Vi fortsätter, Bf aug 10
2st Bodys stl 50
7st Bodys stl 56 (3st med ben)
4st Mössor
1 st sovpåse varm
1st sovpåse sval
2st byxor
2st varma overaller
3st sockor
Det mesta har vi fått från min mans bror. Nu efter TUL misstänker jag dock att lillen nog inte kommer komma i strl 50 och bara ha strl 56 jättekort tid, men vi får väl se. Hur mkt kläder har ni? Verkar detta vara tillräckligt? Vi har inte tvättmaskin i lägenheten, men har ganska lätt att få tvättid.
men detta är ungefär vad vi har i klädesväg, har inte räknat men detta är vad jag kan se framför mig i huvet ,)
2 tunna bomullsmössor
5 par strumpor
18 bodysar storlek 50
2 bodysar storlek 0-3 månader
2 byxor strlk 50
5 sparkdräkter, korta ärmar och korta ben. 3 i strlk 50 och 2 i 0-3 månader
4 dregel hakklappar
vi har tvättstuga i huset, som ibland inte ens är tillgänglig pga problem med rören vilket leder till översvämningar i källaren :S
beroende på hur vädret är får man justera lite och köpa varmare kläder om så skulle behövas men det tror jag inte vi behöver. vi ska som sagt bara stanna här till september, sen åker vi nog hem till saudi igen.
dock är det EN sak som jag tycker fattas i lillans garderob och det är en tunn stickad bomullskofta
det ni har hittills tycker jag ser bra ut. i värsta fall kan man ju handla efter bebisen kommit när man får mer koll på vilken storlek bebisen behöver och hur mycket h*n kräker osv och hur det är med tillgång till tvättmaskin osv.
jo kommer han så e han väl redo isåfall...å ang igångsättning så blir det ev om 2 v....så bara 2 v tidigare..men visst hade det vart skönt om det satte igång själv. satt å kissade nu för en liten stund sen å det blev glatt på pappret som vid ägglossning, men jag tycker det hela kom så oförberett, jag har ju knappt ens haft en sd..
asså jag vet inte riktigt, jag hade ju förestätt mig att vattnet skulle gå som det gjorde med lillan å nu vet jag varken in eller ut..kan ju lika gärna stanna av...klart det hade vart kul om han ville komma, men samtidigt så vill jag att han hullar på sig lite innan...klart du vill ha din man med, å snart så kommer han gumsan :)