Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-14 21:39:26 följande:
    Grinar som en dåre här, haha min dotter kom å kramade mig å sa-mamma gråt inte...varför gråter du?....snart e det vår tur tjejer....
    men ååååh jag med!!!!!!!!!!!! särskilt när "lisa" frågade: meh varför gråter han inte?"!!?!??! och sen när man hörde bebisen gråta.
    aaaaaawwww :)

alltså jag är lite nervig och tror väldigt mycket på kraften i ens eget psyke och nu funderar jag på att man kanske sätter igång sin förlossningen om man tittar på såna här program hahaha. alltså jag vet att det inte GÅR men tänk om :P
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-14 21:38:43 följande:
    Ok då är jag inte ensam då Glad
    elinnnnn skrev 2010-07-14 21:31:22 följande:
    åh ja just det....... carohl du skulle ju titta på reprisen på lördag.... kanske inte ska diskutera programmet härinne då?
    Diskutera om ni vill, jag bryr mig inte så jag tittar sen ändå.... Glad
    okidoki :D
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-14 21:41:54 följande:
    Nä jag tror inte heller det hahahahaha....
    fast när jag väntade mitt första barn så när jag kom in på förlossningen var jag typ 4 cm öppen, då frågade dem om jag ville ha lavemang, och jag sa ja just pga att jag inte ville bajsa på mig.
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-14 21:43:57 följande:
    Jag ska lämna er nu tjejer... Jag ska brodera lite nu, underbar avkoppling! Skrattande

Vi "ses" imorgon igen.

Kramar på er {#emotions_dlg.flower}
    okej tjejen! ha en fin kväll!
    ses imorrn helt klart :)
    kramar tillbaks {#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 21:49:53 följande:
    Tyvärr bryr sig inte personalen om det, inte i mitt fall iallafall. Jag hade tydligt skrivit att jag tänkt att amma!
    elinnnnn skrev 2010-07-14 20:34:11 följande:
    om du vill amma så tycker jag du ska försöka. hjälp finns ju att få direkt efter förlossningen. sen finns det ju amningsgrupper också (eller iallafall där jag bor) som hjälper och stöttar. och sen om du får såriga bröstvårtor eller utdrivningsreflexen inte fungerar så ta kontakt och be om hjälp. jag fick hjälp med någon lila vätska bvc sköterskan strök på bröstvårtorna, det både bedövade och gjorde att dem läkte snabbt, sen fick jag en speciell nässpray som skyndade på utdrivningen. kram
    Jag fick absolut ingen hjälp med min amning Rynkar på näsan
    oj vilket otrevligt bemötande :S jag fick hjälp med amningen med min första, visserligen funkade det inte iallafall men dem hjälpte till med hur jag skulle lägga till bebisen till bröstet och dem kollade hans sug grepp osv.
    fast jag tyckte mest det var jobbigt att någon skulle se på mina bröst haha eller se på mig när jag kämpade med amningen..

om du vänder dig till "amningshjjälpen" alltså de är till enbart för att hjälpa till med amningen.
    oavsett hur du gör så kommer det säkert gå bra!
  • elinnnnn
    Familjen Mu skrev 2010-07-14 22:04:23 följande:
    Jag vågar helt enkelt inte att ge mig på amningen igen, jag mådde så fruktansvärt dåligt av att inte kunna ge vårt barn bröstmat och sedan att se henne tappa så otroligt mycket i vikt!!! Då tillförlitar jag mig hellre på ersättning då jag oxå vet att vår baby får det han behöver och slipper oxå på såsätt att bli stressad och ledsen!

Hellre en glad och pigg mamma än en frustrerad, eller? Skrattande
    jo självklart! jag hade likadant med mina 2 första. dem gick ner i vikt och dem åt helt enkelt inte som dem skulle. nu i efterhand önskar jag faktiskt att jag hade gett upp tidigare för den första tiden var såååååå jobbig. särskilt med min första då allting var så nytt och man kände sig i stort sett som världens sämsta mamma. jag förstår precis hur du känner.

självklart hellre en glad och pigg mamma och mätt bebis än en frustrerad och nervös, trött mamma och en hungrig bebis

jag planerar ju att amma men jag kommer ändå köpa hem ersättning. jag vill inte ha det på mina axlar att DET MÅSTE FUNGERA, BEBISEN MÅSTE ÄTA, JAG MÅSTE AMMA! ifall om det inte funkar. om mamman är stressad och upprörd så funkar oftast inte amning.

som sagt, du har mitt stöd oavsett om du ger barnet ersättning eller bröstmjölk.
    {#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn
    Belly skrev 2010-07-14 22:21:56 följande:
    Här har det vart kanon... En effektiv dag... Städat köket o sen helt plötsligt undrade gobben här hemma om vi inte skulle åka till Gekås! Alright, så blev det..:) Fick lite mer handlat till bebben..tehe.. mysepys! Sen vart det tacosmiddag... o nu massa slapp o Riesenchoklad.:P
    åh sicken härlig dag! riesenchoklad, mums, synd bara dem är så jobbiga att äta =)
  • elinnnnn

nej tjejer, nu ska jag logga ut. dags att lägga sig ner och kolla på tv och somna om en timme ungefär , som vanligt haha

godnatt och sov gott alla finisar {#emotions_dlg.flower}

• elinnnnn
    Belly skrev 2010-07-15 18:58:50 följande:
    Är det nån som har sett eller kunnat utskilja vilken kroppsdel det är som putar ut från magen?

Många snackar ju om hur coolt det är när foten sticker upp osv.. men jag fattar inte vad som är vad..Glad
    nope det har jag aldrig kunnat gjort. dock känns det ju lite olika om det är en rumpa som putar ut eller ett knä eller fot som sparkar :)
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-16 10:37:28 följande:
    God morgon tjejer!

Vad gulliga ni är som bryr er {#emotions_dlg.flower} Lillan bara skräms då och då... molvärken är idag borta. Skönt!
    Jag har dock blivit extremt trött de senaste dagarna, speciellt igår. Jag hade kunnat somna ståendes och det kändes som att jag hade gått 10 extra kg bara igår. Mina ben vägde bly igår, men denna måste bli bättre!

Tetta: ja de sa åt mig att det kan vara så som omföderska att molvärken, förvärkarna kan komma starkare och tätare...
    Tråkigt när folk inte bryr sig om andras saker, förstår att du blir besviken jag hade blivit asförbannad! Speciellt nu när jag har fått nog av allt som går att få nog av hahahaha...

Har ni nå tips för att få ner svullnaden på ex fötterna? Även om det bara är en tillfällig lösning. Jag ska på min dotters dop imorgon och jag kan faktiskt inte gå i finklänning och foppaskor...
    för att få ner svullnaden tillfälligt brukar jag ta en vatten flaska som jag kylt, och lägga vid fötterna. + att ha fötterna högt

du kanske får på skorna precis på morgonen(eller efter du fått ner svullnaden med hjälp av tex mitt tips ;)) men du lär få ont om fötterna svullnar under dagen, vilket dem säkerligen kommer göra :S
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10