• melina80

BF Oktober 2010 efter IVF

JAG HAR ÄNTLIGEN FÅTT ETT PLUS!!!
    Har BF 19 Oktober - 10
    Någon mer Oktober??

Det här är min första graviditet och det hade varit kul att ha någon att prata med under resans gång..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-18 20:31
    BF

natta80gbg 19/10
    jelina068 25/10
    Gulapilen 25/10
    Mikafikaa 27/10
    trifolium -----

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 10:50
    Glittran 10-15/10
    Ewa 16/10
    trifolium 25/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-12 18:18
    ny lista :)

BF 16/10, Ewa 32 år, nästan Göteborg, första barnet
    BF 17/10, Glittran 38 år, Göteborg, andra barnet
    BF 20/10, natta80gbg 29år onsala, första barnet
    BF 25/10, Trifolium 31år Uppsala, första barnet
    BF 25/10, Jelina 34år Göteborg, tredje barnet
    BF 25/10, Mrs Sara 29 år Luleå, första barnet
    BF 27/10, Mikafikaa 28år Stockholm, första barnet
    BF 28/10, Lena 74 35 år Norrköping, andra barnet
    BF 4/11, ElsaT 38år Norrtälje, första barnet
  • Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF
  • Glittran

Fick en dotter i torsdags morse!

Efter en onsdag med värkar som blev mer och mer regelbundna, så ringde jag förlossningen på kvällen för att rådgöra. Men då sa de att hade jag inte ordentligt ont var det nog inte "riktiga" värkar som gjorde att det hände nåt. Senare på kvällen / natten blev värkarna värre och kom med 3-4 minuters mellanrum. Då ringde jag igen och så åkte vi in klockan två på natten.
    Min sambo lämnade av mig på förlossningen och åkte sedan och lämnade storasyster hor barnvakten.  Bra att det var mitt i natten, han var tillbaka inom en halvtimme. Då var jag inte inne på något rum ännu. (På mölndal så tar de en CTG-kurva innan man kommer in på förlossningsrummet).

Sedan fick vi komma in på ett rum, fick ett med bad! Kändes lyxigt. Så jag badade några timmar, sambon satt bredvid. Riktigt mysigt, om man bortser från värkarna... Jag var öppen runt 5-6 cm när jag kom in, och några timmar senare när jag gick upp ur badet vara jag fortfarande bara öppen 7 cm. Visade sig att badet ofta saktar ner förloppet. Det var BM avsikt, de hade läst mina önskemål i min journal, (att jag tyckte att det gick för fort sist och att jag helst ville komma därifrån lite mer hel, fick en sfinkterruptur sist.) De ansträngde sig verkligen för att uppfylla detta (även om det senare borde väl vara en självklarhet?).

Klockan halv åtta på morgonen gick vattnet och sedan gick det fort... en timme senare var hon ute.
    Jag vet att många säger att de tycker att det är fantastiskt att uppleva kraften i krystvärkar men jag måste säga att jag tycker det mest att det är läskigt och jobbigt.

De var jättenoga med att hålla emot, tacksam för det. (BM sa sedan till den andra BM att hon inte ville lyfta barnet för hon var lite skakig i armarna efter att ha hållt emot, visste inte att det var så stor kraft som krävdes...
    )

• Frozen

Grattis Glittran, jag hoppas ni mår bra hela familjen!

Jag hade ingen aning om att bad kunde sakta ner processen, det är jag nog inte intresserad av isf...Att de ska hålla emot tar jag dock som självklart och det har min BM sagt att de gör också så att det inte går for fort på det sättet.

Inget nytt här inte, inga förvärkar eller slemproppar som gått, börjar kännas som att det helt enkelt inte kommer sätta igång naturligt för mig...hehe Jag är ju inte ens framme vid bf som är på onsdag, så jag ska inte klaga, men det känns väldigt avlägset. Får se vad de säger på ul på Måndag och läkarbesöket på Tisdag, hoppas de kan göra en undersökning då för att få ngn klarhet i hur pass redo min kropp är.

• Jelina068

GLITTRAN, GRATTIS till sessan åhh, vad underbart.

Skickade dom dig till mölndal automatiskt eller frågade dom vart du ville?? Jag vill helst till östra pga dricksvattnet, tycker inte om mölndals, hade såna problem sist med att dricka. Efter 3 dar så kunde jag dricka saften.

• Jelina068

Undra om Elsa oxå fått nu. Vattnet gick ju för henne härom dan, var det i torsdags?... tror det.

Mikafikaa, snaaaart måste det vara vår tur, eller hur

• IdaVi

Ewa: HOppas inte det är nån fara. Jag har läst att slemproppen kan vara lite blodblandad. Håller tummarna!

Glittran: Grattis till en liten prinsessa! Skönt att allt gått bra! Krama lilltjejen från mig! {#emotions_dlg.flower}

Har haft middagsgäster som precis gått hem och nu återstår en massa disk. Imorgon är det fixardag på dagis och sen middagsgäster igen. Önskar jag hade fått lite mer vila även om det är jättetrevligt med gäster så klart.

Hmm, vilka är vi kvar nu som inte fått??!! Håller tummarna för att några bebbar vill ut i natt! Kram på er!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • Mrs Sara

Glittran: Ett jätte stort grattis till eran dotter!

Ewa: Jag har också hört att slemproppen kan vara lite blodblandad.

Lena: Oj du har verkligen fullt upp.

Här trycker det som bara den i underlivet mest när jag står och går, får ta det lite lugnt för då slutar det. Vet inte om det är för att huvudet åker neråt eller vad det kan vara?

Varje litet steg tar mig närmare målet
  • IdaVi

Sara: Är det den berömda isborren kanske?! Det är så jag tycker det känns, som en isborr som försöker ta sig ut. Det är väl bebisen som trycker sig längre o längre neråt...

Nu blir det lite mys i soffan. Är så himla trött i ryggen, aj aj!

• Jelina068

Var inne på förlossningen en sväng igår kväll på en ctg kontroll pga minskade fosterrörelser, jag trodde inte jag skulle behöva åka upp men kände att jag ville ringa ändå. Hade ju känt bebisen de sista två dagarna men det var som natt å dag jämfört med tidigare. Allt såg bra ut iallafall

Lena, undra om bebisen tröttnar på dig och kikar ut inatt nu efter att du haft fullt upp i två dagar.

• Frozen

Jelina, vilken rysare, sånt är jag orolig för, att bebisen ska sluta röra sig. Min bebis är så livlig hela tiden att jag blir lite nojig varje gång jag vaknar och hon inte börjar buffla runt på en gång...hehe Men ändå vet jag att hon brukar komma igång senast 10 miin efter att jag själv vaknat. Skulle ju va toppen om det mönstret fortsatte utan för magen, att hon alltid vaknar starx efter mig
    Men ja, snart ska det väl va vår tur!

Ewa, vad jag har läst så är just blodstrimmor i slemproppen ett bra tecken på att det kan vara nära, till skillnad från bara en geleklum utan blod som inte behöver betyda ngt. Föga hjälpsamt att höra nu kanske om det redan gått ett par dagar, men spännande att se vad som händer och hur snart.

• IdaVi

jelina: Vad skönt att allt såg bra ut! Visst blir man orolig och detär ju bättre att ringa en gång för mycket tycker jag!

Imorse gick nog min slempropp tror jag. Eller om det bara var en bit av den, har iaf inte kommit mer. Nu har jag molvärk och ont i rygg/rumpa. Har varit på fixardag på dagis så nu ska jag slappa i soffan innan gästerna kommer. Får se om något händer i natt, men jag är skeptisk.

Undrar hur det har gått för Ewa?! Ingen mer som känner något annars??

Svar på tråden BF Oktober 2010 efter IVF