• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • ElsaT

Vattnet har gått!!!!
    02:30 vaknade jag av att det blev blött, reste mig upp och det kom en rejäl pöl på golvetFörvånad.
    Ringde förlossningen och vi ska dit på kontroll kl10 om inget särskilt händer innan dess.
    Har lite värkar nu men bara svaga.
    Skulle sova sa dom men hur lätt är det???
    Blev hungrig så klev upp för en tallrik fil nu.
    Det här är ju inte klokt! Tänk att det snart är igång på riktigt!

Tips för er som vill ha igång det... testa färdknäppenFlört, funkade tydligen för ossSkrattande!

• Jelina068

OJ vad spännande Elsa Lycka till.

Glittran, hur går det med värkarna? Lycka till till dig med

Vad kul med en till i tråden, välkommen Muhina

• Mrs Sara

Så himla spännande Elsa! Kanske måste testa färdknäppen igen

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • Frozen

Spännande Elsa, då är den säkert ute inom ett dygn åtminstone, lycka till idag 

Själv drömde jag att vattnet gick inatt, första gången jag drömt att det var på g vilket är skönt, blev ju så besviken av att vakna...hehe Det hela påminner mig om alla gånger man drömde att man plussade när man verkligen försökte bli gravid, den totala besvikelsen hela tiden. Men nu vet man iaf att det finns ett slutdatum, det kommer att komma en bebis, det kan man vara säker på och det inom 14 dagar för min del...

• IdaVi

Elsa: Oj vad spännande! Snart har ni er lilla bebis hos er! Lycka till!

Och här blir det inga mer färdknäppar. Det knakade så mycket i mitt bäcken sist så vi törs inte testa igen

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Pemberly

Så spännande att det är på gång ElsaT. När vattnet har gått så kommer du ju garanterat att föda inom ett par dagar för om inte värkarna kommer igång ordentligt av sig själv inom 3 dygn så blir det igångsättning. Lycka till!

• Jelina068
    Frozen skrev 2010-10-21 09:47:33 följande:

Spännande Elsa, då är den säkert ute inom ett dygn åtminstone, lycka till idag 

Själv drömde jag att vattnet gick inatt, första gången jag drömt att det var på g vilket är skönt, blev ju så besviken av att vakna...hehe Det hela påminner mig om alla gånger man drömde att man plussade när man verkligen försökte bli gravid, den totala besvikelsen hela tiden. Men nu vet man iaf att det finns ett slutdatum, det kommer att komma en bebis, det kan man vara säker på och det inom 14 dagar för min del...

HIhi, jag drömde oxå det härom dagen. Och visst vad besviken jag blev när jag vaknade och förstod att det var en dröm, tog nån minut innan jag fattade hur det låg till
  • Ewa

OJ...undrar hur det går för Elsa.!!!!
    Ja slemproppen gick igår, har lite molvärk, men inte så mycket mer än.
    Jag drömde härom natten att jag skickade sms till familj och vänner om att vi fått en liten pojk, fastän vi inte hade det....hihi

Jag väntar vidare här hemma och väntar på fler "tecken". Glad

• ElsaT

Hemma igen efter kontroll på BB-stockholm. Allt såg bra ut och jag har värkaktivitet men inte tillräckligt än så fick åka hem. Vad som känns riktigt skönt nu är att jag garanterat får komma tillbaka till BB-stockholm.  Hoppas nu värkarna fortsätter öka i styrka så vi slipper igångsättning, dom tyckte det verkade lovande sa dom iaf...
    Känns otroligt spännande och är helt lugn faktisktFörvånad!

Hoppas ni andra sätter fart nu också!!!

• muhina

tack för all välkomnande, härligt med så många nära förlossningen, själv så har jag lite molande värk, typ mänsvärk men inget mer, :(( jag vill också att vattnet går, hehe vad menar ni med färdknäppar? lite förvirrad, hehe hänger inte riktigt med, jag försöker med trappor upp och ner men det hjälper inte.

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF