Inlägg från: Mrs Sara |Visa alla inlägg
  • Mrs Sara

BF Oktober 2010 efter IVF

Lena: Vad olika det verkar vara, på mig har de kollat hb 2 eller 3 gånger redan, jag tror att bm skulle göra det nästa besök också.
    Mätte dem din mage? Vad fick du iså fall för sf mått?

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Mrs Sara

Lena: På rul så sa dem att vi väntar en flicka så det blir nog en Cornelia för oss. Vi är båda helt överrens om det namnet. Om det nu skulle bli en pojke så får vi börja om att fundera på namn

• Mrs Sara

Elsa: Missade ditt inlägg helt och håller... Jag visste inte att man skulle ta järnet 1 timme efter måltid, jag har hela tiden fattat att man ska ta det i samband med måltiden.

• Mrs Sara

Ewa: Jag kan tyvärr inte hjälpa dig ang din fråga om gravidyoga, men jag har hört av andra att det har varit bra. Jobbigt med sammandragningar.

• Mrs Sara

Lena: Usch det låter verkligen inte roligt förstår att det känns jobbigt. Inte lätt att avlasta och kyla ner det området.

• Mrs Sara

trifolium: Det låter riktigt skönt med massage, kanske vore nåt att boka

Elsa: Jobbigt att må dåligt, hoppas att din migrän släpper. Perfekt att kunna överta lite bebisgrejer för det är massor som behövs. Vi har lånat babyskydd från syrran så det slipper vi i alla fall köpa.

Lena: Hoppas att ni får en riktigt bra semester

Idag har jag börjat att boa, håller på att fixa till pyrets rum och det är så mysigt

• Mrs Sara

Mina fötter ser ut som små prinskorvar, är helt svälld. Den vänstra foten/benet är värst. Igår kväll gjorde det riktigt ont när jag gick och la mig. Har i andra problem med att ni sväller upp?

• Mrs Sara

Ewa: Grattis till havandeskapspenningen!

Lena: Enligt ultraljudet väntar vi en flicka. Ska göra ett tillväxtultraljud i början av september och då ska jag fråga om könet igen

Igår svällde jag ännu mer, mest på vänster sida. Vänster fot, ben och hand så idag har jag pratat med min bm och hon ville att jag skulle komma dit så det får kollas upp. Till och med foppatofflorna är trånga på vänster fot.
    Min gubbe fick med våld dra bort mina vigselringar igår.

• Mrs Sara

ElsaT: Min kompis har en Emmaljunga från 2000 och den ser riktigt fin ut fortfarande, den används nu till 3:e barnet.

Har nyss kommit hem från bm, mitt blodtryck låg på 120/60, fick lämna blodprov och urinprov och så ska jag tillbaka dit nästa vecka.
    Mitt sf mått hade stigit från 23 till 27 cm, pyrets hjärtljud pendlade mellan 135 -142 slag per minut. Tror att hon sov under undersökningen för när jag skulle lämna blodprov så började hon sparka som bara den
    Bm sa i alla fall att det är vanligt i dem här veckorna att man börjar att svälla. Så nu ska jag försöka ta det lugnt så ska vi se hur allt är tills nästa tisdag.

• Mrs Sara

Bm ringde upp mig igår em och berättade att mitt urinprov visade att jag hade lite äggvita och protein i urinen, så jag ska lämna ett morgonurinprov på tisdag för att kolla igen och om de fortfarande visar då ska det skickas iväg på odling. Blir självklart nervös att det ska vara havandeskapsförgiftning men jag har inte högt blodtryck...

Vi ska ha skötbordet i tvättstudan, eller vi har bara köpt en skötbädd från barnens hus som vi har lagt på diskbänksplåten som är där inne. I vårat badrum är det rätt så trångt och så ville jag ha vatten i närheten.

Elsa: Hoppas att det går bra på vaxningen, jag tycker också att det växer mindre på benen nu när jag är gravid, vilket är riktigt skönt när man inte orkar raka benen själv lika mycket

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF