För oss som bakar
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Vad ska du baka idag/ har bakat idag??
Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.
Saffransbröd med pepparkaksfyllning blev det senast för mig. Kul när det börjar närma sig jul!
http://louisespis.blogspot.com/2010/11/saffransbrod-med-pepparkaksfyllning.html
Glace au four
Sonen är en liten vetgirig kille och då vi någon gång nämnt att man faktiskt kan ha glass i en varm ugn utan att den smälter, ville han till slut ha bevis.
Chocolate chip cookies... de bruna stora med vit choklad i!
frostrosor.blogspot.com
Hej på er!! Hoppas ni kan hjälpa mig...
Sonen fyller 17 på onsdag o naturligtvis ska han ha en tårta, frågan är bara vilken sorts tårta? Känns som man bara gör samma variant hela tiden o just tårta är väl inte min starkaste sida på bakfronten... Har ni några bra tips?
Fick panik idag när jag insåg hur snart det är jul... Och hur lite ledig tid jag har innan jul, så jag satte igång med chokladbiskvier! Farligt goda, så jag ska gå å stoppa in de i frysen med en gång innan jag proppar i mig fler 
Sonen fyller 17 på onsdag o naturligtvis ska han ha en tårta, frågan är bara vilken sorts tårta? Känns som man bara gör samma variant hela tiden o just tårta är väl inte min starkaste sida på bakfronten... Har ni några bra tips?