För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Jag har försökt mig på att baka macarons idag. Det gick inget vidare
. Uppskattade den malda mandeln och jag tror att det blev fel i propotionerna mellan mandel, florsocker och äggvita. De är supergoda och härligt rosa, men inte alls så där släta, glansiga och dessutom utan krage.
Nån som är bra på macarons?
Ska försöka mig på en ny omgång ikväll eller imorgon.
Måste bara berätta om vad jag såg idag!
SÅ länge som jag väntat och letat. Nu äntligen! Var på Ica Maxi idag, och nu har dom börjat sälja chokladpellets, alltså typ chocolate chips, från Odense! Måste nästan premiärbaka något med dessa, har till och med mailat Odense förut men fick svaret att det nästan bara är City Gross som säljer deras pellets. Men nu så! =)
Var så länge sedan sist så jag gjorde en morotskaka igår. Mumsigt
louisespis.blogspot.com/2009/02/fettisdag.htm...

Idag har jag bakat Leilas blåbärsmuffins med crumble. I morgon tänkte jag ge mig på hennes raspberry cupcakes, de verkar vara så himla goda! Nån som har testat?
Jag skulle vilja ha lite tips av er som bakar en massa...
Min man är allergisk mot ägg och nötter(alla nötter och mandel) och jag skulle vilja baka något smarrigt som han kan äta. Har ni något förslag?
/Jenny