• Nathalie Flisbäck

För oss som bakar

Vad ska du baka idag/ har bakat idag??

Här samlas vi som bakar, lämnar recept om man vill ha det & visar upp sina bakverk. Hit är alla kakmonster välkomna.

• Svar på tråden För oss som bakar
  • höstäpple

Någon som har något beprövat recept på saffransbullar med kesella?
    Jag hittar inte mitt från förra året..

• Shaun the sheep
    höstäpple skrev 2010-11-24 18:02:40 följande:
    Någon som har något beprövat recept på saffransbullar med kesella?
    Jag hittar inte mitt från förra året..
    http://www.ica.se/recept?recipeid=713180
    Det här receptet provade jag nu i veckan. Det blev helt underbart bra! Fast som fyllning hade jag 100 g mandelmassa, 50 g smör och lite kesella. Det blev riktigt saftigt och gott!
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • höstäpple
    Shaun the sheep skrev 2010-11-24 18:05:17 följande:
    www.ica.se/recept?recipeid=713180
    Det här receptet provade jag nu i veckan. Det blev helt underbart bra! Fast som fyllning hade jag 100 g mandelmassa, 50 g smör och lite kesella. Det blev riktigt saftigt och gott!
    Såg himla gott ut men jag tänkte göra vanliga "kusar"!
  • Shaun the sheep
    höstäpple skrev 2010-11-24 18:08:46 följande:
    Såg himla gott ut men jag tänkte göra vanliga "kusar"!
    Jaha! För mig som hatar russin så blir det oftast kransar faktiskt. Men jag vet att de flesta tycker att russin och sånt hör till
    Vilmer ♥070529♥ Ella ♥090506♥
  • höstäpple
    Shaun the sheep skrev 2010-11-24 18:09:47 följande:
    Jaha! För mig som hatar russin så blir det oftast kransar faktiskt. Men jag vet att de flesta tycker att russin och sånt hör till
    Men det finns nog tid att slänga ihop den kransen också!
  • Linny

Apropå saffransbröd. Jag gör inte med kesella utan ett recept med ägg i. Har dessutom i extra smör och saffran. Blir saftigt och gott.

Detta, fast med 300 gram smör och 3 kuvert saffran istället. Rullar till bollar, penslar och gräddar i ca 7 minuter. Penslar vid servering med smält smör och doppar i strösocker. Mums
    http://www.recept.nu/1.129199/anna_och_fanny_bergenstrom/kakor_tartor/mjol/det_fina_saffransbrodet

Har gjort lingonkola också!
    Recept här: http://www.alltommat.se/recept/lingonkola-8111 

• Linny
    Linny skrev 2010-11-25 13:17:15 följande:
    Apropå saffransbröd. Jag gör inte med kesella utan ett recept med ägg i. Har dessutom i extra smör och saffran. Blir saftigt och gott.

Detta, fast med 300 gram smör och 3 kuvert saffran istället. Rullar till bollar, penslar och gräddar i ca 7 minuter. Penslar vid servering med smält smör och doppar i strösocker. Mums
    www.recept.nu/1.129199/anna_och_fanny_bergens...

Har gjort lingonkola också!
    Recept här: www.alltommat.se/recept/lingonkola-8111 
    Just det.. Tyckte den saknade något (lingonkolan alltså) så jag tog i ca 100 gram vit choklad också. Får se hur den blir. Har inte provat ännu..
  • Konvaljen

Har inte bakat något idag men igår bakade jag surdegsbröd, mördegskakor och kokade chokladkola. Det blir mycket gjort när man har barnvakt...

Svar på tråden För oss som bakar