• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Jelina068

Shit vad ont det gör i fogarna?? eller vad tror ni det kan vara om det gör jätteont på insidan "låret" (ovangör låret) att jag knappt kan gå. Först höfterna den sista veckan efter jag sovet och nu lägger vi till det här, sen är det händerna oxå. Får väl sluta sova helt enkelt

Bara jag som har BF idag alltså och här kommer det troligtvis inte ske nåt. Började igår fundera på 101101, det är ett bra pers.nr

Nä, ska se om jag kan ta mig upp igen för trappan och se om stora tjejen vaknat oxå. kram på er  

• Mrs Sara

Elsa: Ett jätte stort grattis till Carl! Så roligt att få läsa din förlossningsberättelse.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Elsa: Ett stort grattis till lillprinsen! Vad skönt att allt gått bra och att ni mår bra! Kram på er!

jelina: Kan det vara musklerna som får kramper? För jag får såna där kraftiga hugg/kramper i ljumskar/rumpa när bebis borrar sig neråt ibland. Det är skitjobbigt, men går över fort (iaf för mig). Hoppas det går över för dig med!

Idag fick jag sovmorgon. Ida sov till 09! Jätteskönt efter en helg full med middagar och andra aktiviteter. Tyvärr lugnade sig förvärkarna. Undrar när bebis tänker dyka upp egentligen, bah!!

Ha en bra dag tjejer!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Jelina068

Vid 13-tiden gick min slemmis eller en del av den. Var som för några veckor sen transparent med någon vit strimma i,konsistent som en manet. Vet att det inte behöver vara blodstrimmor i men det hade känts mer som att det var på G då.

Men Lena då, vi skulle ju byta dag Hoppas det drar igång igen.
    Har kommit fram under dagen att det troligtvis är foglossningen som sätter sig även på insidan låret, eller det är snarare precis bredvid blygbenet (nertill).
    Ska ta mig ett bad nu, kan ju vara sista badet på ett tag om jag har tur.

• IdaVi

Jelina: INgen ordning på något ju!
    Har inte heller haft något blod i mina slemmisar... Men något borde ju ändå vara på G nu va?!!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Jelina068
    IdaVi skrev 2010-10-25 13:35:27 följande:
    Jelina: INgen ordning på något ju!
    Har inte heller haft något blod i mina slemmisar... Men något borde ju ändå vara på G nu va?!!
    Ja det får vi verkligen hoppas. 
  • Frozen

Var på ul idag och fick en ny viktuppskattning, ca 2900g knappt och 18% mindre än normalt. Men inte så liten att det var ngt att oroa sig över. Fick se ansiktet också och jag visste inte att man kunde se så tydligt som man gjorde på vanligt ul, 3D är ju en sak, men blev faktiskt förvånad att man kunde urskilja ansiktet så tydligt, även om det inte säger så mkt ändå om hur hon kommer se ut. Jag bad att hon skulle dubbelkolla att det fortfarande var en tjej också för att vara helt säker, och det var det fortfarande 

Jelina, spännande med slemmisen!

Är det ngn som vet om slemproppen måste ha gått för att man tex ska kunna göra en hinnsvepning? Är bara nyfiken egentligen? Har ni fått göra gyn-undersökning hos BM sista gången ni vart där, typ v39-40 eller görs inte det alls om man inte ber om det eller det finns andra skäl? Jag är på ngt sätt nyfiken på hur pass redo min kropp är på att föda snart, om man kan se det på en gynundersökning tex

• Mrs Sara

Mika: Vad roligt att få se bebisen med ultraljud igen och att det fortfarande är en tjej. Jag frågade min bm i fredags om en gynundersökning men hon sa att de inte gör några för infektionsrisken. Jag ville också veta om min kropp hade börjat att förbereda sig inför förlossningen.

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • ElsaT

Väntar med spänning på fler bebisar här!

Det är verkligen helt fantastiskt att ha blivit förälderHjärta. Det är som den naturligaste sak i världen att amma och byta blöjor även mitt i natten. Kan ha det lilla underverket i famnen och bara titta på honom i timmar , får inte mkt gjort men det är väl så det ska vara iaf nu i börjanGlad.

I morgon ska jag försöka samla ihop mig och ta tag i bla FK. Vi ska till min BM på MVC på Onsdag för PKU-prov och avslut där. PÅ Fredag får vi hembesök från BVC.

Nu blev vi visst lite hungriga här...

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF