t0va skrev 2010-03-29 17:59:23 följande:
nej, jag ska inte bära. Vi har köpt en säckkärra att lasta på så får hanen bära och sen kommer lite vänner hjälpa till att bära de stora sakerna. Jag ska koka kaffe, peka och köra släpkärran. Bär jag något så kommer svärmor bita huvudet av mig ;) Fast jag vågar inte bära heller. I helgen när vi städade ur källaren så fick jag sitta på en stol utanför förrådet och peka och köra säckkärran med kartongerna med mjuksisdjur. Jag ska se till att få flyttstädet betalt av soc, kan ju inte kräla runt och ta det nu, och inte klättra på bänkar heller. För någon måtta får det vara, speciellt när sambon jobbar långa dagar och svärmor har fibromyalgi så vi har ju ingen som kan hjälpa till med den biten. Jagar nu offerter från företag så det blir ordentligt gjort, man får ju inte ta första bästa.
näe jag tänkte väl det..hm, gillar tanken på att sitta å peka vad andra ska göra, hahahahahaa
puchelina88 skrev 2010-03-29 18:17:00 följande:
jag kör oxå med järntabletter!!välkommen till klubben;)
heeh well thanx =)
SweetLilly skrev 2010-03-29 18:31:53 följande:
jag hade 123, och det var lite lägre än vad jag brukar ha, men ingen fara enligt BM. men 104 lät lite lågt..?
ska enl min Bm idag ligga på iallafall 120, så ditt värde e ju bra! mitt låg på 110 å var alldeles för lågt, därav att jag nu ska ta järntabletter. 104 e MKT lågt!
Oväntad skrev 2010-03-29 18:30:30 följande:
Mitt rutin ultraljud väntar på onsdag.. Är faktiskt väldigt nervös, för allt.. Men kanske mest att de ska hitta nåt fel eller att hjärtat inte slår.. Mitt blodvärde låg på 104 och barnmorskan sa att det var bra i v 12.. (Ett tag sen alltså) men en kompis sa till mig att det är för lågt.. Några av er som har koll? Känner fortfarande inte bebis varje dag och så fort det kommer så blir man orolig.. Hade en hel del mf/ma före min son föddes och han blev "tillverkad".. Det här är en spontangraviditet så oron är lite större.. Jag har gått upp ca 2kg och går in i v 18 (19) i morgon .. Trodde man skulle öka lite mer.. Fast jag ska nog vara försiktig med vad jag önskar mig..
Jag är i v 20 å nu har min lille vart aktiv så man känt det i 2 dar, men inget idag å inatt hade jag ont. men fick ju höra hjärtat ida å allt e som det ska, du kanske har som mig, moderkakan i framvägg. då mitt blodvärde låg på 110 idag så förklarar det lite varför jag vart så oerhört trött, vaknade nyss efter att ha slocknat en stund, så ditt är FÖR lågt.