• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068

Godmorgon!

Här är allt lugnt imoon blir det iallafall en hinnsvepning om bm kommer åt.

Tjingeling så länge

• Mrs Sara

Igår hade jag värkar som kom med ungefär 15 minuters mellan rum och höll i sig ca 1 minut, men idag är det rätt så lugnt... Jag som trodde att det skulle dra igång ordentligt...
    Har fått ganska mycket genomskinliga flytningar, så jag hoppas att det är ett tecken på slemproppen?

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Frozen

Jelina, hur kommer det sig att du får hinnsvepning? Har du fått det med dina tidigare barn också?

Mrs Sara, va snopet det måste vara när man genomlider värkar och sen bara ger det med sig Har du haft mkt förvärkar tidigare?

• Jelina068
    Mika, eftersom jag är snittad två gånger så vill dom att jag kommer igång självmant för att få chans till en vaginal förlossning. Jag är igångsatt båda tidigare gånger på omogen tapp och dom kommer INTE sätta igång mig om tappen är omogen. Blir det tal om igångsättning så görs det ett nytt beslut om snitt eller inte.

Iallafall så bad jag min BM om att göra en hinnsvepning för att ge det en chans till att komma igång. Men vi får se vad som händer imorgon.

Sara, Nä vad tråkigt att det gav med sig. Men det låter ju som det är på gång iallafall, hoppas det.
  • IdaVi
    Jelina & Sara: Visst är det drygt när man tror att det är på G och sen lugnar det sig! Förvånad

Jelina: Hoppas hinnsvepningen gör susen imorgon så du får uppleva en vaginal förlossning.

Jag har inte känt av något alls direkt. Får iofs lite mer sammanhängande värkar som håller i sig nån minut då och då. Men annars inget. Fick lite mer slemmpropp igår tror jag men annars verkar det vara lugnt.

Skit!
    ~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Jelina068

Här är det lugnt, ska snart lägga mig. Natti natti...

Hoppas det blir nån bebis här i tråden inatt

• IdaVi

Åker nog till förlossningen om en stund. Klockar värkar nu, blöder lite och har ont. SKa ringa förlossningen, mamma, packa klart och sen ta en dusch.

Håll tummarna tjejer!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Jelina068
    IdaVi skrev 2010-10-28 02:56:41 följande:
    Åker nog till förlossningen om en stund. Klockar värkar nu, blöder lite och har ont. SKa ringa förlossningen, mamma, packa klart och sen ta en dusch.

Håll tummarna tjejer!!
    OJ, vad roligt Lena. Jag behöver verkligen piggas upp lite och det gjorde du nu

Det blev ingen hinnsvepning då BM inte kom åt, tyckte inte att hon la ner energi för att ens försöka heller. Fick en tid till läkarn idag kl.14 om samtal för förlossning. För helt plötsligt tänkte inte BM ringa förlossningen heller fast det var hon själv som sagt att hon skulle ringa idag. Men läkarn jag fick tid hos sen jobbar även på förlossningen så vi får hoppas han tycker att det finns en idé att jag ska komma på den bokade tiden. NU vill jag ha ett snittdatum så jag vet när sista dagen är. Eftersom tappen är fortfarande bakåt så känns det lite hopplöst just nu.

Men som sagt så blev jag lite gladare av att se att Lena åkt in
  • Frozen

Va kul Lena, nu händer det grejer här Lycka till!!

Jelina, va surt. Jag vet precis hur det är när BM säger en sak och ger en massa bra förhoppningar och sen säger att det är ngt annat som gäller...Jag fick olika besked om igångsättning, läkartider och ul, men tror vi är lite mer back on track nu. Har iaf en tid för ctg och träff med läkare imorgon på sjukhuset, vilket är den rutin som ska gälla, sen varför de gav mig ett ul ngr dagar tidigare än det borde vart kunde de inte svara på. Kommunikationen mellan BM, UL och sjukhus var lite sådär...

• Mrs Sara

Lena: Så himla spännande!

Jelina: Vad irriterande, hoppas att läkaren du ska träffa är bättre.

Min mage har ändrat form helt från igår, den har nu sjunkit hur mycket som helst. Har nyss kommit hem efter ett besök hos bm och jag berättade om mina värkar och om flytningarna som kom igår och hon trodde det var slemproppen. Hur som helst så är jag u mognadsfasen och den är man i upp till en vecka. Så det är bara att vänta och se när bebisen vill komma, jag gissar att det blir på lördag på blivande morfars födelsedag. Hade varit skoj

Varje litet steg tar mig närmare målet
Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF