03-20 17:37:17 följande:

underbart, dem 17v springer iväg ska du se..Nått namn på lut? köpt vagn?.Kram !
    Vi köpte en vagn för nån vecka sen på barnens hus då de hade bra pris på det och barnskydd, blev en brio sing...
    Vi fick ge 4500 för vagn med sitt och liggdel, samt bilbarnstol som funkar på vagnen och en sån där del som sitter i bilen som bara är att knäppa i bilbarnstolen i. Kändes som ett fynd, min kompis är nöjd med den vagnmodellen iaf...

Namn går inte allt för bra, mannen vill inte ha ett så ovanligt namn och sen så förknippar vi ju vissa namn med olika personer som gör att de går bort, men på 17 veckor tycker jag att vi kanske skulle kunna komma på nåt...
  • bomullshuve
    Tant Pruselius skrev 2011-03-20 17:37:17 följande:

Vi vet inte, men jag tror att vi båda tror mer att det är en tjej än en kille...
    Imorgon måndag går jag in i vecka 38, så det är dags när som helst nu typ. Hoppas jag i alla fall....
  • beingboring
    bomullshuve skrev 2011-03-20 19:01:48 följande:
    Vi vet inte, men jag tror att vi båda tror mer att det är en tjej än en kille...
    Imorgon måndag går jag in i vecka 38, så det är dags när som helst nu typ. Hoppas jag i alla fall....
    Gud vad spännande.. Då är det ju verkligen dags snart! Tänk vår andra trådbebis. Hjärta
    Tant Pruselius skrev 2011-03-15 09:30:49 följande:
    Jag hoppas att ingen tar illa upp av bilden, tänkte att Ni har ju vart med från dag ett många av Er....
    Hjärta
    Vilken ljuvlig liten dotter ni fått! Sötare än nyspunnet socker.. Nästan så man får hål i tänderna
    Och fint namn, uttalas det som Lovis i Ronja eller som LovIs med betoning på i:et?
  • Tant Pruselius
    beingboring skrev 2011-03-21 08:35:27 följande:
    Gud vad spännande.. Då är det ju verkligen dags snart! Tänk vår andra trådbebis. Hjärta
    Tant Pruselius skrev 2011-03-15 09:30:49 följande:
    Jag hoppas att ingen tar illa upp av bilden, tänkte att Ni har ju vart med från dag ett många av Er....
    Hjärta
    Vilken ljuvlig liten dotter ni fått! Sötare än nyspunnet socker.. Nästan så man får hål i tänderna
    Och fint namn, uttalas det som Lovis i Ronja eller som LovIs med betoning på i:et?
    som ronjas mamma Lo-vis

Lycka till, let us know hur RUL gick!!!

KRAM
  • beingboring
    Tant Pruselius skrev 2011-03-21 12:38:43 följande:
    som ronjas mamma Lo-vis

Lycka till, let us know hur RUL gick!!!

KRAM
    Fint! Väldigt fint till och med!

RULet gick alldeles utmärkt. Bebisen var alldeles perfekt såklart och hjärtat slog fint. Dock var den inte lika samarbetsvillig den här gången som under KUB-testet så bilden vi fick med var väl inte sådär..jättesöt. Haha. Men.. så himla mysigt att se den rumla runt i magen och vinka och sparka med benen. Blev framflyttade en dag så nu är BF den 19/8. Går in i vecka 20 på lördag!