Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten skrev 2010-07-18 12:31:19 följande:
    Detta är vad vi nu har i klädesväg (små storlekar)

2st Bodys stl 50

7st Bodys stl 56 (3st med ben)

4st Mössor

1 st sovpåse varm

1st sovpåse sval

2st byxor

2st varma overaller

3st sockor

Det mesta har vi fått från min mans bror. Nu efter TUL misstänker jag dock att lillen nog inte kommer komma i strl 50 och bara ha strl 56 jättekort tid, men vi får väl se. Hur mkt kläder har ni? Verkar detta vara tillräckligt? Vi har inte tvättmaskin i lägenheten, men har ganska lätt att få tvättid. 

mina 3 barn har kunnat haft storlek 50 i minst en månad så det kör jag på denna gången också. går det inte så får man väl köpa större sen hihi.
    men detta är ungefär vad vi har i klädesväg, har inte räknat men detta är vad jag kan se framför mig i huvet ,)

2 tunna bomullsmössor
    5 par strumpor
    18 bodysar storlek 50
    2 bodysar storlek 0-3 månader
    2 byxor strlk 50
    5 sparkdräkter, korta ärmar och korta ben. 3 i strlk 50 och 2 i 0-3 månader
    4 dregel hakklappar

vi har tvättstuga i huset, som ibland inte ens är tillgänglig pga problem med rören vilket leder till översvämningar i källaren :S

beroende på hur vädret är får man justera lite och köpa varmare kläder om så skulle behövas men det tror jag inte vi behöver. vi ska som sagt bara stanna här till september, sen åker vi nog hem till saudi igen.
    dock är det EN sak som jag tycker fattas i lillans garderob och det är en tunn stickad bomullskofta

det ni har hittills tycker jag ser bra ut. i värsta fall kan man ju handla efter bebisen kommit när man får mer koll på vilken storlek bebisen behöver och hur mycket h*n kräker osv och hur det är med tillgång till tvättmaskin osv.
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-07-18 12:45:31 följande:
    GRATTIS till avslutade studier, å du...Det är KLART du ska få skryta
    elinnnnn skrev 2010-07-18 12:26:10 följande:
    ja, vad får man INTE sammandragninar av nuförtiden egentligen? hahha, du får cykla lugnt och korta sträckor :) jo jag har nog fått för mig det att chilenare brukar vara korta :) men det spelar ju ingen roll :)

ja 22 dagar, fast efter 20 kommer jag räknas som på övertid, eftersom man måste följa BF enligt barnmorskan ;)
    men ja 3 veckor borde ju gå rättså snabbt, tror du inte? hihihihi

japp min älskade älskling kommer snart :) 8 dagar kvar!!! åh jag längtar så det känns i hela kroppen, *fniss*
    8 dagar är ju "ingenting"...Du får tänka att det aldrig varit sååå nära innan Hoppas tiden går fort för dig!!! Det måste ju nästan kännas som man är nykär igen

Jag håller ju på och byter rum för dottern..Vi har renoverat ett rum som hon har fått så ska bebisen få bebisrummet som vi renoverade tills dottern kom för 3 år sen..Håller just u på att flytta å rensa alla kläder m.m från garerober, byråer m.m. Å det får man oxå sammandragningar av Men jag har inga sd som jag "lider" av utan magen blir helst plötsligt bara håååård...Så bara sätta sig ner ett tag å sen kan man börja om igen

Hoppas alla har det lika svalt å behagligt som vi har idag..Även om det är skönt ute så rinner det om mig nu när jag håller på här inne,känner sig såååå fräsch
    ja precis, men 8 dagar är verkligen ingenting :D vi har ju inte setts sen 10e maj. och ja visst känns det som om man är nykär, fast det är vi nog fortfarande, vi har ju bara varit gifta i ett år, bott ihop i 7 månader och "dejtat" sen november 2006, hihihihi

åh vad roligt för dottern att få nytt rum :) jag älskar att hålla på med sånt, om möblering och rum byten hihihihi. fast ja såklart är det jobbigt särskilt som höggravid, stackars dig.
    ja men du får vila lite emellanåt och akta så du inte tar i för hårt så du får ont i ryggen eller annat onödigt!

här är det också svalt och sååå himlans behagligt! jag ligger bara på soffan och kollar på tv samtidigt som jag kollar FL, såklart ;) och lite gravidbloggar :)

lycka till med rumsbytet :)
    kram
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-18 16:06:59 följande:
    Å nu tor jag proppen gick, satt å kissade å härde plupp i toan...å ut kom det en liten blodig sak, klump...lite glatt på pappret å blod i...ringde in å dom sa det var kanske proppen som gick, men det e ingen fara...hör av dig om det kommer mer...haha såå det e bara att avvakta. men jag känner ju min prins så det känns skönt :)
    japps det låter som slemmisen...åh herregud vad spännande!
    ifall han kommer tidigare än du önskat så hoppas jag att det går bra. kan nog vara rättså skönt att slippa igångsättning också.
    förresten har du hört nåt från "sofie och laura"???
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-18 16:53:47 följande:
    haha du e ju för söt asså, sockerduva {#emotions_dlg.flower} jo kommer han så e han väl redo isåfall...å ang igångsättning så blir det ev om 2 v....så bara 2 v tidigare..men visst hade det vart skönt om det satte igång själv. satt å kissade nu för en liten stund sen å det blev glatt på pappret som vid ägglossning, men jag tycker det hela kom så oförberett, jag har ju knappt ens haft en sd..

sofi&laura å jag har messat som tokar fr varsitt sjukhus, haha hon får åka hem med sin prins imorgon :)
    sockerduva, hihihihihihihi Oskyldig

jo jag läste det, låter som slemproppen. kanske delar av den eller hela. det är ju lite svårt att veta. min gick alltid lite i taget. har redan fått 2-3 bitar av den, fast i mitt fall så återskapas den nog, för jag tror inte det är dags än på länge för mig iallafall.

du kan ju haft sd fastän du inte känt det ;) eller så bara det börjar med buller och bång, vilket fungerar det med ;)
    tur du packade BBväskan för nån dag sen hehe, man ska lita på sina instinkter ;)

åh ska dem få åka hem??? gud vad skönt. hoppas hon mår bra och att hon har tid att uppdatera sin blogg lite eller kika in här i tråden :D *spännande*
  • elinnnnn

alltså igår vägde jag mig på kvällen,
    vägde då 83 kg (utan kläder)
    imorse vägde jag mig igen
    81 kg

Haha, herregud det måste ju allt ha varit massa vatten!
    Jag samlar nog på mig mer än vad jag trott.
    Lite lustigt, 2 kg viktnedgång endast över natten ;)

--------------------------------------------------------------------------

Inatt vaknade jag vid 2-3 tiden av att magen värkte.
    Jag blev skräckslagen, jag har ju läst att omföderskor kan ha förvärkar i sömnen utan att vakna och sen helt plötsligt vara öppen 4-5 cm redan...
    Jag tänkte för mig själv: okej, ta det lugnt , gå på toaletten först....

Jag gick på toaletten och typ hälften av hela mig rann ur mig. Typ
    Hahaha, pga att blåsan trodde jag att min förlossning börjat.
    herregud alltså

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-18 17:04:19 följande:
    hihi men du e så go elinnn :)
    Jo asså jag ringde upp nu å frågade å dom sa ju att det kan vara den å att det kan betyda att det drar igång eller så händer inget, men jag e ju öppen 1 cm..får avvakta å se..men lite spänd e man ju..
    jo man ska lita på sin instinkt, haha  dom sa det med, du har säkert haft sd men inte kännt av dom.

japp dom ska få åka hem imorgon, hon e så lycklig :) Hon mår jättebra å längtar hem till de andra 2 å sin fam, hihi ja jag tror hon kommer skriva så snart hon kan å orkar..hihi jaa visst e det spännande...ihihih
    ja vi är många goingar härinne, du inkluderad ;)
    men hur känns det nu för dig? tror du det är på G eller tror du det stannar av och han stannar lite till? berätta!
    om jag ska vara ärlig så är jag lite lite avis. jag vill också att mitt ska vara på G, fast ändå så vill jag inte det. Men mest bara för att min make inte är här än =)

jo, klart hon längtar hem =) hemma är alltid bäst också och särskilt när man har andra barn som väntar på en därhemma.
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-18 17:25:20 följande:
    haha jag träffade en kvinna på Mvc som gick upp 5 kg på kvällen, haha den du ;) jag e med bra svullen asså...hua, men har inte ont av det längre dock..det där med omföderskor har jag inte hört, men jisses, haha då vet jag det...my god!!
    haha men asså nu e vi så långt gågna så det skulle ju inte vara konstigt om det satte igång :)
    elinnnnn skrev 2010-07-18 17:08:59 följande:
    ja vi är många goingar härinne, du inkluderad ;)
    men hur känns det nu för dig? tror du det är på G eller tror du det stannar av och han stannar lite till? berätta!
    om jag ska vara ärlig så är jag lite lite avis. jag vill också att mitt ska vara på G, fast ändå så vill jag inte det. Men mest bara för att min make inte är här än =)

jo, klart hon längtar hem =) hemma är alltid bäst också och särskilt när man har andra barn som väntar på en därhemma.
    naaw, hihi tack....Skäms asså jag vet inte riktigt, jag hade ju förestätt mig att vattnet skulle gå som det gjorde med lillan å nu vet jag varken in eller ut..kan ju lika gärna stanna av...klart det hade vart kul om han ville komma, men samtidigt så vill jag att han hullar på sig lite innan...klart du vill ha din man med, å snart så kommer han gumsan :)
    jo jag förstår att hon vill hem med sin lille, jag vill ju med ha hem min därav att jag vill att han väntar lite till....nu hickar han å brötar som attan..haha
    5 kg?????? jisses, jag som tyckte 2 kg var mycket hahaha
    skönt att slippa smärtan av svullnaden. jag har heller inte ont av det, inte just idag iallafall.
    Ja visst är vi långt gångna nu, nästan klara ju =) jag går in i v.38 imorrn, helt sjukt!!! hahaha

vattnet ja.. hm mitt har inte gått en enda gång av dem 3 förlossningarna jag varit med om. Hoppas inte det gör det denna gången heller för då kommer jag bli nervös hahaha.
    ja, snart kommer han :) om en vecka jipppiiiiiiii
    Pregga skrev 2010-07-18 17:32:49 följande:
    Nu e jag säker på att slemmisen gick. ringer in nu.....
    ojdå ännu mera???? har du ringt? vad sa dem? ska du åka in eller vänta hemma på fler värkar?
    kramis
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-18 18:09:07 följande:
    Snabbt å lätt=klart :)
    orkar inte böja mig fram å ta benen nu när jag e så öm efter igår...å muttan..jaaa den...assåå.....*visslar*Oskyldig
    hahaha du e för rolig.

jo proppen kan gå flera veckor innan det är dags. precis som för mig :)
    fast min har då gått i omgångar, alltså lite i taget och det har varit rättså svårt att veta  om det bara var flytningar eller slemmisen.

tycker din verkar ju ha gått i stora bitar och så tätt. hm, spännande och se om det blir nåt snart eller inte :)

ja men bra att du iallafall är färdig rakad under armarna ifall ifall
    hahahhahah
  • elinnnnn

pregga: fast förresten så även om vattnet går så kan det dröja upp till 72 timmar innan det kommer igång ordentligt. tror det är så att pga infektionsrisken så låter man inte det gå längre tid än så utan då blir det igångsättning... fast kan tom vara färre timmar, är inte riktigt säker :S

som sagt för mig gick ju inte vattnet en enda gång utan BM fick ta hål på hinnorna väl inne på förlossningen då jag ändå var typ öppen fullt haha. men ja efter att vattnet gått så kom ju bebisen kanske 5 minuter efter det.

fast det är nog annorlunda om vattnet går innan man öppnat sig helt, hmm

• elinnnnn
    lillabambi skrev 2010-07-18 18:31:34 följande:
    hej tjejerna hur står det till?
    hej tjejen!
    här är det bara bra, lillan sparkar därinne i magen och har det nog festligt hihi

pregga ligger nog och vilar lite.. hennes slemmis har visst gått i rättså stora bitar och hon var ju som sagt på förlossningen över natten också....
    dem andra tjejerna vet jag inte hur dem mår :)

har varit rättså tomt här idag, som vanligt nuförtiden hihi

Hur står det till med dig själv? =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10