Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

ja just det BB-väskan... jag är ju i v.37 och tycker fortfarande att det är för tidigt att packa BB väskan.
     jag har ju inte ens handlat hem allt jag skulle handla....... känns som om jag har gott om tid. jag är INTE alls redo för att föda än, tänker framför allt att jag inte är redo psykiskt ännu

hur känner ni?

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-16 20:02:47 följande:
    tack så mkt, det kändes så gött att höra att värdena var så toppen :)
    jo jag äter en duroferon om dan men hon sa att jag kunde sluta, men det kommer jag inte ...det skadar ju inte så.. tackar för mina 18 kg, jag e överlycklig å hoppas på lite till :) haha
    jaså? eftervärkar? menar du efter själva bf?
    tetta skrev 2010-07-16 19:42:28 följande:
    Har inboxat dig

Kram
    såg det gumman å har svarat , kramjag tyckte åxå det var tidigt å packa den, MEN jag har haft lite konstiga känningar så det känns lika så bra nu...
    psykiskt redo....hm blir man det då? haha för nej, det e inte jag heller...hahahaa
    duroferon, aha okej :) jag tänker heller inte sluta ta mina, fast jag tar niferex.. jag planerar faktiskt att dubbla min dos 1 vecka innan BF och äta dubbel dos tills jag slutat blöda efter förlossningen.

ja eftervärkar alltså efter förlossningen när livmodern drar ihop sig...

nä det är nog så, man blir inte psykiskt redo... eller? jo men jag tror nog jag varit det dem andra gångerna. kan ju vara att jag vägrar (i tanken alltså) föda innan min make kommer. kanske känns annorlunda när han kommit hit =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-16 20:14:47 följande:
    ok, duroferon funkar bra :) ingen kass mage ist för hård så tjära typ...hahaha ok, ja jag ska inte dubbla ngn dos dock...
    ok, ja då kanske man får värre eftervärkar då, hm...hade jag inte en aning om..jag var nog mer redo med dottern än nu, men det har gått så många år att man inte tänkte på samma sätt då, å sen hade jag ju inte tänkt att skaffa fler...haha så redo ,mja inte riktigt...haha
    aha, ja jag kanske bör byta för min mage är liksom trög redan från början... men har dock för mig att niferex är den tablett som funkar bäst på mig :S ska ta upp detta med järntabletterna och trög mage på onsdag när jag är hos BM.
    vill ju liksom inte vara trög i magen efter förlossningen.... aj aj aj aj aj
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-16 20:25:09 följande:
    haha nej nej det vill man inte, fy sjutton å sitta efteråt å krysta på, haha asså jag e inte hård i magen alls...nada å det e skönt :)

Tetta-jättefin vagn å det set med nalle puh sängkläder va såå sött :)

Ngn som hört ngt fr nallepuhmamma?
    lyckos dig att slippa hård mage... alltså jag vet inte vad jag ska ta mig till.... blir ju liksom inte bättre med hemmisarna när man konstant är hård i magen :S
    nu har jag iallafall käkat en dl russin... kan ju inte skada iallafall ;)

jag har inte hört nåt från nallepuhmamma...... hm
    tetta skrev 2010-07-16 20:27:10 följande:
    Tack!!
    Vagnen köpte jag från syrran. Det är små små nallar i den. Så söt.
    Älskar nalle puh...
    superfint du bäddat, och jag älskar VAGGAN! vagnen är söt den med, stadig och robust och säkerligen bra "gung" i hehehe. jag har ungefär en likadan vagn som jag ska använda nu medans vi är i sverige, dock lite äldre modell än din. men väldans bra gung i alltså =)
  • elinnnnn

nähäpps här var det ingen.... inget ovanligt i och för sig ;)
    ska surfa vidare en stund och kolla på tv och tittar väl in här senare för att se om någon svarat =)

• elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-16 21:39:00 följande:
    Tack. Den vaggan gjordes till mig när jag föddes av min pappas morfar. Så det är arvegods. Den vaggar annorlunda än nya vaggor. Så mina syskon har legat i den samt mina barn.
    åh fy vad häftigt :) din pappas morfar... alltså din bebis morfars morfar..... jättecoolt!!
    jag tycker det är så härligt med sånt arvegods och liksom att alla dina syskon legat i den och samt dina barn.
    vi har INGET sånt i min familj, vilket känns lite sorgligt. men vi har så mycket annat så jag får väl glädjas över att andra iallafall har saker som går i arv generation efter generation =)
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-16 21:59:31 följande:
    Nu ska jag ta mina lurviga ben och lägga mig. Är helt slut idag. Förkylning och allt hörs imorgon!!!

Natti natti
    jag meeeeeeed =)
    krya på dig och sov så gott
    nattinatt
  • elinnnnn
    knyzzel skrev 2010-07-17 10:07:32 följande:
    Go`morron tjejer. Här e d ÄNTLIGEN regn på väg YES. Har sovit som en skit i natt igen. D var varm å kvavt så att håret var dyblött när jag vaknade å d trots att fläkten var igång. Va uppe en runda å spydde oxå.... Mådde så illa när jag vaknade i natt. Måste vara värmen. Har tappat bort min goa sovställning oxå..... Grrrr. Mna bara bökar runder (så gott d går med denna magen) i säng tycker jag å rätt som d e så e klockan dax att stiga upp.....

Nu e d bara 5 dagar kvar här, men jag kan knappt vänta. Vill att han kommer idag eller imorron. Orkar inte vänta mer nu.

Hur e d me er andra?! Sömn, dagar kvar osv
    Goddagens :P
    Här var det också lovat regn men det blåste förbi så nu är det soligt.. Dock svalare idag än vad det varit hela veckan.
    SKönt!

sömnen är det inget fel på, när jag väl får nån ;:) jag sover 2-3 timmar i streck i 2 pass om natten... Typ från 00-2 sen från 3-6 ungefär. Sen vaknar jag av att benen och knäna värker och då går det bara inte att somna om.
    Längtar så tills man kan ligga på rygg igen och slippa att ha benen över varandra.
    Jag har 23 dagar kvar enligt mitt BF, men 21 dagar kvar enligt BM ;)

Tiden springer iväg. Och du har ju bara 5 dagar kvar! det är inte klokt hahaha, snart är du 2 barns mamma =)
    hur känner du inför kejsarsnittet, är du redo?
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-17 12:23:56 följande:
    Jo det va såå skönt, slipper man å fundera över det :)
    åh det e såå mys varje gng att gå till Bm, hihi man blir ju som ett litet barn själv...
    jag tror att mitt illamående å yrsel beror på blodtrycksfall...hade ätit lite dåligt...
    Belly skrev 2010-07-16 23:13:39 följande:
    Ahaa! Ja, nu är ju inte så jätteorolig eftersom jag ändå är såpass "långt" gången.. Är på 34+0 imorrn. Men vill ändå att hon stannar inne minst två veckor till, gärna mer.
    Jag ska nog oxå ta tag i BB-väskan snart. Det är lika bra, man vet då aldrig...
    nej nej du behöver inte vara orolig, asså dom skulle nog inte ens försöka stoppa en ev förlossning nu, men klart man vill att dom stannar ett tag till å hullar på sig :)
    jag packade min BB väska pga känningar som jag känner igen fr dottern, så det skadar ju inte att ha den klar :)
    man kan få blodtrycksfall efter måltid. det får jag varje dag, så jag måste lägga mig ner och vila i ca en timme efter dagens första mål. Barnmorskan förklarade det som så att det blir blodtrycksfall eftersom allt koncentreras till magsäcken för att ta hand om maten. När jag får blodtrycksfall så blir jag helt matt i hela kroppen och det känns helt tomt i huvet, alltså typ som om man inte får syre fastän man andas.
    jobbigt är det och obehagligt. men nu vet jag hur jag ska hantera det och det sker endast efter första måltiden på dagen. så här går det inte att äta frukost ute ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-17 12:23:56 följande:
    Jo det va såå skönt, slipper man å fundera över det :)
    åh det e såå mys varje gng att gå till Bm, hihi man blir ju som ett litet barn själv...
    jag tror att mitt illamående å yrsel beror på blodtrycksfall...hade ätit lite dåligt...
    Belly skrev 2010-07-16 23:13:39 följande:
    Ahaa! Ja, nu är ju inte så jätteorolig eftersom jag ändå är såpass "långt" gången.. Är på 34+0 imorrn. Men vill ändå att hon stannar inne minst två veckor till, gärna mer.
    Jag ska nog oxå ta tag i BB-väskan snart. Det är lika bra, man vet då aldrig...
    nej nej du behöver inte vara orolig, asså dom skulle nog inte ens försöka stoppa en ev förlossning nu, men klart man vill att dom stannar ett tag till å hullar på sig :)
    jag packade min BB väska pga känningar som jag känner igen fr dottern, så det skadar ju inte att ha den klar :)
    om du blev yr och illamående och ätit dåligt var det nog snarare lågt blodsocker....

vad skönt att värkarna gick över tills idag.
    jag läste om vad som hänt , skickar massa styrkekramar till dig {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10