• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • airamanna
    Mammaobabba: härligt att det går framåt, även om ni inte fått några svar ännu (på gott och ont...)

Jag håller tummar och tår för att det kanske redan är ett litet pyre på plats eller att det snart blir det!!!!! 

Nuppa på

Kramar! 
  • sommarbebis 2010

Jag har verkligen världens bästa bm och läkare. Har ju hittills haft 1 vul och 3 UL i vecka 8, 13, 17, 20( som blev 19 efter UL), nu ska jag få ännu ett extra i v25. Min läkare bokar in mig för samtal då så vi kan göra ett i smyg, haha. Sen ska jag göra TUL i v32 då det ingår i projektet jag ä med i, älskar att se den lilla krabaten i magen och så lyssnar jag ju på hjärtat varannan eller var tredje vecka. Men nu när man känner sparkar dagligen blir man iaf lite lugnare :)

• Choccolat

Hej på er!

Jag är  ny här och jag hittade hit för att jag febrilt försöker läsa på om allt vad gäller misfall, MA osv. Är idag i v 7+3 tror jag (första knyttet). Gjorde ett VUL för 3 dagar sen och man kunde inte se något pickande hjärta. Läkarn trodde kanske att jag inte var så långt gången som jag trodde och jag ska på nytt VUL på torsdag nästa vecka. Men denna oro och denna väntan!!!!!

Men så trillade jag som sagt in här.. Härligt! Vilken positiv tråd! Från att bara tänka nattsvarta tankar kom jag på mig själv att lungt känna att; ja.. om detta går åt skogen så kommer vi få fler chanser..  Det är den bästa tanken jag haft sedan i tisdags. Fasen va glad jag blev att läsa om den lycka som uttrycks av så många här!
    Jag få tacka för att min sinnesstämning känns något lättare! =)

• bomullshuve
    Choccolat skrev 2011-03-25 12:30:44 följande:
    Hej på er!

Jag är  ny här och jag hittade hit för att jag febrilt försöker läsa på om allt vad gäller misfall, MA osv. Är idag i v 7+3 tror jag (första knyttet). Gjorde ett VUL för 3 dagar sen och man kunde inte se något pickande hjärta. Läkarn trodde kanske att jag inte var så långt gången som jag trodde och jag ska på nytt VUL på torsdag nästa vecka. Men denna oro och denna väntan!!!!!

Men så trillade jag som sagt in här.. Härligt! Vilken positiv tråd! Från att bara tänka nattsvarta tankar kom jag på mig själv att lungt känna att; ja.. om detta går åt skogen så kommer vi få fler chanser..  Det är den bästa tanken jag haft sedan i tisdags. Fasen va glad jag blev att läsa om den lycka som uttrycks av så många här!
    Vad roligt att du känner så... Den här tråden har hängt med ett tag, så vi har lyckats vända det svartaste mot glädje och det visar sig fler och fler plus i tråden...

Vi hoppas så klart att de ser ett hjärta på nästa ultraljud, det kan ju faktiskt vara så att det var lite för tidigt...
  • Fidelie

Har läst stora delar av denna tråden efter att fått konstaterat MA för 1 vecka sedan.

Fruktansvärt när vi trott att allt var prima där inne och inga som helst tecken på att något inte stod rätt till. Vi åkte in för att stilla nyfikenheten och betalade för ett tidigt UL inne på privatklinik också fick vi beskedet att den lilla stannat upp i v 8 och vi var då i v 13.

Jag fick åka in och skrapas i tisdags och nu har allt varit som i en dimma sedan dess men på något sätt så har denna tråden hjälpt mig att inse att det finns dom som lyckats bra efter ett sådant besked. Att läsa era historier från regn till solsken har varit fantastiskt!!

Vi gör ett nytt försök när tiden är inne men just nu känns det som en evighet tills dess även om det bara är någon knapp vecka!

Tack för en underbar tråd!

• airamanna
    bomullshuve skrev 2011-04-01 14:55:06 följande:
    Hej på er mina tappra tjejer!

Jag vill bara berätta att den 30e mars föddes Elsa 52 cm lång, 3840 gram tung och alldeles underbar.

bomullshuve.wordpress.com
    Åh, så underbart!!! stort stort grattis till er!!! kram {#emotions_dlg.flower}
  • Xperia

Jag vill bara berätta att den 30e mars föddes Elsa 52 cm lång, 3840 gram tung och alldeles underbar.

Åh - Stort grattis till liten underbar ELSA!
  • Xperia
    Choccolat skrev 2011-03-25 12:30:44 följande:
    Hej på er!

Hej vännen,
    hur har det gått? Bra hoppas jag! kram!
  • beingboring

Åh, välkommen till llla Elsa och hurra och grattis till herr och fru Bomullshuve! Vilka underbara nyheter! {#emotions_dlg.flower}Skål