• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • Shaun the sheep
    Tinkerbelle skrev 2010-11-19 13:37:34 följande:
    Saffransbröd med pepparkaksfyllning blev det senast för mig. Kul när det börjar närma sig jul!

louisespis.blogspot.com/2010/11/saffransbrod-...
    Gällande ett helt annat recept: Vilken soppa tror du rent spontant skulle passa bäst till chili chesse muffin sconesen? Är så sugen på att prova dem i helgen
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • Ulf Harrys Farsa
    Shaun the sheep skrev 2010-11-19 13:47:18 följande:
    Gällande ett helt annat recept: Vilken soppa tror du rent spontant skulle passa bäst till chili chesse muffin sconesen? Är så sugen på att prova dem i helgen
    OT: Min grabb kollar på dig just nu på SVT Play
  • Shaun the sheep
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-11-19 17:12:13 följande:
    OT: Min grabb kollar på dig just nu på SVT Play
    Haha! Visst är jag ganska påhittig?
  • Linny

Glace au four

Sonen är en liten vetgirig kille och då vi någon gång nämnt att man faktiskt kan ha glass i en varm ugn utan att den smälter, ville han till slut ha bevis. 

• 6barnsmamman

Hej på er!! Hoppas ni kan hjälpa mig...FlörtSonen fyller 17 på onsdag o naturligtvis ska han ha en tårta, frågan är bara vilken sorts tårta? Känns som man bara gör samma variant hela tiden o just tårta är väl inte min starkaste sida på bakfronten... Har ni några bra tips?

• virrevapp

Fick panik idag när jag insåg hur snart det är jul... Och hur lite ledig tid jag har innan jul, så jag satte igång med chokladbiskvier! Farligt goda, så jag ska gå å stoppa in de i frysen med en gång innan jag proppar i mig fler Flört

• Shaun the sheep
    6barnsmamman skrev 2010-11-20 18:40:56 följande:
    Hej på er!! Hoppas ni kan hjälpa mig...FlörtSonen fyller 17 på onsdag o naturligtvis ska han ha en tårta, frågan är bara vilken sorts tårta? Känns som man bara gör samma variant hela tiden o just tårta är väl inte min starkaste sida på bakfronten... Har ni några bra tips?
    Vad tycker han om för smaker då? Finns det något han är allergisk mot eller absolut inte tycker om?
Svar på tråden För oss som bakar