• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Choccolat
    Suntan5 skrev 2011-04-27 10:15:26 följande:
    Hur har ni haft det relationsmässigt efter missfall? Jag känner mig väldigt ensam och kan inte se så krasst på det som min sambo gör. Han tycker liksom att det var ju lika bra eftersom det säkert var fel på barnet. Jag tänker såklart likadant men jag känner ändå en stor sorg och jag känner mig sårbar.

// S
    Jag känner tyvärr igen mig.. Det är 4 veckor sedan vi fick konstaterat MA. Efter det har vi haft våra två största gräl någonsin.. Senast igår/inatt.. Jag tror att vi på något sätt tappade lite taget om varandra när vår dröm dog. Vi har den ju självklart kvar men den känns så avlägsen och overklig. Vi hanterar även sorgen otroligt olika.. Han är introvert och jag extravert. Jag gråter, han vill gå undan och vara ensam osv...  Och detta påverkar så många fler aspekter av vår relation än just missfallet.. Jag försöker hålla modet uppe men just nu är det riktigt tungt... 

Otroligt skönt att jag har min "låtsaskompis" FL att prata med... =)
  • Choccolat
    charmed86 skrev 2011-04-27 12:44:08 följande:
    Har ställt frågor till BM här på FL i denna tråd www.familjeliv.se/Forum-15-317/m58599258.html
    Tack så jättemycket.. Du beskriver exakt hur jag har känt smärtan.. Så allt stämmer in på mig förutom flytningarna då.. Jag har haft ont några dagar längre än du och nu har jag knappt alls ont.. några känningar per dag. Jag antar att vi bara får fortsätta att göra det enda jag gör hela tiden... att väääääänta och se..
  • charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-27 13:01:11 följande:
    Tack så jättemycket.. Du beskriver exakt hur jag har känt smärtan.. Så allt stämmer in på mig förutom flytningarna då.. Jag har haft ont några dagar längre än du och nu har jag knappt alls ont.. några känningar per dag. Jag antar att vi bara får fortsätta att göra det enda jag gör hela tiden... att väääääänta och se..
    Det är bara "skönt" att någon annan känner likadant!
    För mig är det idag 3 veckor sedan jag fick första blödningen och 2 dagar efter det kom missfallet igång.

Vi får hoppas att det är ÄL och ingen infektion. Men tycker man borde ha mer ont vid infektion och har läst att man dessutom ska ha rikliga, typ brun-färgade och illaluktande flytningar och det har jag inte. Någon liten liten vit flytning men inget mer.
    Fick visserligen en ljusrosa flytning efter första sexet men inget mer efter det..
    Ja det är väl bara att fortsätta vänta..
  • Anonym (ingen expert)
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-27 09:55:53 följande:
    Sitter och funderar på om man ska säga till idag att man blir hemma imorgon, lika bra även om allt skulle vara bra så kan det kanske vara skönt att vara hemma och landa lite...
    Jag är ju helt inställd på att det inte finns någe liv i min mage, idag är det 15 dagar sen jag var där och fick besked att vi skulle vänta och se... En hemsk väntan har det varit.
    Förmodat MA - Hoppas att det går bra imorgon och att det visar sig att allt är ok! Det borde väl vara ett bra tecken att du inte har blött något under dessa veckor?

Om det nu inte skulle vara det, så är det ju inte säkert att du får göra själva aborten direkt efter besöket. När jag fick mitt MA konstaterat så fick jag tabletter med mig som jag skulle ta dagen efter (cytotec). Fast jag hann aldrig ta dom för på kvällen satte blödningen igång av sig själv.

Önskar dig all lycka till och tänker på dig imorgon!
  • Choccolat
    charmed86 skrev 2011-04-27 13:07:31 följande:
    Det är bara "skönt" att någon annan känner likadant!
    För mig är det idag 3 veckor sedan jag fick första blödningen och 2 dagar efter det kom missfallet igång.

Vi får hoppas att det är ÄL och ingen infektion. Men tycker man borde ha mer ont vid infektion och har läst att man dessutom ska ha rikliga, typ brun-färgade och illaluktande flytningar och det har jag inte. Någon liten liten vit flytning men inget mer.
    Fick visserligen en ljusrosa flytning efter första sexet men inget mer efter det..
    Ja det är väl bara att fortsätta vänta..
    Ha ha... Måste faktiskt skratta... Fick oxå en ljusrosa flytning efter första sexet.. sen tog det 11 dagar innan jag fick det igen.. (Vi verkar nästan vara lite för lika.. MA nästan samma dag, samma namn, samma symptom...) Vi, eller framför allt jag, får väl vara uppmärksam på om flytningen blir brun och luktar illa.. Men jag tror fasen inte att det är infektion.. Känns inte så.. Vi får hålla tummarna!!!!
  • charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-27 15:32:08 följande:
    Ha ha... Måste faktiskt skratta... Fick oxå en ljusrosa flytning efter första sexet.. sen tog det 11 dagar innan jag fick det igen.. (Vi verkar nästan vara lite för lika.. MA nästan samma dag, samma namn, samma symptom...) Vi, eller framför allt jag, får väl vara uppmärksam på om flytningen blir brun och luktar illa.. Men jag tror fasen inte att det är infektion.. Känns inte så.. Vi får hålla tummarna!!!!
    Haha, sant! Tur att vi inte är födda samma år bara (80 och 86) Flört
    Men det är skönt att någon har lite samma, jag blir så lätt orolig..
    Ja, både du och jag får hålla utkik och känna efter. Nej tror inte heller det, tycker som sagt man borde ha mer ont vid en infektion..
    Ja det får vi göra!
  • charmed86
    Mikaela80 Har bestämt mig för att åka in till gynakuten idag efter att ha pratat med en BM på sjukhuset. Vill kolla så det inte är en infektion. Skulle ju vara lagom kul om man har fått en sån också..
    Uppdaterar sen när jag vet, tänkte eftersom du har samma symptom Flört
  • Anonym (Ett förmodat MA)

Nu är tillbaka hemma från sjukhuset, det fanns ingen aktivitet i magen så ett missfall konstaterades. Jag fick 3 olika valmöjligheter att få bort resterna eftersom jag inte blödit någe och dessa var:
    1- att vänta och låta kroppen sköta det själv eftersom det förr eller senare kommer ut iallafall, det kund ehänd aidag lika väl som det kunde hända om 3 veckor osv.
    2- talbletter
    3- skrapning.

Jag valde att ta tabletter för att få det gjort samt slippa bli sövd om det inte behövs. Tod tabletterna för 1½ timme sen och än känns det inte som om det har hänt nått, har i och för sig fått en massa smärtstillande och känner ju lite molvärk till och från så det kanske är på gång. vågar inte rikigt gå på toaletten ännu så tänkte vänta ett tag till med det... Läkaren trodde kroppen skulle komma igång snabbt igen inom 2 månader iallafall.... Just nu låter 2 månader som en evighetsevighet.

Hoppas allt är bra med er andra och Mikaela86 håller tummarna för att det inte är en infektion!

• Anonym (ingen expert)

Åååå vad tråkigt! Beklagar verkligen. Hoppas att det går bra för dig att få ut allt och att du inte behöver ha så ont.
    *styrkekramar*

• Anonym (Ett förmodat MA)

Just nu känns det mest som vanlig mensvärk, men jag har ju tagit en del smärtstillande så vi får väl se när dom går ur kroppen, det är först nu som det verklingen har kommit igång 6 timmar har det tagit för det att starta men jag antar att det är olika för alla.