• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Xperia

Hejsan,
    Både jag och min man drack det ca 1 vecka innan ÄL. Jag fortsatte för säkerhets skull några dagar efter. Vi drack vuxendosen som anges på paketet.
    kram!

• elva06
    Xperia skrev 2011-03-01 22:08:17 följande:
    Hejsan,
    Både jag och min man drack det ca 1 vecka innan ÄL. Jag fortsatte för säkerhets skull några dagar efter. Vi drack vuxendosen som anges på paketet.
    kram!
    Är inte det hostmedicin??? Vad kan det hjälpa vid äl?
    ~Mamma till 06:a, tycker det är dags för en till nu~
  • Xperia
    elva06 skrev 2011-03-01 22:39:17 följande:
    Är inte det hostmedicin??? Vad kan det hjälpa vid äl?
    Hejsan,
    Visst är det det! =)
    Bisovlon är ju slemlösande och det funkar även på slidans sekret vid ÄL. Tydligen så gör det sekretet både lite "slemmigare" och eventuellt mer fertilt vid ÄL.  Detta gör att  spermierna har lättare att simma igenom det. De flesta kvinnor har redan bra ägglossningssekret men vissa behöver lite hjälp med det och då passar bisolvon.Man börjar käka bisolvon 1½-1 vecka innan man ska ha ägglossning. Man ska ta så som det står på förpackningen och inte överdosera
    Hittade en jättebra tråd i ämnet där väldigt många lyckats bli gravida genom just bisolvon. Vi hade precis fått missfall när jag snubblade över tråden (sökte över mirakelkurer) så vi bestämde oss för att testa. Gå in på www.familjeliv.se/Forum-7-134/m53495173.html   och läs mer =).

kram!
  • beingboring

Blir så glad varje gång jag tittar i den här tråden. Även om MF och MA är hemskt så är det fint med gemenskapen och peppningen här. Så mycket starka, tuffa, fina brudar på samma ställe!

Nu så, hur är det med alla? Länge sen det skrevs något.. Jag går in i vecka 18 igår. Var på akuten och gjorde ultraljud i måndags efter en blödning men allt såg fint ut. Dock låg moderkakan långt ner vilket kan vara orsak till blödningen. Den 21/3 har vi RUL. Tiden bara rusar iväg.

• elva06

Jag har visst missat att berätta....

Plussade i lördags och är nu i v.4+2. Jag hoppas så innerligt att allt går vägen den här gången.

• bomullshuve
    beingboring skrev 2011-03-10 11:42:16 följande:
    Blir så glad varje gång jag tittar i den här tråden. Även om MF och MA är hemskt så är det fint med gemenskapen och peppningen här. Så mycket starka, tuffa, fina brudar på samma ställe!

Nu så, hur är det med alla? Länge sen det skrevs något.. Jag går in i vecka 18 igår. Var på akuten och gjorde ultraljud i måndags efter en blödning men allt såg fint ut. Dock låg moderkakan långt ner vilket kan vara orsak till blödningen. Den 21/3 har vi RUL. Tiden bara rusar iväg.
    Jag kan inte annat än att hålla med, det här är en så skön tråd med så underbara människor. Många trådar här på FL är så otrevliga i tonen, här är bara härliga stöttande tjejer!!

Jag är nu i vecka 36. Var på tillväxtultraljud i måndags och det visade sig att bebisen ligger 20% + på viktkurvan. Det gjorde mig livrädd typ. Tänk om det blir en 5kilosklump? Dock sa barnmorskan att allt inom +/- 22% fortfarande ligger inom normalspannet, men det är klart man blir lite nervös.
    Idag har jag börjat packa BB-väskan. Skitsvårt! Jag har ingen aning om vad jag ska ha med mig, eller hur mycket...

Grattis till nya plus och nu hoppas vi på ännu flera sånna... Det här tråden ska vändas till den mest positiva på hela familjeliv!
  • airamanna

Grattis elva06!!! Så fantastiskt underbart!!!!

och vad härligt att det går bra för beeingboring och bomullshuve (även om man får lite skrämselhicka när man läser blödning...) 

Här går det också bra :) Är i v 20 och kände min lilla mini för första gången i förrgår, helt fantastiskt underbart!!! Allt är bra, var på RUL härom veckan och allt var precis som det skulle förutom att vi blev flyttade en vecka, så fick göra om v 19 en gång till... men det gör ju inte så mycket i det stora hela, gissar att mini kommer precis när mini vill oavsett....

kan bara hålla med om att detta är en väldigt trevlig tråd, även om det är lite paus på skrivandet ibland så vet man alltid att ni finns här!

Stora kramar till alla som kämpar, snart är det er tur också! heja heja!!!!

och stora kramar till alla er andra också så klart!  

• elva06

Bomullshuve: Tack!
     Gud, va mysigt att packa bb-väskan Det är verkligen så speciellt. Jag minns att jag hade med mej alldeles för mycket av sånt som ändå inte kom till användning  

airamanna: Tack Första sparken, gud va mysigt. Längtar tills jag är där. Men det dröjer ju. Bara jag kommer dit så är jag nöjd

• sommarbebis 2010

Beingboring, tiden går verkligen undan, jag är i v21 nu, blev flyttad tillbaka en vecka så det var bara att göra den veckan igen. Otäckt med blödning, men skönt att allt såg bra ut. Spännande med RUL sen. Vi hade tänkt kolla kön men bebis var av annan mening, så det får bli en överraskning.

Airamanna, första sparken är en underbar känsla, med tiden kommer du känna dom oftare och oftare.

Bomullshuve, packa inte för mycket, du kommer ju ligga i en sån där snygg sjukhusrock, så det kan ju vara skönt att ha nåt bekvämt att åka hem i. Sen lite till bebisen, sen kan det vara bra att ha lite tilltugg så att din karl får sig nåt i magen så han också orkar med förlossningen. En kortlek kanske om det blir mycket dötid....

Elva 06, GRATTIS, klart att det ska gå vägen dden här gången. År 2011 är vår tråds år

Nu ska jag strax bege mig till BM, ska lyssna på hjärtat bl a sen är det vattengympa som gäller..

Kram på er alla underbara tråd medlemmar!