För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
jag sitter här och skriver ner en massa smaskiga recept
smask
På jobbet skall vi ha en pysseldag där vi skall baka lite julgodis inför julfesten. Så det här är en toppentråd!
smask Cakeballs på mjuk pepparkaka, cream cheese och täckt med mörk apelsinchoklad från Lindt.
Receptet har jag hittat på en blogg, tillhörandes nån här i tråden. Minns bara inte vilken nu
angelica79 var det ja! Jättegoda
Någon här inne som har tips på vad man kan vira in julgodis i om man ska göra fina burkar?
Har testat cellofan och smörpapper!
Snyggt att variera lite så jag söker ny inspiration!
Vilken trevlig tråd! Ska kika in här och låta mig inspireras! Älskar att baka och gör det ofta i tid och otid, nu som övertidsgravid är jag dock aningen otymplig och tung för mitt kök, men längtar tillbaka!
Bunkrade dock upp för någon dag sedan med grahamsbröd, Leila Lindholms havretekakor, Nougatkakor, sockerkaka, kolakakor, morotscupcakes med creeme cheese frosting och kanelbullar. Ska försöka samla lite kraft att fylla förråden inom kort med mina favorithavrekakor (smörrikt recpept ur ärvd 70-talskakbok), apelsinbiscottis eller möjligen saffransbiscottis lagom till advent, budapestrulle, bondkakor, hallongrottor, sega chokladrutor och sirapslimpa. Rätt peppad på att göra en rulltårta också då det var så länge sedan!
Att vara höggravid med manisk boarinstinkt och gilla att baka är en givande kombination, trist bara att man inte pallar stå så länge pga foglossning och ryggbesvär. Då jag inte orkar baka läser jag mycket recept istället.. Vad har ni andra för favorit receptböcker? Mina är Sju sorters kakor, Leila Lindholms A Piece of Cake, Under Valnötsträdet, Vår kokbok, Pettson och Findus Kokbok för barn (den är så mysig att bläddra i!), Sommarens Söta och Afternoon Tea. Köpte nyss en liten bok av Mia Öhrn, Semlor, på bokrea, den verkar mycket lovande! :) Har dessutom i höst upptäckt Arla Foods iPhone-app med en massa bra recept oavsett om man nu använder Arla-produkter eller inte (bor i norrland så här är det Norrmejerier som gäller).