• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068
    BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet, dotter föddes 21/10
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet, pojke föddes 26/9
    BF 25/10, Jelina 35år Göteborg, tredje barnet
    BF 26/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 1/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet, Carl föddes 22/10

Insåg att jag är ett år äldre nu...
  • Frozen

Ja, det är precis så jag skulle vilja ha det, att det bara sätter igång från ingenstans, och helst ganska snart

Men vilken puckad människa du stötte på Jelina, som att det skulle gå snabbare för att du åkte in till BB, dem vill inte ens ha dit dig, kommer inte släppa in dig om du inte skriker av smärta och bebisens huvud redan sticker halvägs ut typ...Kanske inte riktigt men jag har läst om många på sistone som ringt till BB och fått höra att de gott kan stanna hemma en stund till, trots regelbundna värkar med 3 min mellan, och när de väl kommer in har det gått undan. Men det verkar vara olika från sjukhus till sjukhus, har väl med trycket på förlossningsavdelningen att göra mest antar jag. I uppsala tex verkar de ha mitt exempel som riktlinje och kör på sällskapsresan metoden i fotoautomaten IN-UT NÄSTA IN-UT...

• IdaVi

Jelina & Mika: Jaa, nu skiter vi i det här och föder barn istället! Ska se om Mc Donald's gör susen och lite storhandling

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Jelina068
    Hahahahihihi Mika, IN-UT NÄSTA IN-UT hihihi. Jag som satte på sällskapsresan i morse men stängde av då jag tappade suget att titta. Men kanske ska titta på den imon istället. Hade tänkt se ettan, tvåan och trean idag, det är dom jag tycker om. Hälsoresan kommer jag inte ens ihåg, kanske ska se den nån dag bara för det, har för mig att den inte var nåt vidare, likaså den ofrivillige golfaren är inte så himla bra enligt mig.
  • Jelina068

Förresten  den gamla Tokan uppmärksammade att jag höll mig på magen och trodde jag hade värkar (tror jag), jag sa att den rörde sig precis. Hallå, en gammal BM borde väl veta att man tar sig på magen i tid och otid. Men hon tyckte iallfall att det såg ut som att jag skulle föda.

• IdaVi

Jelina: Hoppas verkligen inte det ser ut som du ska föda när du är ute och går! Hahaha!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Frozen

Idag ringde min mamma och frågade hur det hade gått hos läkarna och för att upplysa om att det var babyboom nu Oktober...Tack sa jag, precis vad jag vill höra, när jag redan är orolig över att inte få komma till det BB jag vill...Precis innan hade min kompis skrivit till mig på skype också "Då bär det av till BB imorgon då " Också precis vad man vill höra just nu...not
    Jag känner mig inte så stressad över att gå över tiden förrän jag blir påmind om det av andra, min sambo tex som frågar om det inte är dags att åka in snart, eller kompisar som hör av sig för att fråga om det hänt ngt än...

Jelinia, precis, vilken höggravid håller sig inte för magen typ hela tiden, hur ska man annars hålla balansen...hehe

• Jelina068

Mina arbetskamrater tycker jag ser jätterolig ut, enligt dom så är min mage enormt stor och jag är rätt liten å "smal" själv så kanske det gör en del i det hela

• Frozen
    Jelina068 skrev 2010-10-26 20:59:57 följande:
    Mina arbetskamrater tycker jag ser jätterolig ut, enligt dom så är min mage enormt stor och jag är rätt liten å "smal" själv så kanske det gör en del i det hela
    Det är ju också en sån grej som är såå kul att höra just, och att man ser sprickfärdig ut...hehe Men lite pingvin varning är det på min gångstil också
  • Jelina068

Känner av lite mer i magen, brukar känna förvärkar i ryggen dom där som känns men har nu känt flera i magen sen kl.20 och fler SD. KANSKE kanske det är nåt på gång, men känner att jag blir inte förvånad om allt är som vanligt när jag vaknar inatt.

Skulle vara skönt om det drog igång inatt, tillräckligt sent så vi kan lämna barna på dagis. Då slipper man ringa å väcka nån barnvakt.

Ska gå upp och lägga mig nu, är lite trött. Godnatt på er

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF