Inlägg från: Mrs Sara |Visa alla inlägg
  • Mrs Sara

BF Oktober 2010 efter IVF

Lena: Jag har riktigt ont i fogarna, svårt att röra mig och så. När ajg är hemma försöker jag ta det lugnt men jag har ändå ont nästan hela tiden tyvärr....

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Mrs Sara

Hoppas att allt är bra med er, mitt internet har tyvärr lagt av så jag vet inte när jag kommer att få igång det igen. Men allt är bara bra med mig och pyret.
    Har fått beviljat havendeskapspenning nu och är sjukskriven tills den börjar gälla

• Mrs Sara

Jelina: Vad bra att det är okej för dig att föda vaginalt!

• Mrs Sara

Lena: Jag har nyss haft svamp, kan säga att det inte var roligt... jag ville ta en rotborste.... Min bm sa att nästan alla gravida drabbas av det. Hon rekomenderade Canesten. Så nu är jag färdigbehandlad och det känns så skönt

• Mrs Sara

Lena: Det kommer nog att fungerar lika bra ska du se. Min bm sa att jag skulle använda upp hela tuben och inte bara under några dagar för då kunde visst svampen fortsätta att leva och sen komma tillbaka...

• Mrs Sara

Ewa: Igår kände jag av lite sparkar, men de är inte så starka än. Gubben fick sig en rejäl spark när han kände på magen.
    För mig gick det jätte fort att få hp beviljat, skickade in papprerna en fredag och på torsdag fick jag hem ett papper där det stod att jag hade fått det beviljat.
    Jag fyllde i kg mellan 60-150 kg. För man vet aldrig då det är människor det handlar om i mitt fall.

Lena: Så skönt att det börjar bli bättre

• Mrs Sara

Trifolium: Vi har inte alls satt oss in i hur vi ska göra med dagarna än, men min man är sjukskriven så han kommer i alla fall att skriva över alla dagar han kan på mig så det blir jag som är hemma med bebisen. Vet inte riktigt hur många dagar i veckan vi ska ta ut men min plan är attgå ut och jobba extra nån natt/månad när bebisen har blivit några månader för att på så sätt spara dagar.

Ewa: Jag har tecknat en gratis försäkring genom folksam. Hittade den på deras hemsida.

Lena: Så himla skönt att det har börjat bli bra där nere

• Mrs Sara

Ewa: Vi har köpt en ny Emmaljunga smart, det är en klassisk emmaljunga som är helsvart. Ville inte ha en massa kruseduller utan att den skulle vara stilren så vi är riktigt nöjda.

Lena: Nej så jobbigt, hoppas verkligen att du slipper eländet snart

• Mrs Sara

Lena: Vi har helt kanon väder här uppe

Glad midsommar önskar jag er också!

• Mrs Sara

Lena: Har du inte varit hos barnmorskan sen inskrivningen? Jag var där efter rul och ska dit igen på fredag, men det kanske är skillnad när det är ditt 2:a barn?

Här uppe har vi inte haft lika varmt som er, men idag är det en helt underbar dag, orkar jag då vara ute, nej... får hålla mig i skuggan och inomhus.

Nu har jag äntligen börjat att känna sparkar, känner av pyret mest på kvällen men om jag äter tex glass så får jag några sparkar till svar Underbart att äntligen får känna!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF