Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

det är visst bara jag som är inne hahaha.

Jag ska gå och tappa upp ett bad. Har hört att det ska vara bra mot hemmisar?
    Dem är riktigt illa idag, blev värre under gårdagen så jag använde sån zyloproct eller var dem nu heter. både stolpilla och kräm tog jag, och ja mycket riktigt idag blöder det. precis som förra gången .... så jag tror nog att dem irriterar mer än dem gör nytta, iallafall på mig. fast sen har jag rättså hemska hemmisar nu också :´´´´´´´|

men men det var allt för mig och mina hemmisar på ett tag hahahahhhaha

hoppas alla har en underbar dag idag!

{#emotions_dlg.flower}

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-17 13:50:27 följande:
    Åker in nu, har kraftiga värkar....håll tummarna..kra,m
    ojdå! vet inte riktigt vad jag ska hålla tummarna för hehe, att det är på gång på riktigt eller falskt alarm ;) du har visserligen sagt att du vill att han ska stanna inne ett par veckor till men å andra sidan tror jag att alla är rättså trötta på att vara gravida ;)
    men jag håller tummarna på att både du och prinsen i magen mår bra iallafall

kramar
  • elinnnnn

carohl: vad kul att höra att dopet gick bra, hur löste du sko problemet? hihihihi

åh vad häftigt, eller?, att pregga ligger inne =) så dem vill inte skicka hem henne alltså? det måste ju betyda att hon har värkar även fast hon bara är öppen så lite.... eller?
    åh vad spännande!!
    hälsa henne från mig med <3

• elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-17 21:14:42 följande:
    Haha jag löste det genom att köpa mig ett par ballerinaskor igår på rean. Jag är verkligen ingen ballerina tjej och jag passar inte i det men allt är väl bättre än foppa? Jag tycker inte att det är fel på ballerina skor men på mig ser det hemskt ut, spec med tanke på att jag är så kort. (Bara 145,5 cm om ni minns Flört)

Ja hon har värkar! Varje minut men hon har inte öppnat sig mer men de håller i sig iaf. De vill inte skicka hem henne, de behåller henne över natten.
    Jag har hälsat henne från er {#emotions_dlg.flower} Jag inkluerade dig såklart! Glad
    ja, men ballerina skor funkar ju. jag ogillar egentligen skor utan klack, tycker mina fötter ser så stora ut. men just nu går det bara med mina silvriga flipflop sandaler... tom dem får jag märken efter :S men pallar inte köpa nya skor nu, känns onödigt :D

åh stackars pregga preggis, värkar varje minut och bara öppen 1 cm??? borde dem inte ge henne nån medicin då för att få henne att öppna sig? öppnar hon inte sig blir det kanske kejsarsnitt väl? hm....
    jag lär ju inte kunna sova inatt alltså hahaha
    gud vad spännande! tänk om pregga blir 2 barnsmamma inatt!!!!
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-17 21:09:20 följande:
    Ja Glad Bättre sent än aldrig, hihi. Hon är 9 år nu.
    Min sambo blev hennes gudfar och min syster gudmor Hjärta
    nä men fy vad gulligt :) härligt, precis som nån annan skrev, att din sambo blev gudfar, åh vad fint. och din syster som gudmor, kunde det bli bättre liksom? hihihi
    förstår absolut varför ni bestämde er för att ha delade dop i och med det är olika fäder och familjer.
  • elinnnnn

åh ikväll , om 10 minuter alltså kl.22 börjar en av mina favvo filmer.
    Handen som gungar vaggan.

Dem flesta av er har säkert redan sett den, den är ju från 1992, men jag tycker den är så himlans bra.
    Ett tips bara för er andra som planerar att kolla lite på TV och vara vaken till midnatt ungefär ;)
    på kanal 5

annars kan man ju kolla på "när lammen tystnar" på 3an kl.23 hehehe
    fast den såg jag förra året och har sett den många fler gånger än förstnämnda film.

ja, det var lite filmtips från mig hahahaha

ha en fin kväll allihopa!

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-18 10:59:18 följande:
    Tack gumman Hjärta får nya värkar här nu så jag ska lägga mig lite å se om det ger med sig..jo han får gärna vänta lite, jag bölade som en dåre å snyftade fram-jag är inte redo än igår...jisses...
    jo jag e jätte öm över hela megen å ryggen, som ett bälte runtom av värk..det e skönt å få vara hemma men vi får se hur länge, då detta kan vara start skottet å jag känner av det fortfarande, men hoppas han stannar lite till.

stoor kram tillbax å tusen tack....känner mig superkänslig här å bara gråter...gu måste lägga mig lite...
    åh lilla gumsan plumsan... skönt att du fick en positiv upplevelse, fastän det var påfrestande för din kropp naturligtvis med så mycket värkar under så lång tid och ändå ingen bebis. men jag hoppas som sagt som flera andra att din lilla prins stannar en eller två veckor till innan han kikar ut .
    hoppas du får lite vila nu och att värkarna går över.

många många sköna kramar från mig Hjärta
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-18 08:59:49 följande:
    elinnnn: Ja det är just det, jag avskyr skor utan klack men nu har man inte så mycket val. Mina fötter ser inte stora ut då jag har stl 34 men ändå, jag är van att ha höga skor. Skrattande
    Ja gudföräldrarna var de bästa hon kunnat få! Glad

Tjejer: Jag har messat med Pregga och hon ska nog få åka hem idag och antagligen vila upp sig. Hon är bra slut nu gumman... Discoprinsen verkar vilja bada lite längre.
    Hon får skriva själv och berätta när hon kommer hem.

Nu ska jag cykla iväg och köpa lite nybakat bröd Tungan ute
    Kramar!
    ja här har man ju större fötter.... fast det bör man kanske ha om man är längre än 145.5 cm eller hur lång du nu är :P

Åh nybakat bröd vad gott!! Jag vill också cykla!! Jag älskar att cykla, men har ju ingen cykel här eftersom jag sålde den innan jag flyttade... Jag har inte cyklat på ett helt år, det är jättelänge sen för mig som brukade cykla flera gånger per dag varje dag förut.... hihi
    kram tillbaks.
    augustibarn10 skrev 2010-07-18 10:39:40 följande:
    Go morron alla gravida hoppas att alla mår bra! Det va ett tag sen jag var inne nu. Har hunnit avsluta skolan och allt vad som har med examensarbete att göra (måste skryta med att jag fick vg . ) efter det har jag bara tagit det lugnt och njutit av ledigheten. Jag och min käre man har varit iväg en helg och bara tagit det lugn och njutit av vår sista tid tillsammans då vi bara är vi två. Och nu är jag och hunden med mina föräldrar i sommarstugan och blir bortskämda allt är bra med bebisen i magen och imon är det bara en månad kvar till bf
    godmorgon!! ja det är många som inte är inne som dem brukar nu. sommar och semester tider antar jag :)
    kul att du kikar in , vad bra med ett VG på ditt examensarbete! Det är ju jättebra! Stort välförtjänt grattis!

Åh skönt att vara hemma hos föräldrarna hehe det är jag med. FInns ingen bättre plats :)
    EN månad kvar säger du, ja jag förundras så över att tiden gått så fort ändå fast man förut tyckte den stod stilla.
    Jag har 22 dagar kvar till BF =)
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-07-18 11:14:15 följande:

Hejsan tjejer!

Hmm är de någon mera som känner sig jätte trött i bland och sen ibland så kan man inte sova alls!?

vill att mini ska komma ut nu;)

Hej hej :)
    Jag känner mig jättetrött typ hela tiden :S Värre när det är varmt såklart :)
    Och det är många gånger jag inte kan sova. Men för mig är det lite skillnad på att vara trött och sömnig.
    Är jag trött brukar jag oftast inte kunna sova, bara lägga mig ner och vila, och typ läsa en bok eller nåt.
    Är jag sömnig kan jag inget annat göra än att somna hahaha

jag vet inte riktigt om jag vill att min bebis ska komma ut än hahaha.
    Jag känner mig inte riktigt redo för att föda ännu. Och ännu mindre att ge upp mina sköna sovmorgnar hahaha
    ego :P
    men ja när det väl är dags är det bara till att acceptera :P
    Tror dock jag kommer ändra mig om allt det där om 1-2 veckor hihihihihihi
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-18 11:55:26 följande:
    Ja det är skönt att cykla men jag tar det lite lugnt med det så jag får sammandragningar efteråt om jag cyklar för långt eller snabbt, haha...
    Ja jag är så liten.. Jag är chilenare, vi brukar inte vara så långa fast de brukar vara längre än mig Flört

Har du 22 dagar kvar?! Elinnnn det är ju INGENTING!
    När kommer din man? Han kommer väl snart?

Jag ska sätta mig och brodera lite nu på lillans täcke Glad
    ja, vad får man INTE sammandragninar av nuförtiden egentligen? hahha, du får cykla lugnt och korta sträckor :) jo jag har nog fått för mig det att chilenare brukar vara korta :) men det spelar ju ingen roll :)

ja 22 dagar, fast efter 20 kommer jag räknas som på övertid, eftersom man måste följa BF enligt barnmorskan ;)
    men ja 3 veckor borde ju gå rättså snabbt, tror du inte? hihihihi

japp min älskade älskling kommer snart :) 8 dagar kvar!!! åh jag längtar så det känns i hela kroppen, *fniss*
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10