• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Beccus

Hej! Nån som vet ifall man kan byta mjöl mot t.ex fin mix rakt av för att få glutenfritt? Eller måste man räkna om/baka anpassade recept? Tack på förhand!

ps. vilken insiration man fick! vill baka cupkakes NU!

• Snowy

Jag som skulle ha en ledig bakdag. Blev så sugen på mjuk pepparkaka... :D

• Ann Lee
    Beccus skrev 2010-11-16 16:22:05 följande:
    Hej! Nån som vet ifall man kan byta mjöl mot t.ex fin mix rakt av för att få glutenfritt? Eller måste man räkna om/baka anpassade recept? Tack på förhand!

ps. vilken insiration man fick! vill baka cupkakes NU!
    Gör man t.ex. sockerkaka eller tårtbotten så tycker jag att det fungerar att byta ut rakt av. Det smular sönder lite lättare, men det gör det ju med glutenfritt.
  • Jossebell

såg reklam för den här på fl och nu känns det dax att sätta en pepparkaksdeg. jag har ett sånt där familjerecept från farmor som ger 8 kg deg. det tar hela familjen hela dagen att fixa.

http://formina.se/

• Csve

Igårkväll fick jag ett ryck och bakade lussekatter!
    Dom blev (som vanligt Flört ) jättegoda!
    Men nästa ggn gör jag som ja gjort innan, har i lite riven mandelmassa i!

?♥ För evigt ♥?
  • Shaun the sheep
    Csve skrev 2010-11-17 09:07:24 följande:
    Igårkväll fick jag ett ryck och bakade lussekatter!
    Dom blev (som vanligt Flört ) jättegoda!
    Men nästa ggn gör jag som ja gjort innan, har i lite riven mandelmassa i!
    Åh, vad gott! Själv ska jag baka saffranskrans i helgen, också med mandelmassa såklart. GUD vad gott det är! Äter också lussekatter just nu faktiskt, men jag har fuskat och köpt färdiga Skäms
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Csve
    Shaun the sheep skrev 2010-11-17 09:44:54 följande:
    Åh, vad gott! Själv ska jag baka saffranskrans i helgen, också med mandelmassa såklart. GUD vad gott det är! Äter också lussekatter just nu faktiskt, men jag har fuskat och köpt färdiga Skäms
    Har aldrig gjort saffranskrans faktiskt!
    Köpta lussekatter e oftast torra tycker jag., =(
    ?♥ För evigt ♥?
  • Shaun the sheep
    Csve skrev 2010-11-17 12:29:44 följande:
    Har aldrig gjort saffranskrans faktiskt!
    Köpta lussekatter e oftast torra tycker jag., =(
    Det här var såna där butiksbakade. Såna tycker jag blir så sjukt goda, nästan godare än hembakta.
    Men det är väl en massa skräp i säkert.
    Att göra en krans är så smidigt, man gör bara en halv deg, vill man kan man ju göra en hel deg som vanligt,
    och göra två kransar istället :) Jag brukar baka dem i springform för att få en snygg form på kransen
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
Svar på tråden För oss som bakar