Familjen Mu skrev 2010-07-14 22:04:23 följande:
Jag vågar helt enkelt inte att ge mig på amningen igen, jag mådde så fruktansvärt dåligt av att inte kunna ge vårt barn bröstmat och sedan att se henne tappa så otroligt mycket i vikt!!! Då tillförlitar jag mig hellre på ersättning då jag oxå vet att vår baby får det han behöver och slipper oxå på såsätt att bli stressad och ledsen!
Hellre en glad och pigg mamma än en frustrerad, eller?

jo självklart! jag hade likadant med mina 2 första. dem gick ner i vikt och dem åt helt enkelt inte som dem skulle. nu i efterhand önskar jag faktiskt att jag hade gett upp tidigare för den första tiden var såååååå jobbig. särskilt med min första då allting var så nytt och man kände sig i stort sett som världens sämsta mamma. jag förstår precis hur du känner.
självklart hellre en glad och pigg mamma och mätt bebis än en frustrerad och nervös, trött mamma och en hungrig bebis
jag planerar ju att amma men jag kommer ändå köpa hem ersättning. jag vill inte ha det på mina axlar att DET MÅSTE FUNGERA, BEBISEN MÅSTE ÄTA, JAG MÅSTE AMMA! ifall om det inte funkar. om mamman är stressad och upprörd så funkar oftast inte amning.
som sagt, du har mitt stöd oavsett om du ger barnet ersättning eller bröstmjölk.