Inlägg från: Mrs Sara |Visa alla inlägg
  • Mrs Sara

BF Oktober 2010 efter IVF

Ewa: Tack!

Lena 74: Tack! Jag har redan berättat för min chef. Då jag jobbar på ett tungt ställe inom vården natt så kommer jag mest troligt att få havendeskapspenning, så efter min semester kommer jag inte tillbaka till jobbet. Känns rätt så overkligt att jag bara kommer att jobba till slutet av juli men ändå så himla skönt.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Mrs Sara

lilltotten: Du har också fått en stor mage, jätte fin! Förstår att det kommer att vara svårt för dig att gömma den för dina kollegor

Ewa: Jag går också och lägger mig riktigt tidigt då jag är ledig, är riktigt kvällstrött vilket ställer till med problem då jag jobbar nätter...

• Mrs Sara

Glittran: Så underbart att få se pyret igen.  Jag hade jätte gärna gjort ett kub test men de gör inte det här tyvärr så jag får glatt vänta tills det är dags för rul.

• Mrs Sara

lena: så härligt!

trifolium: tack

• Mrs Sara

Nu har jag kommit hem efter ul, denna gång gjorde dem på magen. Vilken underbar känsla det var. Läkaren sa att jag hade större mage än vad som är "normalt" men det var bara en bebis i magen.
    Pyret var inte still en sekund utan det var full rulle hela tiden. Pyret var 7,6 cm från huvud till rumpa och apparaten ville att jag skulle vara 4 dagar längre gången än vad jag är så pyret är större än vanligt.

Jag har lagt upp bilden både här på fl och i min blogg: www.lillaunderbarn.blogg.se om nån vill kika

• Mrs Sara

Lena: Jag frågade inte om man ändrar bf dagen, utan det får vi fråga på rul.
    Jo det var riktigt häftigt, men samtidigt känns det konstigt att jag såg alla rörelser men jag känner inget....

• Mrs Sara

Ewa: Jag har haft 3 tidigare mf så därför har jag fått göra extra koller.

Jag har också gått in i andra trimestern idag

• Mrs Sara

Ewa: Jobbigt at inte må bra, förstår hur du tänker. Men det kanske är smartast att gå till läkaren och kanske bli sjukskriven en period så att du sen orkar mer.

Har nån av er börjat att känna av fogarna? Har börjat att få ont skinkorna och smärtan strålar ut mot benen. Känner av mest på högersida. Min kollega sa att precis så var det för henne och hon hade foglossning. Har ett jobb där vi kör mycke bil och går ut och in i bilen över 60 gånger på en gång så det är klart att det blir lite mer belastning.
    Har nån av er nåt tips på vad man kan göra för att underlätta det?

• Mrs Sara

Grattis på era födelsedagar Lena och Natta!

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF