• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Honey1982

Jag har försökt mig på att baka macarons idag. Det gick inget vidare . Uppskattade den malda mandeln och jag tror att det blev fel i propotionerna mellan mandel, florsocker och äggvita. De är supergoda och härligt rosa, men inte alls så där släta, glansiga och dessutom utan krage.
    Nån som är bra på macarons?

Ska försöka mig på en ny omgång ikväll eller imorgon.

♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Shaun the sheep

Måste bara berätta om vad jag såg idag!

SÅ länge som jag väntat och letat. Nu äntligen! Var på Ica Maxi idag, och nu har dom börjat sälja chokladpellets, alltså typ chocolate chips, från Odense! Måste nästan premiärbaka något med dessa, har till och med mailat Odense förut men fick svaret att det nästan bara är City Gross som säljer deras pellets. Men nu så! =)

Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Ann Lee
    Shaun the sheep skrev 2010-11-10 13:30:05 följande:
    Måste bara berätta om vad jag såg idag!

SÅ länge som jag väntat och letat. Nu äntligen! Var på Ica Maxi idag, och nu har dom börjat sälja chokladpellets, alltså typ chocolate chips, från Odense! Måste nästan premiärbaka något med dessa, har till och med mailat Odense förut men fick svaret att det nästan bara är City Gross som säljer deras pellets. Men nu så! =)
    Men är de goda? Jag har nog hittat någon variant någon gång... värre kvalitet än blockchoklad kändes det som. Därför brukar jag hacka själv. Kan inte du testa och recensera här?
  • Shaun the sheep
    Ann Lee skrev 2010-11-10 19:25:02 följande:
    Men är de goda? Jag har nog hittat någon variant någon gång... värre kvalitet än blockchoklad kändes det som. Därför brukar jag hacka själv. Kan inte du testa och recensera här?
    Det kan jag helt klart göra
    Kakaoinnehållet i den mörka chokladen var 53% tror jag. Det beror väl på hur bitter man vill att den ska vara
    Det verkar inte gå att kolla innehållet på hemsidan tyvärr, annars hade man ju iallafall kunnat jämföra :)
  • Ann Lee
    Shaun the sheep skrev 2010-11-10 21:45:07 följande:
    Det kan jag helt klart göra
    Kakaoinnehållet i den mörka chokladen var 53% tror jag. Det beror väl på hur bitter man vill att den ska vara
    Det verkar inte gå att kolla innehållet på hemsidan tyvärr, annars hade man ju iallafall kunnat jämföra :)
    Tack! Till nästa gång vore det kul att använda sådana...

Så länge.... chocholate chip cookies... stooooora... tefatstora... seeeeega... mumsiga!

recept och bild på bloggen!

http://frostrosor.blogspot.com
  • Bubba80
    Ann Lee skrev 2010-11-11 14:18:13 följande:
    Tack! Till nästa gång vore det kul att använda sådana...

Så länge.... chocholate chip cookies... stooooora... tefatstora... seeeeega... mumsiga!

recept och bild på bloggen!

frostrosor.blogspot.com
    Mums...Ser otroligt goda ut Tungan ute

Ska försöka mig på dina Hallon-och vaniljbullar ikväll eller imorgon...
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • virrevapp

Idag har jag bakat Leilas blåbärsmuffins med crumble. I morgon tänkte jag ge mig på hennes raspberry cupcakes, de verkar vara så himla goda! Nån som har testat?

• phillipha

Jag skulle vilja ha lite tips av er som bakar en massa...

Min man är allergisk mot ägg och nötter(alla nötter och mandel) och jag skulle vilja baka något smarrigt som han kan äta. Har ni något förslag?

/Jenny

• Shaun the sheep
    phillipha skrev 2010-11-11 19:58:46 följande:
    Jag skulle vilja ha lite tips av er som bakar en massa...

Min man är allergisk mot ägg och nötter(alla nötter och mandel) och jag skulle vilja baka något smarrigt som han kan äta. Har ni något förslag?

/Jenny
    Det finns en sida som heter typ www.allergimat.com och där brukar jag alltid kolla när jag saknar ägg eller nåt annat. Annars kan jag tipsa om en chocolate ganache tarte, om det lockar?
Svar på tråden För oss som bakar