• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Ann Lee

På bloggen har jag nu uppdaterat med lite recept från sonens dop-te.... eller Afternoon Tea...
    uppdaterar i takt med att jag hinner... men än så länge...

Ingefärskakor
    Chokladmuffins med frosting och kristyrfigurer
    Scones

http://frostrosor.blogspot.com

• höstäpple
    Ann Lee skrev 2010-11-14 22:55:20 följande:
    Finns speciellt papper att vira in i på Panduro. Och metallicpapper...
    Har du någon länk?
    Jag letade men hittade inte!
  • Ann Lee
    höstäpple skrev 2010-11-15 19:48:26 följande:
    Har du någon länk?
    Jag letade men hittade inte!
    Jag tror inte att länka fungerar... men om du går in på www.panduro.se
    I vänstermarginalen under "Alla varor" så tar du och klickar i "Slå in & Ge bort" och väljer "Godis"  och till sist "Förpackningar godis"
  • Snowy

Denna måste garanterat finnas med i favoriterna.
    Bakade bagels igår, idag har jag vilodag från baket. =) Men det blir nog lite bullar snart!

• höstäpple
    Ann Lee skrev 2010-11-15 23:03:55 följande:
    Jag tror inte att länka fungerar... men om du går in på www.panduro.se
    I vänstermarginalen under "Alla varor" så tar du och klickar i "Slå in & Ge bort" och väljer "Godis"  och till sist "Förpackningar godis"
    Tack för din hjälp! Toppen!
  • Jensan 76

Är det någon som prövat och byta ut socker mot lättströ. Typ Hermestetas eller vad dom nu heter... Blir resultaten det samma, volym mässigt och så??

Det gör verkligen inget om jag äter mindre socker, men är lite kluven när det gäller sötningsmedel. Men ibland kanske man kunde byta ut sockret och göra en nyttigare kaka kalorimässigt och onyttigare "tillsattsmässigt" om ni förstår vad jag menar...

• Ann Lee
    Jensan 76 skrev 2010-11-16 12:39:17 följande:
    Är det någon som prövat och byta ut socker mot lättströ. Typ Hermestetas eller vad dom nu heter... Blir resultaten det samma, volym mässigt och så??

Det gör verkligen inget om jag äter mindre socker, men är lite kluven när det gäller sötningsmedel. Men ibland kanske man kunde byta ut sockret och göra en nyttigare kaka kalorimässigt och onyttigare "tillsattsmässigt" om ni förstår vad jag menar...
    Inte i bakning men för typ 10 år sen när jag var med i viktväktarna bytte jag ut när jag gjorde chokladpudding, det gick hur bra som helst. Men det smakar ju inte "äkta".

Men när det gäller att äta bakat med socker smör så tycker jag... unnar jag mig... så unnar jag mig äkta vara.
Svar på tråden För oss som bakar