• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068

Vad skönt att slemmisen gått Lena, du ska se att du snart sitter med liten i famnen.

mikafikaa, ja det skulle ju vara helt underbart om din bebbe vaknar efter dig även sen.

Har nog börjat få tillbaka mina SD som nästan varit frånvarande den sista tiden.

Ska iväg snabbt till ÖB och köpa kalas svartavinbärsjuice.

tjingeling så länge.

ps. Lena, skriv om du kan innan du åker in.

• IdaVi

jelina: Jag lovar att skriva (om det inte går skitfort alltså ). Men riskenär väl att det tar några dagar till *mummel mummel*

Nu har jag sovit i soffan, så sköööönt! Ska ta mig en varm och uppiggande dusch nu så jag är pigg och fräsch när gästerna dyker upp.

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Jelina068
    Lena, om du får imorgon på min BF så får jag på torsdag på din BF - OK??

Ha en trevlig kväll.
  • Glittran

Jelina - de frågade vart jag ville åka.
    Intressant att veta kanske kan vara att de tydligen har sen avnavling som rutin på mölndal nu, men inte på östra (det är bara på östra de tar emot donation av navelsträngsblod, kanske har med det att göra)...däremot skall de väl uppfylla ev önskemål man har kring det.

• Pemberly

Stort grattis till dottern Glittran!

Det verkar ju vara ett par till bebisar på gång snart, det ska bli spännande att läsa hur det går för er alla. Min lille kille som hade mest bråttom ut fyller 4 veckor idag. Han mår bra och växer fint. Nu är han ju så stor som en bebis, "normalt" är när den föds så sedan några dagar har han börjat kunna ha storlek 50 och vi har fått lägga undan en del prematurkläder som han vuxit ur. 

• ElsaT

Lilla Carl föddes i Fredags kl 09:08, 52cm lång och 3440g tungHjärta.

Vattnet gick 02:30 på Torsdagen och vi fick åka in på kontroll kl10 men blev hemskickade.
    Värkarna kom och gick under hela dagen men var inte smärtsamma. Vid 23 satte det igång mer på riktigt och 00:30 åkte vi in trots att det var fyra minuter emellan för jag var orolig över bilresan, inte skönt att ta värkarna sittandes då de är av den kraftigare sorten. Tycker fortfarande inte att värkarna gör direkt ont men var väldigt obehagligt då trycket mot ändtarmen var starkt. Han låg med vänstervridet huvud vilket tydligen ger ett ökat tryck mot ändtarmen...
    Klarade mig helt utan smärtlindring (värmekuddar mot ryggen bara) till kl 7 ungefär, då bad jag om lustgas för värkarna var riktigt kraftiga då. Lustgasen fungerade super, gav mig mod att verkligen gå med i värkarbetet. Kl 08:45 hade jag rejäla krystvärkar och satt då på förlossningspallen (rekomenderas starkt). Vilka fruktansvärda krafter kroppen har!!! Krystningen var riktigt otäck men med otrolig support av sambo och barnmorska och ett par sippar lustgas per värk så kom han ut 09:08. Helt fantastiskt!

Fick beröm för min andning hela tiden och var säkert därför lustgasen fungerade så bra med. Inte gått någon profylax men försökte att vara så avslappnad det bara gick och våga följa med varje värk. Så otroligt häftigt det här var och vilken underbar liten bebis vi har fått!

Amningen går super den med, han hade rätt sugteknik på en gång. Det gör rätt ont då han suger tag fortfarande men har inte fått några sår och nu börjar brösten fyllas på med den riktiga mjölken.

• Jelina068

Uppdaterar Glittran och Elsa i listan... Hoppas det är OK med er

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet, dotter föddes 21/10
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet, pojke föddes 26/9
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 26/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 1/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet, Carl föddes 22/10

• Jelina068