Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malten skrev 2010-03-29 17:36:38 följande:
    Din beskrivning av sd är typ så jag känner. Men svårt att avgöra hur mycket som är normalt och inte. Ang. bm besök så ser rutinerna ut så här tyvärr. Efter inskrivningen är första bm-besöket v25. Sedan blir det tätare. Så jag tror inte det skulle spela någon roll att byta bm. Men är det nåt spec. får man säkert tid däremellan. 
    ok, jo men det stämmer nog. jag har ju fått extra besök pga mitt förflutna. asså vad som e normalt vad det gäller Sd e nog väldigt individuellt , jo det sa min Bm med att efter v 25 så blir det tätare kontroller =)
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-29 17:39:08 följande:
    Nu står lasagnen i ugnen, ska bli såå gott! MAAT!!
    åå det lät riktigt gött...jag älskar lasange...men nu e jag för trött för ngt så avancerat....
    t0va skrev 2010-03-29 17:42:37 följande:
    Jag har andra träffen med BM v 21 och sen blir det lite tätare, så det skiljer nog enhel del från landstingen. Men om det krisar så kan man få tider innan. Vi kör en favorit i repris och åker till Maxihuset och käkar, sambon sov inget inatt han var väl lite stressad, så det får bli resturang och ta det lungt. För resten av veckan måste jag packa kartonger. Vi ska fira påsk genom att packa så mycket vi bara hinner, allt som inte behöver vara uppe ska ner i kartong. Så det bara är att köra bort till nya lägenheten när vi får tillgång till den. Väntar på svar om det.
    Men gumman, du tänker väl inte bära va? när jag va 20 år å gravid med lillan så fick jag hjälp av soc med flyttfirma, jag vägrade bära ngt.
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-03-29 17:59:23 följande:
    nej, jag ska inte bära. Vi har köpt en säckkärra att lasta på så får hanen bära och sen kommer lite vänner hjälpa till att bära de stora sakerna. Jag ska koka kaffe, peka och köra släpkärran. Bär jag något så kommer svärmor bita huvudet av mig ;) Fast jag vågar inte bära heller. I helgen när vi städade ur källaren så fick jag sitta på en stol utanför förrådet och peka och köra säckkärran med kartongerna med mjuksisdjur. Jag ska se till att få flyttstädet betalt av soc, kan ju inte kräla runt och ta det nu, och inte klättra på bänkar heller. För någon måtta får det vara, speciellt när sambon jobbar långa dagar och svärmor har fibromyalgi så vi har ju ingen som kan hjälpa till med den biten. Jagar nu offerter från företag så det blir ordentligt gjort, man får ju inte ta första bästa.
    näe jag tänkte väl det..hm, gillar tanken på att sitta å peka vad andra ska göra, hahahahahaa
    puchelina88 skrev 2010-03-29 18:17:00 följande:
    jag kör oxå med järntabletter!!välkommen till klubben;)
    heeh well thanx =)
    SweetLilly skrev 2010-03-29 18:31:53 följande:
    jag hade 123, och det var lite lägre än vad jag brukar ha, men ingen fara enligt BM. men 104 lät lite lågt..?
     ska enl min Bm idag ligga på iallafall 120, så ditt värde e ju bra! mitt låg på 110 å var alldeles för lågt, därav att jag nu ska ta järntabletter. 104 e MKT lågt!
    Oväntad skrev 2010-03-29 18:30:30 följande:
    Mitt rutin ultraljud väntar på onsdag.. Är faktiskt väldigt nervös, för allt.. Men kanske mest att de ska hitta nåt fel eller att hjärtat inte slår.. Mitt blodvärde låg på 104 och barnmorskan sa att det var bra i v 12.. (Ett tag sen alltså) men en kompis sa till mig att det är för lågt.. Några av er som har koll? Känner fortfarande inte bebis varje dag och så fort det kommer så blir man orolig.. Hade en hel del mf/ma före min son föddes och han blev "tillverkad".. Det här är en spontangraviditet så oron är lite större.. Jag har gått upp ca 2kg och går in i v 18 (19) i morgon .. Trodde man skulle öka lite mer.. Fast jag ska nog vara försiktig med vad jag önskar mig..
    Jag är i v 20 å nu har min lille vart aktiv så man känt det i 2 dar, men inget idag å inatt hade jag ont. men fick ju höra hjärtat ida å allt e som det ska, du kanske har som mig, moderkakan i framvägg. då mitt blodvärde låg på 110 idag så förklarar det lite varför jag vart så oerhört trött, vaknade nyss efter att ha slocknat en stund, så ditt är FÖR lågt.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-29 18:35:46 följande:
    men det kanske är ok? Jag vet bara att jag låg lite lägre än vad som var normalt för mig, men att det var normalt att ha lite lägre värde så här på mitten..
    japp runt v 20 är det fullt normalt att järnvärdet sjunker, å då ska man ta tillskott av det.
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-29 18:54:10 följande:
    hej brudar nu är jag här :)Tok nervös för morron dagen :( bläää
    hey babe =)
    det kommer gå jättebra ska du se, det är en blandning mellan skräck å förtjusning....hihi
    å ngt helt underbart vackert :)
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-03-29 18:17:00 följande:
    jag kör oxå med järntabletter!!välkommen till klubben;)
    Tar du dom ngn viss tid på dygnet? jag ska ta en om dan sa hon, köpte en 100 pack...
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-29 19:00:08 följande:
    hej snögging :)Med sonen var jag inte alls nervös men nu :/ hjahah kan inte tänka på något annat :/Lever vet jag att den gör men bara de inte ska vara nå galet :(
    Tjo ma sista in a pregnant time, hahahaha men gumman det e inget fel på ditt mirakel =) det kommer gå jättebra {#lang_emotions_smile}
    puchelina88 skrev 2010-03-29 19:01:53 följande:
    okej jag tar varje morgon till frukosten försöker ja i alla fall;)hmm tror ja har 50 kapslar i min!
    Ok, ja jag tänkte ta till middan ihop med maten, kanske lite snällare för magen tänkte jag...å jag som redan e stenhård å har en hemorojd som inte e välkommen, sitter å flinarr elakt gör den med...hua.....
    hahahahaha
    puchelina88 skrev 2010-03-29 19:03:05 följande:
    nehe nu blir det en dusch och sen mys i soffan med sambon och mini  i magen är lite trött i dag;/hmm sen i kväll ska vi någ äta våfflor me grädde och sylt;)ska bli mumma!!ha en skön kväll!!
    åå mums, ja sj e man så ap trött så det blir potatis å fiskbullar, får laga ngt mer avancerat imon, funderar på om det kan vara så som Carohl sa, att jag e så trött pga just järnbristen....
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-29 19:11:39 följande:
    hehe nej hoppas jag inte... Va tusan skulle jag göra utan dej? Ingen dans på rosor att ha massa gravidhormoner i kroppen :D
    haha d-samma gumman, e såå glad över dig ska du veta.....du har gett mig många skratt =) jo du, hormonerna flödar...fick ett så gulligt sms fr Carohl innan så jag va tvungen att svälja ett par gng....hahahahah
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-03-29 19:10:05 följande:
    Ok nu är det så många som sagt som min kompis så då är det nog så.. Får ringa henne (BM) i morgon och kolla..
    jag fick idag rådet att ta en Duroferon 100 mg om dan....av min Bm..
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-03-29 19:27:59 följande:
    Haha du är för go :)vad gulligt :)har du tänkt ut nå namn till lilleman?
    haha well thanx =)
    japp han ska heta Domenique min lille prins, å pappans namn i mellan namn.
    ett cubanskt mkt vackert namn som jag älskar.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10