• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Ann Lee
    Jensan 76 skrev 2010-11-02 09:21:43 följande:
    Ja, att det blir lite för tungt för den ibland. En som har en kitchen aid nämnde något om att hon tyckte det var så. När hon körde bröd degar exempelvis.
    5 dl degvätska går bra tycker jag, har inte prövat större bröd- eller vetedegar än så. Brukar också låta maskinen knåda degen i 5 minuter med nästan allt mjöl, och det orkar den bra.
  • lilja1111

Jag har bakat en mjuk pepparkaka med min son på 2,5 år och de var riktigt skoj! Har inte smakat den än dock.

• jennie1980

idag har det blivit drömmar, snickerskakor o dumlekakor här. Så nu är frysen uppfylld med småkakor Skrattande

• gudrunberit
    Ann Lee skrev 2010-11-02 12:20:03 följande:

Jag har nu uppdaterat bloggen med recept och bild på mina bullar med vaniljkräm och hallonmarmelad!

frostrosor.blogspot.com

Mmm, såg hur smaskigt ut som helst! Har lagt din blogg som favorit för det fanns ju hur mycket gottigt som helst där. När jag såg vetelängderna minns jag mina barndomssomrar i Finland Glad. Synd att jag inte har någon jäst hemma och inte heller någon bil, så bakandet får vänta tills imorrn.
  • Bubba80
    jennie1980 skrev 2010-11-03 15:06:08 följande:
    idag har det blivit drömmar, snickerskakor o dumlekakor här. Så nu är frysen uppfylld med småkakor Skrattande
    Ååå pleeeease recept på dumlekakorna... Är helt galen i dumle Tungan ute
    (¯`v´¯) Mamma till världens finaste Filip -05 & Emil -09 (¯`v´¯)
  • ninmid

Vem sitter på något bra recept på KOLASNITTAR? Tänkte göra Leilas, men ska tydligen vara ingefära i, så där sprack det. Fast det kanske bara är att utesluta?

• Ann Lee
    ninmid skrev 2010-11-04 10:49:55 följande:
    Vem sitter på något bra recept på KOLASNITTAR? Tänkte göra Leilas, men ska tydligen vara ingefära i, så där sprack det. Fast det kanske bara är att utesluta?

Det är bara att utesluta ingefäran. Annars sitter jag inne med ett recept... finns på min blogg:
    Justera mjölmängden lite beroende på om du vill ha sega eller knapriga kakor.

http://frostrosor.blogspot.com/2010/10/vissa-recept-har-hangt-med-sedan.html
Svar på tråden För oss som bakar