• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • sommarbebis 2010
    Tant Pruselius skrev 2011-03-10 16:56:01 följande:
    Nu är lillasysteryster här ! Hon kom i tisdags (8/3 - Nationella kvinnodagen, semeldagen och pannkaksdagen - Bra dag 
    )
    3325g 51 cm och helt ljuvlig Hjärta
    Grattis grattis, vad härligt att få födas på en sådan dag. Hoppas allt gick bra! Har ni kommit på nåt namn? Har själv så svårt att komma på nåt till pyret i magen.

Många kramar till hela familjen!
  • sommarbebis 2010
    Bebislängtan82 skrev 2011-03-10 15:26:00 följande:

Jag har visst också missat att berätta plussade i måndags och är 4+1 idag. Hoppas nu det går hela vägen så man slipper ett 4 ma.

Grattis till plusset, håller tummarna för att allt går bra. Men jag står fast vid att 2011 är vår tråds år
  • sommarbebis 2010
    airamanna skrev 2011-03-10 14:36:36 följande:
    Så du fick också en bonusvecka...  

Håller tummarna för ert RUL beingboring, när är det dags? 
    Vilket datum var du beräknad? Jag är nu beräknad till 25/7Glad
  • bomullshuve
    Nu är lillasysteryster här ! Hon kom i tisdags (8/3 - Nationella kvinnodagen, semeldagen och pannkaksdagen - Bra dag )
    Första bebisen i tråden! Välkommen till världen och stort Grattis till familjen!

Fler + i tråden. Det här är en bra tråd! Grattis!!
  • ThereseJJ

Hej hej!

Är ny på forumet men har deltagit på andra sidor! Jag har två Ma bakom mig under 2010, ett i v 12 och ett i v 10, båda slutade med skrapning då jag fick livshotande blödning när missfallen väl satte igång.

Jag är nu gravid i v 14, har haft blödningar tof denna graviditeten och för 1 vecka sen visade det sig att jag hade föreliggande moderkaka som blödde från kanterna, men beisen mår prima så jag måste ta det lugnt nu.

Jo, jag kommer inte gå tillbaka o läsa hela tråden, är ju ngr sidor, men kansek hänger på farm,åt istället.

Jag är snart 28 år och mamma till en flicka på snart 8 och en pojke på snart 7

• sommarbebis 2010
    ThereseJJ skrev 2011-03-11 10:15:21 följande:
    Hej hej!

Är ny på forumet men har deltagit på andra sidor! Jag har två Ma bakom mig under 2010, ett i v 12 och ett i v 10, båda slutade med skrapning då jag fick livshotande blödning när missfallen väl satte igång.

Jag är nu gravid i v 14, har haft blödningar tof denna graviditeten och för 1 vecka sen visade det sig att jag hade föreliggande moderkaka som blödde från kanterna, men beisen mår prima så jag måste ta det lugnt nu.

Jo, jag kommer inte gå tillbaka o läsa hela tråden, är ju ngr sidor, men kansek hänger på farm,åt istället.

Jag är snart 28 år och mamma till en flicka på snart 8 och en pojke på snart 7
    Du är välkommen hit, även om jag alltid blir lika ledsen över att nån behöver hitta hit. Roligt att du är gravid igen, även om det säkert ligger mycket oro i den nya graviditeten med blödningar och så.
    Jag har själv inte haft några blödningar alls denna graviditet vilket är väldigt skönt, dock en del sammansdragningar.
  • airamanna
    Bebislängtan82 skrev 2011-03-10 15:26:00 följande:

Jag har visst också missat att berätta plussade i måndags och är 4+1 idag. Hoppas nu det går hela vägen så man slipper ett 4 ma.

Grattis grattis! håller tummar och tår för att det går bra den här gången!!! {#emotions_dlg.flower}
  • airamanna
    Nu är lillasysteryster här ! Hon kom i tisdags (8/3 - Nationella kvinnodagen, semeldagen och pannkaksdagen - Bra dag )
    Åhhh, underbart!!! stort jätte mega grattis till er!!!! {#emotions_dlg.flower}
    sommarbebis 2010 skrev 2011-03-10 19:47:53 följande:
    Vilket datum var du beräknad? Jag är nu beräknad till 25/7Glad
    Jag var beräknad till 24 juli och nu blev det 30 juli istället, så vi är rätt lika i tiden

Välkommen ThereseJJ, som sommarbebis säger så är det alltid tråkigt när vi blir fler, men du är självklar välkommen ändå...! Hoppas allt går bra trots krånglande moderkaka! 

kramar till er alla  
  • Xperia
    beingboring skrev 2011-03-10 11:42:16 följande:
    Blir så glad varje gång jag tittar i den här tråden. Även om MF och MA är hemskt så är det fint med gemenskapen och peppningen här. Så mycket starka, tuffa, fina brudar på samma ställe!

Nu så, hur är det med alla? Länge sen det skrevs något.. Jag går in i vecka 18 igår. Var på akuten och gjorde ultraljud i måndags efter en blödning men allt såg fint ut. Dock låg moderkakan långt ner vilket kan vara orsak till blödningen. Den 21/3 har vi RUL. Tiden bara rusar iväg.
    Härligt med fint ultraljud! Redan vecka 18!
  • Xperia
    elva06 skrev 2011-03-10 12:01:19 följande:
    Jag har visst missat att berätta....

Plussade i lördags och är nu i v.4+2. Jag hoppas så innerligt att allt går vägen den här gången.
    Åh se där! STORT GRATTIS!! Se där - en årgång 11 på gång =)