• Anonym (Ledsen)

Missed abort

Jag är så ledsen.... va på UL och det visade sig att fostret dött i vecka 9 . Jag trodde jag var i vecka 15 och har alltså gått och trott att jag var gravid i 6 veckor...
    misstänkte att något var fel eftersom mina gravsymptom försvann men barnmorskan sa att jag inte behövde oroa mig. Däremot sa läkaren på sjukhuset att om man slutar ha bröstspänningar är det troligt att fostret dött...

Fick abortpiller och nu har jag förhoppningsvis blödit ut allt. Känner mig helt tom och vet inte hur jag ska gå vidare.
    Det visade sig även att jag har en bakåtvänd livmoder och att jag hade någon slags inflamation.... bakåtvänd livmoder är det någon som vet något om det??

Vet inte om vi ska försöka få barn igen.... eller vad jag vill säga med inlägget vill mest skriva av mig lite.... finns det någon annan som nyligen fått missfall?

• Svar på tråden Missed abort
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-29 09:18:35 följande:
    Idag har jag inte ont alls och har sovit som en prinsessa och nu blöder jag ungefär som vid min vanliga mens så jag hoppas att min process kommer vara kort.
    Då är det värsta säkert över, håller tummarna för det! Och att du slutar blöda snart Glad
    Ska ni vänta eller försöka snart igen?
  • charmed86
    Choccolat skrev 2011-04-29 09:29:17 följande:
    Mikaela86: Klart du visar minus snart.. vi har ju allting likadant!!! =)
    Haha, ja =)
    Tänkte testa imorn så att jag inte testar för tidigt.ÄL-testet var väldigt svagt igår så helt klart negativt.
    Har fortfarande lite ont idag men nu vet jag i alla fall att det inte är något farligt =)
  • Anonym (Ett förmodat MA)
    charmed86 skrev 2011-04-29 09:30:09 följande:
    Då är det värsta säkert över, håller tummarna för det! Och att du slutar blöda snart Glad
    Ska ni vänta eller försöka snart igen?
    Vi tänker nog börja försöka rätt så fort igen, men ingen stress och ingen press... MEN JAG VILL VARA GRAVID NU!

Jag har aldrig testat med älstickor och undar om man kanske ska göra det nu när det har blivit såhär mest för att se att kroppen kommit igång som den ska, hur gjorde och när började ni testa med ÄL-stickor om ni nu gjort det? Ser att många tar gravtester för att se om hormonerna är borta tänkte nog med göra det men väntar tills dess att blödningen har försvunnit och jag har varit på återbesöket.
  • charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-29 12:07:20 följande:
    Vi tänker nog börja försöka rätt så fort igen, men ingen stress och ingen press... MEN JAG VILL VARA GRAVID NU!

Jag har aldrig testat med älstickor och undar om man kanske ska göra det nu när det har blivit såhär mest för att se att kroppen kommit igång som den ska, hur gjorde och när började ni testa med ÄL-stickor om ni nu gjort det? Ser att många tar gravtester för att se om hormonerna är borta tänkte nog med göra det men väntar tills dess att blödningen har försvunnit och jag har varit på återbesöket.
    Känner igen det där =)

ÄL-stickorna kan visa positivt om man har hcg kvar i kroppen så egentligen är det ingen idé att testa med ÄL-stickor innan gravtesten är helt negativa.
    Det är som du säger ingen idé att kolla gravtesten innan man slutat blöda, du kan ju ändå inte ha sex förrän blödningen upphört.

Har lite ont i magen nu, hoppas det är ÄL och inte mens. Men samtidigt, är det mens så vet jag ju att kroppen kommit igång och då är det ju bara att vänta in ÄL som borde komma om ett par veckor =)
  • Anonym (Ett förmodat MA)

Då kör jag på grav test när blödningen är borta men sen då... När började ni testa med Älstickorna, var det när ni började känna av det i kroppen.

Min ÄL brukar jag märka rejält då jag får rejäla flytningar osv, men det är ju på "topp" dagen eller vad man ska säga.

Skönt att kunna prata med några som är med om samma sak, de flesta som visste om graviditen här hemma vet inte rikigt vad dom ska säga, men jag mår förhållandevis ganska bra ändå och känner att det helt enkelt inte var meningen att det skulle bli nått nu och fostret hade ju inte dött om allt stod rätt till.

• charmed86
    Anonym (Ett förmodat MA) skrev 2011-04-29 15:46:32 följande:
    Då kör jag på grav test när blödningen är borta men sen då... När började ni testa med Älstickorna, var det när ni började känna av det i kroppen.

Min ÄL brukar jag märka rejält då jag får rejäla flytningar osv, men det är ju på "topp" dagen eller vad man ska säga.

Skönt att kunna prata med några som är med om samma sak, de flesta som visste om graviditen här hemma vet inte rikigt vad dom ska säga, men jag mår förhållandevis ganska bra ändå och känner att det helt enkelt inte var meningen att det skulle bli nått nu och fostret hade ju inte dött om allt stod rätt till.
    Det är första gången jag använder dem så har inte så stor koll. Men man får med en beskrivning på när/hur dem ska användas. Det beror på hur lång menscykel man har.

Testade negativt på gravstickan idag, så skönt! Nu blir det att vänta in ÄL eller mens! =)
  • Anonym (fjärde försöket.)

En gråga till er...
    Fick konstaterat MA i v10 och igår var vi på sjukhuset och genomled den medicinska aborten. Kroppen ville interiktigt öppna sig men tillslut, i sista stund, kom lite blod. Men jag blöder jättelite ännu!!???!! Alltså, vi pratar troskkydd och det hinner inte ens komma ngt på det innan jag går ¨på toa igen och jag springer inte ofta...visst, lite klart blod och ngn klump har passerat...men borde det inte vara mer???

• aprilmamma44
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-04-30 09:38:25 följande:
    En gråga till er...
    Fick konstaterat MA i v10 och igår var vi på sjukhuset och genomled den medicinska aborten. Kroppen ville interiktigt öppna sig men tillslut, i sista stund, kom lite blod. Men jag blöder jättelite ännu!!???!! Alltså, vi pratar troskkydd och det hinner inte ens komma ngt på det innan jag går ¨på toa igen och jag springer inte ofta...visst, lite klart blod och ngn klump har passerat...men borde det inte vara mer???
    det är tydligen jätteolika...jag fick dock göra om min behandling för att allt inte kom ut, ch jag blödde en hel del under själva "aborten" och även veckan efter...ringa Kvinnikliniken och fråga!!!!! kram
  • Choccolat
    Anonym (fjärde försöket.) skrev 2011-04-30 09:38:25 följande:
    En gråga till er...

Hej! Jag hade ganska likadant. Dom säger ju att ett missfall ska vara som en riklig mens. Jag blödde endel när det väl satte igång men efter bara några timmar var det mycket sparsamt. Jag ringde BM för att höra om det verkade gå rätt till. Hon frågade mig hur ofta jag måste byta binda.. Jag skrattade till svar. Dock hade jag jäkligt ont så till slut fick vi åka till akuten. Där undersökte dom och konstaterade att jag helt enkelt hade "tur" med blödningen. Allt hade gått bra. Om jag var du skulle jag åka och undersöka för att vara på den säkra sidan. Det är inte särskilt ovanligt att man måste göra om proceduren då allt inte vill komma ut. Det hände mig för 11 år sen när jag gjorde abort (vilket ska vara väldigt liknande).
    Lycka till!

• Choccolat

Nu undrar jag igen.... Det tycks som att min mens har kommit. Jag har ju haft ont och någon liten blödning till och från. Idag vaknade jag med mensvärk och nu blöder jag endel. "Problemet" är bara att det kommer för tidigt. Om allting skulle ha gått så fort det bara kan, äl sen mens osv, så är mensen minst 4 dagar för tidig... Rimligast vore ju om mensen kom något senare än vanligt efter missfallet.. eller? Fan.. blir så orolig att det inte är mens utan att jag blöder för att något är fel nu.. Har någon av er andra "kommit igång" tidigare än vanligt efter missfall? Kan jag tro att det är mens eller är det någon annan förbannad blödning? Ursäkta att jag svär...

charmed86 skrev 2011-04-30 09:01:31 följande:
    Testade negativt på gravstickan idag, så skönt! Nu blir det att vänta in ÄL eller mens! =)

Klart du gjorde! Skratt!! Jag sa ju det! =) Grattis!