HjärtatAlicia skrev 2011-04-09 10:56:59 följande:
I måndags fick jag se på vul att bebis dog i vecka 6, och då var jag i vecka 13. Jag fick en tid till torsdagen för att ta tabletter..
På tisdags eftermiddagen fick jag värkar, som för övrigt gjorde sjukt ont, sen när dom släppte så kände jag hur det rann, rann och rann.. låg i sängen så kallade på sambon. Sängen var nerblodad. Han hjälpte mig ner på toa och där "släppte" jag ut en massa blod och klumpar i toastolen..
Ringde gyn och berättade, och dom ville ha in mig dagen efter. Fick då ännu ett vul på onsdagen, som dock visade att hinnsäcken var kvar. Så fick behålla min tid på torsdagen för tabletter.
I bilen på väg hem från gyn, så fick jag värkar igen.. sambon tryckte på gasen och väl hemma gick jag på toaletten.. då kom det blod och fler klumpar, men dessa var större.
På torsdagen på gyn, så berättade jag detta för 2 sköterskor/bm, och den ena berättade för läkaren. Men han ville sätta igång med tabletterna ändå. Så jag fick tabletter, och efter 3½ timme så konstaterade jag att det inte hände något..
Frågade om jag inte kunde få ett vul, för att se om det var det sista som kom ut hemma på onsdagen ändå..
Men NEEEEEEJ! Jag fick en tid nästa torsdag för vul!!!
Nu har jag inte haft värkar, klumpar eller mkt blod sen i torsdags-.. men känns konstigt hela magområdet.. känns ömt och som om jag har träningsvärk.. hugger/sticker mycket..
Någon som känner igen sig?
Är sjukt besviken på sjukvåren :(
Tråkigt att se dig här, vi pratade ju i BF oktober 2011..
Beklagar ditt MA

Det är så hemskt, och orättvist..
Konstigt att du inte fick göra VUL..
Jag fick göra ett på natten och ett på dagen efter men då blev jag ju inlagd..
Jag har också ont, men det liknar mer mensvärk och sparsam mens..