• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • aprilmamma44

6 dagar sen min sytotecbehandling..blöder fortfarande massa.... sååå tröttsamt!!! jag vill ju försöka NU!!!!!! vill iaf inte missa första ägglossningen..

• charmed86
    aprilmamma44 skrev 2011-04-18 09:38:03 följande:
    6 dagar sen min sytotecbehandling..blöder fortfarande massa.... sååå tröttsamt!!! jag vill ju försöka NU!!!!!! vill iaf inte missa första ägglossningen..
    10 dagar sen min.. Fast blöder inte så mycket, men ändå.. Rynkar på näsan
  • aprilmamma44

gjorde ett gravtest idag....RFSUs....kontrollstrecket var ju klarrött och jag fick ett väldigt väldigt svagt streck som visar positivt...knappt att det syntes...betyder dettraz att hcg är påväg att försvinna???? kan man fp ägglossning medans man har hcg i kroppen???

• charmed86
    aprilmamma44 skrev 2011-04-18 13:03:38 följande:
    gjorde ett gravtest idag....RFSUs....kontrollstrecket var ju klarrött och jag fick ett väldigt väldigt svagt streck som visar positivt...knappt att det syntes...betyder dettraz att hcg är påväg att försvinna???? kan man fp ägglossning medans man har hcg i kroppen???
    Antar att det är på väg att försvinna då.
    Vad jag har förstått kan man inte få ÄL om man har hcg kvar i kroppen. Men jag är ingen expert.

Har gravstickor hemma och dem visar fortfarande tydligt positivt. Har lovat mig själv att inte testa mer förräns jag slutat blöda helt..
  • aprilmamma44

e väl eg kanske det bästa...man b lir lätt besatt av dety här...men man vill ju ha sin bebis så fort som möjligt....

• charmed86
    aprilmamma44 skrev 2011-04-18 13:52:08 följande:
    e väl eg kanske det bästa...man b lir lätt besatt av dety här...men man vill ju ha sin bebis så fort som möjligt....
    Förstår vad du menar. Egentligen borde man väl ta det lugnt och inte stressa, men hur lätt är det när man längtar så?
  • aprilmamma44
    charmed86 skrev 2011-04-18 14:19:07 följande:
    Förstår vad du menar. Egentligen borde man väl ta det lugnt och inte stressa, men hur lätt är det när man längtar så?
    jag kan inte vänta...hela min kropp och min hjärna skriker efter att bli gravid!! låter kanske sjuk men mitt liv känns tråkigt...jag vill gå tillbnaka till den ursprungliga planen NU: gravid och en liten bebis i oktober...jag vet ju att det är helt omöjligt men så vill jag ha det:(
  • charmed86
    aprilmamma44 skrev 2011-04-18 14:37:03 följande:
    jag kan inte vänta...hela min kropp och min hjärna skriker efter att bli gravid!! låter kanske sjuk men mitt liv känns tråkigt...jag vill gå tillbnaka till den ursprungliga planen NU: gravid och en liten bebis i oktober...jag vet ju att det är helt omöjligt men så vill jag ha det:(
    Förstår precis.. Det är ju så man vill ha det, men det är ju som sagt omöjligt.
  • Anonym
    aprilmamma44 skrev 2011-04-18 14:37:03 följande:
    Jag förstår också exakt vad du menar/känner. Min "plan" var ju också att det skulle ploppa ut en söt liten bebis i oktober.. :( Var så jvla surt att jag gick över vecka 12 och missfallsrisken minskade drastiskt.. och missfallet kom i vecka 13-14 :/ Uuuuuusch. Vill inte heller vänta.. vill NU!
  • beingboring

Oj, här händer det mycket! Jag hoppas att alla nya som fått anledning att söka sig hit kan finna tröst i tråden. Här finns många som varit med om samma saker som er. Vissa har till och med fått nya barn! Håll ut, det blir bättre!

Hur är det med alla andra gamlingar? Här växer magen så det knakar. Går in i vecka 25 den här veckan! Tiden går så fort..