Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-07-14 20:35:27 följande:
    Ja haha så har jag aldrig tänkt på det, alltså med sammandragningar. Vad blåst jag känner mig! Hihi min sessa kanske också borrar ner sig lite när jag får mina sammandragningar.

Jag gillar också folk som säger vad de tycker och tänker och inte vänder kappan efter vinden Glad
    ja men dem måste ju ha lite hjälp med att komma ner dit ;) bättre dem gör det lite i taget tycker jag än att dem ska fixa allt en timme innan förlossningen typ :P
    Pregga skrev 2010-07-14 20:37:07 följande:
    jo det finns ju ngt som heter amnings hjälpen å bästa medecinen för såriga bröstvårtor är just att smörja på bröstmjölk :)
    elinnnnn skrev 2010-07-14 20:31:24 följande:

skriv in i ert förlossningsbrev om att ni planerar att amma , ni som ska det alltså, så bör ni ju inte få någon medicin/smärtlindring som krockar med det :D

jag kommer förlita mig på endast lustgas, som vanligt hahaha brukar ändå bara hinna med en halvtimme på förlossningen innan bebisen är ute.

har inte skrivit ngt förlossnings brev å kommer inte göra heller.....MEN det som familjen Mu skrev, det ska jag ta upp, ingen petedin
    njae bröstmjölk är inte säkert det hjälper ;) beror nog på hur såriga dem är.. mina var extremt såriga och behövde mer hjälp för att hinna läka, eftersom man bara har två så hinner dem inte läka ordentligt av sig själv :D
    men ja att stryka på bröstmjölk efter varje amning och lufta ofta kan förhindra att dem blir allt för såriga.

jag har heller inte skrivit något förlossningsbrev å kommer heller inte göra det eftersom min BM gjorde det efter att vi sammanfattat graviditeten. allt vi diskuterade, mina önskningar, oro osv inför förlossningen skrev hon in i journalen på datorn och det kommer ju förlossningen kunna läsa sen =)
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-14 20:44:20 följande:
    haha jo men det e ju åxå våra olika åsikter som gör det hela intressant :)
    skulle ju vara skittrist om alla tyckte som en själv, kan man ju börja föra monolog hemma i soffan, hahaha
    jo asså jag kommer inte skriva ngt mer i den tråden å japp jag såg att du skrivit, hihi

ja det var väldans vad dom spårar ut, men jag blev kallad gravid subba i en annan tråd för att jag skrev-jag vill inte ha andras svettiga kroppar emot mig på bussen, eller att folk tar sig friheter å känner på min mage-är man allmän egendom att ta på eller gnida sina svettiga ben emot på bussen?

Då blev jag kallad gravid subba. hahahaha men den pers som skrev så har blivit avstängd flera gng fr Fl, pga denna hoppade på prematura barn, dom skulle man inte hjälpa minsann, å så frågade denne mamman ifråga som fött för tidigt-kan ditt barn skaka på huvudet?
    Grovt övertramp, mamman var ju såklart glad att dom lyckats rädda hennes bebis...

en riktigt störd pers e det.
    ja precis. man ska stå för vad man tycker annars kan man lika gärna strunta i att tycka något. livet är ingen popularitets tävling som det mer eller mindre var på högstadiet :P

hahaha, då är jag också en gravid subba, jag vill heller inte vara för nära, vare sig dem är svettiga eller itne, och nej ingen ska ta eller känna på mig. varför liksom? varför ska man acceptera det bara för att man är gravid? hade dem accepterat om nån går fram och tar dem på bröstet eller rumpan också eller? det hade iallafall inte jag gjort.
    det är MIN kropp och ingen annans.

klart prematura ska få hjälp, precis som sjuka och gamla ska få hjälp... att ens diskutera det liksom
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-14 20:49:33 följande:
    Fasiken tv:n i vardagsrummet blev upptagen för en liten stund sen... Jag som hade tänkt att kolla på BB serien Gråter Skitsamma det kanske går nån repris, sambon spelar aldrig och nu för en gångs skull då han gör det kommer jag inte att ta tv:n ifrån honom. Michelles tv kan jag inte heller använda då hon ska sova nu... suck....
    åh irriterande. jag vet inte, kanske kan man se det på kanal5.se/play eller vad det nu heter. dem brukar ju visa repriser.

fast tjejer, har ni läst om vad avsnittet ska handla om? jag har en liten aning om att vissa (ehm typ pregga hahaha) kommer bli oroligare efter programmet
    jag har inte bestämt om jag ska kolla på det eller inte. än. 10 minuter kvar ;)
  • elinnnnn

carohl! reprisen går den 17e =)

• elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-14 20:49:33 följande:
    Fasiken tv:n i vardagsrummet blev upptagen för en liten stund sen... Jag som hade tänkt att kolla på BB serien Gråter Skitsamma det kanske går nån repris, sambon spelar aldrig och nu för en gångs skull då han gör det kommer jag inte att ta tv:n ifrån honom. Michelles tv kan jag inte heller använda då hon ska sova nu... suck....
    lördag den 17e augusti 13:55 =)
    hoppas det torkar dina tårar ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-14 21:03:13 följande:

Jag tänkte ju kolla på det men din mening där om mig, får mig att backa....hahha vad ska det handla om?

Å tack för varningen...jisses..

"Brittisk dokumentärserie från 2010. Avsnitt 1 av 8. Tracy är 37 år och ska föda sitt fjärde barn. Tracy är lugn och optimistisk, tills hjärtfrekvensen hos bebisen oroväckande bromsar in. 22-åriga Lisa ska föda sitt första barn och trots barnmorskans lugnande ord ökar Lisas nervositet snabbt när hon får veta att barnet ska förlösas med kejsarsnitt. Även 17/07."

så står det på tv.nu
    carohl skrev 2010-07-14 21:04:26 följande:
    En fråga till er... har ni blivit fisigare? hahahaha... jag har livit det de senaste dagarna. Lite som man var i början.
    ja! särskilt den senaste veckan tror jag. och dessutom behöver jag gå på toaletten för nummer 2 varje dag, förut var det som sagt varannan eller var tredje dag...
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-14 21:11:16 följande:
    hade det vart min man....jäklar asså....
    hahaha tänkte du med så? jag också, tom jag den fredligaste personen i världen hade slagit ner honom!
    töntgubbe
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-14 21:25:29 följande:

Töntgubbe hihi vilket roligt uttryck!

hehe

gud vad spännande det är!
  • elinnnnn

åh ja just det....... carohl du skulle ju titta på reprisen på lördag.... kanske inte ska diskutera programmet härinne då?

• elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-14 21:35:50 följande:
    Jag hade lite skräck inför att ev bajsa under Michelles förlossning och vad jag vet idag så gjorde jag inte det men å andra sidan så skulle de nog inte säga det till mig heller då jag var som sagt livrädd för det.

Jag blev lite full i skratt när jag läste häromdagen i en bok "Föda Barn" om just detta. Jag ska citera:

""Det är helt okej att det kommer bajs när man krystar, det hör till. Det är faktiskt till och med så att det där förlossningsbajset är bra för bebisen! Barnet får i sig lite av mammans bakteriflora och blir mera härdat mot diverse bakterier. Naturen har fixat det väldigt fiffigt, även om vi moderna kvinnor ofta tycker att det är pinsamt, och vad folk ska tycka. Men strunta i det. Vad folk tycker är faktiskt ganska oväsentligt och sjukvårdens personal har redan sett det mesta."
    hahaha men uuuuusch "barnet får i sig lite av mammans bakterieflora" hahaha
    jag är dock inte rädd för att bajsa på mig under förlossningen, bara skönt isåfall så slipper man göra det efteråt :P
    men ja, jag tror inte dem berättar ifall man bajsar på sig.
    det är ju helt onödig information ;)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10