• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • Anonym (Ett förmodat MA)
    charmed86 skrev 2011-04-30 09:01:31 följande:
    Det är första gången jag använder dem så har inte så stor koll. Men man får med en beskrivning på när/hur dem ska användas. Det beror på hur lång menscykel man har.

Testade negativt på gravstickan idag, så skönt! Nu blir det att vänta in ÄL eller mens! =)
    Okej, då får jag helt enkelt vänta tills jag fått nått mensliknade och sen utgå från det. Innan det här hände så hade jag en väldigt regelbunden mens 28 dagar var den och den kom exakt den dagen den skulle och nästa samma klockslag jämt med så jag hoppas det blir samma sak nu med.
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-04-30 09:38:25 följande:
    En gråga till er...
    Fick konstaterat MA i v10 och igår var vi på sjukhuset och genomled den medicinska aborten. Kroppen ville interiktigt öppna sig men tillslut, i sista stund, kom lite blod. Men jag blöder jättelite ännu!!???!! Alltså, vi pratar troskkydd och det hinner inte ens komma ngt på det innan jag går ¨på toa igen och jag springer inte ofta...visst, lite klart blod och ngn klump har passerat...men borde det inte vara mer???
    Jag var in i torsdags och fick medcinerna, mitt kom igång lite lite smått efter ett par timmar och dom sa att det hela skulle komma igång inom 30 min men efter 8,5 timmar så var det som en propp lossnade och det bara forsade ut, igår var det som vanlig mens och idag med. Det värker lite med men inte värre än vid mens. Jag hoppas det snart slutar blöd 7-10 dagar sa hon att det kunde ta men jag hoppas på kortare...
  • charmed86
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-04-30 09:38:25 följande:
    En gråga till er...
    Fick konstaterat MA i v10 och igår var vi på sjukhuset och genomled den medicinska aborten. Kroppen ville interiktigt öppna sig men tillslut, i sista stund, kom lite blod. Men jag blöder jättelite ännu!!???!! Alltså, vi pratar troskkydd och det hinner inte ens komma ngt på det innan jag går ¨på toa igen och jag springer inte ofta...visst, lite klart blod och ngn klump har passerat...men borde det inte vara mer???
    Det är olika för alla, en del blöder mycket och en del lite. Det beror ju också på i vilken vecka graviditeten stannade av. Men är du orolig så ring och fråga!
  • charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-30 12:17:47 följande:

Nu undrar jag igen.... Det tycks som att min mens har kommit. Jag har ju haft ont och någon liten blödning till och från. Idag vaknade jag med mensvärk och nu blöder jag endel. "Problemet" är bara att det kommer för tidigt. Om allting skulle ha gått så fort det bara kan, äl sen mens osv, så är mensen minst 4 dagar för tidig... Rimligast vore ju om mensen kom något senare än vanligt efter missfallet.. eller? Fan.. blir så orolig att det inte är mens utan att jag blöder för att något är fel nu.. Har någon av er andra "kommit igång" tidigare än vanligt efter missfall? Kan jag tro att det är mens eller är det någon annan förbannad blödning? Ursäkta att jag svär...

Klart du gjorde! Skratt!! Jag sa ju det! =) Grattis!

Vet tyvärr inte, är ju i ungefär samma sits som dig. Flört Förstår att du blir frustrerad!

Har fortfarande lite ont men ÄL-stickan fortsätter att vara negativ. Får se om mensen kommer eller vad det är, dem såg ju som sagt på sjukhuset att något var på G, så vi får nog mysa på och se vad som händer, är det mensen har man ju ändå något att utgå ifrån.
    Du kanske ska ringa din BM på måndag och fråga? Har du förhöjd temp förresten?

Ja du gjorde ju det! Flört Får se om jag också börjar blöda snart då, säger till om det blir så, då följer vi ju verkligen samma mönster Flört
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-30 13:43:38 följande:
    Okej, då får jag helt enkelt vänta tills jag fått nått mensliknade och sen utgå från det. Innan det här hände så hade jag en väldigt regelbunden mens 28 dagar var den och den kom exakt den dagen den skulle och nästa samma klockslag jämt med så jag hoppas det blir samma sak nu med.
    Du kan börja så fort du fått ett negativt gravtest vad jag har förstått.
    Skönt med en sån exakt mens, jag åt minipiller 2 månader innan jag blev gravid och min mens var väldigt oregelbunden..
  • Choccolat

Nä, ingen feber. Känns faktiskt som vanligt när man har mens.. Men det konstiga är att jag var väldigt regelbunden innan graviditeten. Skulle det någon enstaka gång avvika så var det att det tog en dag längre snarare än kortare att få mens.. Men men jag får väl hoppas på att kroppen har jobbat med mig och skyndat på lite.. =)

• charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-30 15:34:39 följande:
    Nä, ingen feber. Känns faktiskt som vanligt när man har mens.. Men det konstiga är att jag var väldigt regelbunden innan graviditeten. Skulle det någon enstaka gång avvika så var det att det tog en dag längre snarare än kortare att få mens.. Men men jag får väl hoppas på att kroppen har jobbat med mig och skyndat på lite.. =)
    Vi håller tummarna för det =) Det kan ju bli lite omkastat efter ett MA/MF så egentligen kanske det inte är så konstigt.
  • Choccolat
    charmed86 skrev 2011-04-30 16:59:13 följande:
    Vi håller tummarna för det =) Det kan ju bli lite omkastat efter ett MA/MF så egentligen kanske det inte är så konstigt.
    Mh tack! Det verkar som att det är mens. Blöder som tusan och det känns verkligen som mens. Jag försöker se det positivt.. Kroppen bör ju vara "igång" nu då så vi kan börja försöka igen..
  • charmed86
    Choccolat skrev 2011-05-02 08:47:26 följande:
    Mh tack! Det verkar som att det är mens. Blöder som tusan och det känns verkligen som mens. Jag försöker se det positivt.. Kroppen bör ju vara "igång" nu då så vi kan börja försöka igen..
    Är det mens så är det ju positivt, då är ju kroppen igång igen =)

Jag väntar fortfarande för att se om det är ÄL eller mens, känns som en ständig väntan nu. Men det känns ju såklart bättre än förut =)
  • Anonym (Ett förmodat MA)

Här har blödandet lugnat ner sig rejält men det kommer stötvis mer och så blir det mindre igen... Ett tag trodde jag nästan att det hade slutat helt men det vore väl för bra för att vara sant när det bara har gått 5 dagar sen jag tog tabletterna.

Jag känner mig frutansvärt tung i huvudet hela tiden och funderar lite på varför man inte fick järntabletter att ta, för man förlorar ju en heldel blod som man inte är van med att förlora... Jag hoppas blöningen har slutat till helgen iallafall. Man börjar ju bli lite myssugen

Skönt att höra att era kroppar börjar komma igång, vi kanske kan följas åt till ett  nytt plus?

• Anonym (ingen expert)

När jag fick mitt MA rekommenderade dom att jag åt järntillskott, hemofer, som finns på apoteket. Så det kan du ju prova! Jag har hört att kroppen återhämtar sig fortare också om blodvärdet inte sjunker så mycket.