Inlägg från: Mrs Sara |Visa alla inlägg
  • Mrs Sara

BF Oktober 2010 efter IVF

Idag har jag varit på sjukgymnastik och sjukgymnasten såg att höger fog? drog iväg innan vänster när jag böjer mig framåt. Vänster ben fick hon i 70 grader medans höger bara var i 60 grader. Så det är pga de här sakerna jag har så ont.
    Nu har jag mer ont än innan jag var dit.
    På måndag börjar jag med vattengympa för gravida. Hon trodde att det kunde hjälpa. Jag har även sjukskrivit mig torsdag, fredag och lördag, hon tyckte att jag skulle ta det lugnt.

trifolium: Välkommen hem!

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Mrs Sara

Igår var jag på vattengympan och det var riktigt skönt, som Lena skrev så var det riktigt skönt att känna sig viktlös, men jobbigt när det var dags att kliva upp. Då kändes det som att jag vägde bly

• Mrs Sara

Idag var det äntligen dags för rul, var så himla nervös innan, men allt gick bara bra
    Min magkänsla verkade stämma, barnmorskan tyckte att det såg ut som en flicka i magen och det har jag sagt från början. Så idag har jag shoppat ett rosa set.
    Sen skulle vi beställa barnvagnen idag men de hade slutat att tillverka den vi skulle ha men det fanns en kvar i Haparanda så nu verkar vi få vagnen redan nästa vecka, men men det var ju den vi ville ha
    De hade även sänkt priset på sängar på barnens hus så vi köpte en spjälsäng på samma gång.

I mitt galleri finns bilder på våran lilla tjej

• Mrs Sara

Tack för era grattis. Jag känner knappt våran tjej men min moderkaka ligger i framvägg därför känner jag inget.

trifolium: Jag var också jätte nervös innan, tror att det hör till när man har kämpat länge. Du ska se allt kommer att gå bra!

• Mrs Sara

Ewa: Jag har känt som ett virvell i magen några få gånger så jag vet inte om det är bebisen eller vad det är. Men jag längtar tills man känner riktigt sparkar.

Lena: Hoppas att du får en tid snabbt

Jag var hos läkaren igår för mina fogar, så nu är jag sjukskriven tom 14/6 till att börja med.

• Mrs Sara

Lena: Så typiskt

Jelina: Grattis!

Jag försöker att vila så mycket det bara går men smärtan blir bara värre för varje dag som går tyvärr

• Mrs Sara

Ewa: Så underbart!

Jag känner tyvärr inte nånting, har känt ett virvel några gånger, men om jag tittar på magen så ser jag att den rör på sig

• Mrs Sara

Ewa: Jobbigt med svimmningsattacker, låter nästan som att du fick ett blodtrycksfall. Be din barnmorska kolla ditt blodtryck när du ska dit nästa gång.

Lena: Hoppas att Ida blir frisk så att ni kan åka.

• Mrs Sara

Lena: Då hoppas jag att ni får en bra helg den här helgen. Perfekt att ni kan låna en lägenhet!

Min chef kunde inte anpassa mina arbetsuppgifter, så jag är sjukskriven tom måndag, men jag kommer att bli förlängt sjukskriven. Tror tyvärr inte att det blir nåt mer jobb för mig innan bebben kommer...

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF