Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-07-14 07:34:58 följande:
    Idag blir jag här Glad Även om det JÄTTESKÖNT på stranden igår, vi var där till kl 19.30. Jag låg i vattnet i en timme i sträck säkert och som jag skrev så var det skööööönt hihi.
    Jag märkte en grej. Ni vet man är stor, tung och otymplig nu men såklart så är man skitsmidig i vattnet åh det känns som att man väger 20 kg och det är en underbar känsla då man är bra tung nu. Inte för att jag nånsin skulle vilja väga så lite haha men nu kan det vara skönt att få känna så bara för en liten stund. Vattnet bar min tyngd Skrattande
    Är du på landet? Men ni kanske har nån pool du kan fylla? Stinker det? Haha jag är ingen landet tjej men det kan vara mysigt att hälsa på landet ibland iaf Flört Jag tänker åka mot landet om en vecka och vara där i några dagar, fast det är iof inte riktigt landet då mina svärföräldrar bor vid vattnet. Blir det för varmt ber jag de bara att vi ska ut med båten så kan jag få fläkta av mig lite hihi...
    hehe, ja idag blir itne jag här då det är för varmt för att sitta inne, vi ska åka iväg mina föräldrar har husvagn på en camping där det brukar vara rättså svalt :D
    åh jag skulle också vilja flyta rundor i vattnet. tyvärr har jag ingen som gillar att bada, mina föräldrar håller sig så långt borta från stranden som möjligt och jag är ju lite bunden till dem nu när man bor hemma hos dem.

ja det stank igår eftersom bönderna hade , varning ÄCKLIGT!, sprutat åkrarna med ko urin, bläääääääää

ja men skönt att kunna vara på landet fast ändå nära vatten. vi är verkligen mitt i landet, finns bara åkrar efter åkrar efter åkrar hahahha

och förresten, fint namn ni valt Alexis. annorlunda, men det gillar jag :D vår dotter ska heta Jasmin då jag och maken har en speciell relation med Jasminblomman hihihiihi

PREGGA: men usch för rasistiska sköterskor, läkare osv. dem ska vara proffessionella! men ja sånt har jag också fått höra när jag legat på BB och förlossningen..... tyvärr vänjer man sig. vilket man inte ska göra, men man orkar inte bli förbannad och ledsen varenda gång...... hoppas dem fick ordning på lillprinsen
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-07-14 09:42:47 följande:
    God morron mina damer. här ska d städas nu på förmiddagen, sen ska vi till en vännina jag å dottern. Hon har oxå en dotter i samma ålder så dem leker bra ihopa. Jätte fint namn. Här har Silas legat på topp LÄNGE, men sambon har aldrig gillat d, emn har tyckt att jag får bestämma ifall vi inte kommer överrens då jag burit på honom så länge, men hur kul e d att ta ett namn som man vet att han inte tycker om?! Nu har vi bestämt oss för Devin Lennox Efternamnet.

Hahahahaha skrattar gott. Dottern har fått tag på min höökskatalog (hästbutik) å sitter å beställer hästar... hahahaha Nu e hon nästan helt torr på dagrna. Händer typ 1-2 olyckor om dagen, men inte mer å d e duktigt efter bara 1 vecka tycker jag.
    Godmorgon! nästan godmiddag nu ju hihi.
    hur går det med städningen?
    vad skönt att ha en väninna med barn i samma ålder som sina egna:) helt perfekt ju.
    Devin Lennox är fint, Devin är ett av mina favoritnamn =)

naw söte haha beställer hästar hihihihi.
    skönt att hon nästan är helt torr, jorå det är duktigt med bara nån enstaka olycka om dagen bara efter 1 vecka :)
    snart är hon helt torr både på dagen och natten tror jag =) kan ju vara skönt att slippa ha 2 blöjbarn, blir nog tillräckligt med blöjbyten på den lill* ;) hur många dagar kvar nu? 9? herregud hahaha
  • elinnnnn
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 11:37:13 följande:
    Här har vi oxå som gott som namnen färdiga till vår lille prins Glad

.................................................. .................................................. ..............................................

På tal om något helt annat...läste något på growingpeople.se som gjorde mig väldigt arg och förvirrad!

Såhär står det: 

Omdiskuterad kemikalie
    Kemikalieinspektionen vill att Sverige gör som flera andra länder och stater i USA stoppar den omtvistade plastkemikalien bisfenol A i nappflaskor. Starka krafter är nu (maj 2010) på gång att man stoppar den även i Sverige. 

Om flaskan hettas upp kan det hormonstörande och cancerogena ämnet Bisfenol A (BPA) gå över till välling eller annat innehåll. Ju äldre och repigare flaska - desto större risk.

Länk

har också läst om det..... nu ser man på tex mams flaskor och nappar "BPA free" =) hade jag haft några gamla flaskor hade jag bytt ut allihopa med såna som är markerade på samma sätt
    Pregga skrev 2010-07-14 11:34:06 följande:
    Elinnnn
    man va?? ja det säjer jag, yppa ett ord om min son så ska dom få höra!!! våga sig, haha DÅ har dom gett sig på fel mamma...grrr
    jo, men oftast känns det mer som kommentarer riktat till föräldrarna att "dem är såna där" inte till barnen egentligen.
    vad nu "dem såna där" betyder vet jag ju inte :P Men om dem säger sån kommentar om mig och min make så måste det ju vara 1. antingen för att han är utlänning (arab ooooh scary :P) och/eller 2. för att han är muslim

jag har länge försökt ändra folks åsikter men har insett att vissa har redan bestämt sig vad dem tycker och det finns ingen chans för lilla mig för att få dem att förstå så dem struntar jag i att ens försöka prata med. sen finns det ju andra som är genuint intresserade av att förstå och dem lägger jag mycket hellre energi på=)
  • elinnnnn

på mitt förra BM-besök så berättade jag om mina förvärkar och sammandragningar och BM kollade då om jag hade havandeskapsförgiftning(också för att jag tycker jag går upp himlans mycket i vikt och alldeles för snabbt och för att blodtrycket var högre än vad det brukar vara) men allt var okej, ingen förgiftning här inte.

i och med mycket sammandragningar lämnade jag urinprov också för odling och hon berättade idag att det inte visade något, alltså INGEN UVI, vilket jag typ redan visste :P och min fråga ang GBS eller vad det nu heter så svarade hon att man testade alla som har upprepade UVI. men eftersom jag inte hade UVI så fanns det ingen anledning att misstänka gbs. Så det känns skönt och lugnande :D

nästa vecka är det dags för nästa bm besök. sen efter det är det bara 1 till inbokat, sen har jag BF 5 dagar efter! herregud vad tiden går, ja jag fattar fortfarande inte att vi är så långt gångna!

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-14 19:38:50 följande:
    Tjejer tjejer...
    haha

en liten undran, absolut INGET ni måste svara på om ni inte vill, inget som behöver förklaras ngt vidare,utan man väljer HELT själv om man vill svara å hur mkt, utan att det ska ifrågasättas på ngt vis. sen kanske man får en nyfiken fråga å det e ju inte hela världen.

MEN-Hur ställer ni er till amning?

jag själv kommer amma så länge jag bara kan å orkar :)
    angående amning så tycker jag att dem som vill amma ska få göra det, och dem som inte vill amma eller inte kan har all rätt att använda sig av ersättning utan att förklara varför
    .
    jag har försökt att amma alla mina barn men det var bara det tredje som det fungerade under en längre tid, jag helammade i 4 månader och delammade i 2 månader till.

denna gången ska jag försöka amma eftersom det är det jag vill, och jag vet att jag kan eftersom jag iallafall gjort det en gång under en längre period. dessutom är det billigare, ja faktiskt är det också en ekonomifråga. men fungerar det inte eller det tar för mycket på min kropp så går jag över till ersättning.
    men som sagt 1 månad planerar jag iallafall att det kommer ta innan det går relativt "smärtfritt".
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-14 20:11:58 följande:

Elinnn
    kan inte citera av ngn anl, men amning är ju ngt så personligt å individuellt. Jag kommer ju att amma sålänge jag kan å det funkar, sen om det inte skulle gå av ngn anl, ja men då har jag iallafall försökt.

tack för ditt uppriktiga svar, kram

jag står för vad jag tycker så det var så lite så ;)
    carohl skrev 2010-07-14 20:16:19 följande:
    elinnnn och familjen MU jag hoppas att ni förstod att jag menade att jag tycker att det inte är bra om man väljer bort det bara för att man inte vill. Men kan man inte så är det självklart en annan sak då går det ju självklart inte och då¨går det ej att göra nå åt det... Hoppas ni inte tog det som påhopp.

Jag har stött på brudar som säger att de vill inte amma för att deras bröst kommer att bli fula och det är såna tjejer jag blir irriterad på.
    nä jag tog inte illa upp. jag kommer amma om det går. men min åsikt om att kvinnor ska få välja själva är något jag håller starkt på. jag tror inte att det fungerar att få en ovillig mamma till att amma sitt barn..

brudar som inte vill amma pga att deras bröst kommer bli fula är bara fjantigt då det är graviditeten som kan ändra brösten och inte själva amningen. sen om brösten betyder så mycket för dem så behöver dem hjälp tyvärr. jag tycker heller inte det är någon anledning till att inte amma, men som sagt det är väldigt personligt det här med just amning och varje kvinna bestämmer själv.
    mina bröst är mina bröst och dem ser ut som dem gör och jag ÄLSKAR dem.
    dem är perfekta precis som alla andras även om allas inte ser likadana ut.
    synd att inte alla tjejer har tillräckligt med självkänsla för att ha samma åsikt :S
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-14 20:02:14 följande:
    Tillbaka! Skrattande

Annars då tjejer? Ser att Pregga och elinnnnn är inne. Hur har er dag varit? Min har varit bra även om jag varit vaken nu i 18 timmar...
    min dag har varit bra, tackar som frågar ;)
    har varit ute hela eftermiddagen i skuggan och det var svalt och tom lite blåsigt SKÖNT, och kom hem för en timme sen.
    nu har jag precis tagit en svalkande dusch och sammandragningarna som jag hade på eftermiddagen har gått över. skönt :D det var nog bara lillan som ville lite längre ner i bäckenet hihihi
  • elinnnnn

skriv in i ert förlossningsbrev om att ni planerar att amma , ni som ska det alltså, så bör ni ju inte få någon medicin/smärtlindring som krockar med det :D

jag kommer förlita mig på endast lustgas, som vanligt hahaha brukar ändå bara hinna med en halvtimme på förlossningen innan bebisen är ute.

• elinnnnn
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 20:20:03 följande:

Nej inte vad jag vet, minns inte att jag  fick något där. Däremot att dem spruta i något i själva kanylen jag hade i handen.

Denna gången har jag gjort extra tydligt i förlossningsplanen att jag endast önskar lustgas och absolut  ingen epediral eller Petidin.

Hellre att det gör ont ett tag men att förlossningen går snabbare och mindre riskfyllt!

Men säger bara som såhär: Vet inte om jag vågar ge mig på amningen igen, jag mådde ju så dåligt när jag ej lyckades med vår sessa, det tog väldigt hårt på mig.

om du vill amma så tycker jag du ska försöka. hjälp finns ju att få direkt efter förlossningen. sen finns det ju amningsgrupper också (eller iallafall där jag bor) som hjälper och stöttar. och sen om du får såriga bröstvårtor eller utdrivningsreflexen inte fungerar så ta kontakt och be om hjälp. jag fick hjälp med någon lila vätska bvc sköterskan strök på bröstvårtorna, det både bedövade och gjorde att dem läkte snabbt, sen fick jag en speciell nässpray som skyndade på utdrivningen. kram
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-14 20:31:13 följande:
    Jo jag vet att du gör det, haha å jag gillar det även om det ett par gng har HELT gått emot mig å speciellt när jag redan vart på dåligt humör, men jag gillar dig gullegrynet {#emotions_dlg.flower}

hahaha blev just kallad för gravida subba på en annan tråd..
    hehe, ja men vi har nog alla åsikter som går emot varandras ibland. det är ju helt okej, alla är vi ju olika fastän vi är lika ;) jag har också varit inne på den tråden, som du säkert läst ;) det är helt okej att tycka olika tycker jag, så länge man kan dela sin åsikt i god ton utan påhopp.
    Men såna tråd diskussioner spårar ofta ur och helt plötsligt är TS inte ens där, så därför skrev jag ett svar riktat enbart till TS om vad jag tyckte sen lämnade jag tråden ;)
    onödigt tycker jag att engagera mig så mycket i en tråd, särskilt på ett forum där alltför många diskuterar bara för att få reaktioner.
    {#emotions_dlg.flower} tillbaks
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10