• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Snuttjulla
    jennie1980 skrev 2010-11-06 12:27:53 följande:
    Den kondencerade mjölken ska ju koka i 3 timmar. Så det kan du ju börja med. Sen tar ju inte själva tårtan så lång tid att slänga ihop. Vet inte hur receptet ser ut som du hittat men några timmar innan kan du göra den det har jag gjort eller så väntar du med bananer och grädde tills den ska serveras!! Lycka till

Idag har jag bakat silviakaka fast i muffinsformar!!
    på kryddburken står det 2 timmar, *rådvillig* hur gör jag nu då? kan ju inte gärna öppna burken och kolla om det är kolaaktigt...

Måste bara lägga ut en påminnelse, kanske ni, liksom jag missat att det är KLADDKAKANS dag imorrn? Råkade få syn på det, ops, då måste man ju baka kladdkaka till imorrn!
  • jennie1980
    Snuttjulla skrev 2010-11-06 13:07:42 följande:
    på kryddburken står det 2 timmar, *rådvillig* hur gör jag nu då? kan ju inte gärna öppna burken och kolla om det är kolaaktigt...

Måste bara lägga ut en påminnelse, kanske ni, liksom jag missat att det är KLADDKAKANS dag imorrn? Råkade få syn på det, ops, då måste man ju baka kladdkaka till imorrn!
    okej i mitt recept står det koka i minst 3 timmar. Jag tror att den blir tjockare ju längre man kokar så den kanske bara blir lite lösare vid 2 timmar . Den är iaf väldigt tjock vid 3 timmar.
  • jennie1980

jag googlade och i de 5 första recepten stod det 3 timmar. Dock kanske det inte är samma recept på kryddburken det vet jag inte

• Snuttjulla
    jennie1980 skrev 2010-11-06 14:44:15 följande:
    jag googlade och i de 5 första recepten stod det 3 timmar. Dock kanske det inte är samma recept på kryddburken det vet jag inte
    tack för hjälpen, jag kokade min i 170 minm vilket är 3 tim, så det borde bli bra, den står på svalning nu... får se om det är så gott som det ser ut om några timmar!
  • Snuttjulla

Nu är den uppäten, och den var god, fick inte högsta betyg av alla men helt klart godkänt.
    Kolakrämen var lite för hård tycker jag nog, lite kortare koktiden och den hade varit lättare att bre ut. Sen funderar jag på annan botten, digestiven gjorde det lite för salt tyckte jag nog. Funderar på, om jag gör den igen, att göra den på marängbotten...
    Så, det var mitt omdöme om Banan-toffee-paj

• Dolliver

Igår blev det "misslyckade" (fast jäkligt lyckade ändå!Skrattande) vaniljmacroner med smultronfyllning!

vardagsbak.blogspot.com/

Scrappar PÅ allt, OM allt och AV allt Så akte dig för att komma i vägen! :D
  • Ann Lee
    Dolliver skrev 2010-11-07 13:51:31 följande:
    Igår blev det "misslyckade" (fast jäkligt lyckade ändå!Skrattande) vaniljmacroner med smultronfyllning!

vardagsbak.blogspot.com/
    Ser ju alldeles ljuvliga ut!
Svar på tråden För oss som bakar