Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

t0va skrev 2010-03-29 16:35:16 följande:
    Hemma från RUL och allt ser så bra ut, fick inte veta kön men jag gissar på en tjej för vi såg ingen snopp när hon kollade i de regionerna. Däremot fick vi en detaljstudie på hjärtat och man kunde tom. se klaffarna som öppnades och stängdes. Då kom det lite tårar hos mig. Så obeskrivligt fantastiskt att man kan se så detaljerat. Sambon blev jättestolt och tog med sig en bild till jobbet, han hade berättat tidigare idag om våran nyhet och ena chefen han pratade med blev glad och sa att det löser dem. Man får se till att sambon inte får några stora projekt i augusti eller att han skickas iväg ut på längre uppdrag, de har sånt både i sverige och utomlands. Det kändes superbra också eftersom man pratat om anställning efter juni men att de inte sagt något än. Men den kommentaren visar att de tycker sambon gör ett bra jobb. Så nu håller vi tummarna för att han blir fast anställd.
    ÅÅHH grattis Tova, där ser du =) hihi va roligt att allt såg bra ut {#lang_emotions_smile} jo vi fick med se hur hjärtklaffarna arbetade å hur blodet strömmade på varsin sida av skiljeväggen....så underbart =)
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-03-29 16:37:28 följande:
    Gumman jag förstår vad du menar och jag håller med! Jag kan bli ledsna för andras skull men med risk att vara ego så fokuserar jag först och främst på min graviditet och därav lycka.Nu ska jag fixa en massa hemma efter att ha varit ute hela dagen på en massa....
    hey gumman, kom just hem å skulle messa dig men jag va tvungen att äta ngt då jag skakade på hemvägen...har nu klämt i mig 1 fralla,1 stor tallrik med fil å skivad banan, samt en burgare fr mc....å ska snart förbereda middan...om vi orkar nu..hahaha

jag visste att du skulle förstå vad jag menade gumman, tack min latinska ros {#lang_emotions_flower}
    vad det gäller kläder till liten så skulle inte jag heller köpa begagnat, men som sagt upp till var å en. kraam
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-03-29 16:48:54 följande:
    På torsdag så fyller minstingen hela 2 år. Måste bli klar i vardagsrummet sen vi möblerade om å målade. Har köpt gardinstänger men dom är inte ens uppsatta & har inga gardiner. Får väl se om jag hinner ta en tur till ge-kås på onsdag kanske. Beroende på hur mkt pengar man har kvar efter ha betalat räkningarna. Ska göra smörgåstårta på torsdag så då får man handla indigrenser oxå.Snart är nästan all snö borta. Vill ut å röja lite i trädgården plocka bort lite växter innan dom börjar växa. Ska även börja odla tomater nu i veckan. Halsbränna har man oxå. Bm besöket har jag den 15:e å då ska jag få höra bebisens hjärtljud för första gången. Jo, har en doppler hemma men det är inte samma sak.  
    åå smörgåstårta....mumma...jag e inne i en hungrig period nu ju..å det lät smaskens..å odla tomater...det lät riktigt mys ju, vi har ingen snö här tack å lov =)
    t0va skrev 2010-03-29 16:54:12 följande:
    Japp, visst är det helt sjukt att man kan se sånt. Jag kan verkligen inte fatta. Kände så overkligt när hon visade. Moderkakan låg högt och inte i framkant så det är nog bebis jag har känt i flera veckor. Idag har det varit fullt liv där inne, den gillade nog inte att bli tryckt på.
    ja visst e det helt fantastiskt, å jag e så glad för din skull att det gick bra =) min moderkaka ligger ju i framvägg å fungerar som en stötdämpare, haha visade bilder på min lille prins till min bm idag å hon sa-meh, han ser ju glad ut. haha jaa dagen innan så skrattade jag hysteriskt i 4 tim utan anl, antar att det va nerverna...haha
    min lille var dock mkt aktiv igår,å det e så skönt då det e en bekräftelse....
    men hua mina ligament, hon sa att det va jättevanligt, men jag minns inte att jag hade det så med lillan....hm...fick skitont natten till idag...typ när jag vänder mig om osv...men det var visst fler än jag här inne som upplevde detta, när man vänder sig, hostar, nyser osv..
  • Bubbis10

så ska man göra fler av er sällskap här inne å bajja svart nu då....börjar med järntabletter ikv...tydligen så är just v 20 typiskt för att man får järnbrist...

• Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-29 17:03:20 följande:
    Grattis tOva till lyckat RUL!  Ang. begagnat eller inte så köper jag mer än gärna begagnat så länge det är fina grejer. Håller på att leta mig snurrig på blocket efter babybjörn, babysitter osv. Kläder ska vi låna dels från min mans brorsbarn (+liggdel till vagn) och har även grejer från när jag och mina syskon var bebisar. 
    men då e det ju fr fam, å jag köpte ju med begagnad vagn....men inte kläder fr främmande, en sak e ju om det e fr fam.
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-29 17:06:15 följande:
    Jag hade också 75b innan och de har bara vuxit lite. Är lite besviken haha. Kan fortfarande ha samma bh men tycker att det siter väl tight, främst runtom. Jag använder mest mjuka toppar nu, tycker att det är skönast. 
    hahaha jaaa men det e tungt...men men jag hoppas jag får lika mkt mjölk som med lillan...då sprutade det åt alla håll men lillan va mkt nöjd;)
    Lysmasken skrev 2010-03-29 17:06:31 följande:
    Pregga:Ja det ska bli en räksmörgås tårta & en kyckling. Mums längtar redan =)Här är knappt någon snö men det ligger lite här å där små högar.Tänkte förodla tomaterna inne så man kan sätta ut dom när det är varmare el så hamnar dom i växthuset där vi har vindruvsrankor. Måste bara fixa lite nya fönster på vissa ställen då ungdomar har varit i farten å förstört
    åå gu va gött asså...*avis* haha åå jag vill med ha ett växthus, skulle odla lite allt möjligt då...men men har ju inte den möjligheten tyvärr. skulle vilja ha en kolonilott =)
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-03-29 17:07:29 följande:
    Japp, mina ligament bråkar något fruktansvärt, hade ett uppehåll på några veckor då det itne var så mycket, men när jag vänder mig i sängen så har jag skrikit till ibland och väckt sambon. Ibland är det ligamenten och ibland är det foglossningen. Stackaren som blir väckt av skrik... Samma sak när jag reser mig från soffan, eller ska böja mig och hämta något på golvet osv. Det är svårt att förstå att allt är bra när det gör så ont, så det är klart man blir orolig och funderar. För mig har det varit så sen i början så jag börjar vänja mig, sambon också som inte blir pankislagen när jag skriker till.Förhoppningsvis så lär man sig att ta det lite lugnare, men som sagt det är svårt att förstå att något som gör så ont kan vara helt normal. Hoppas att det släpper för dig så du slipper den smärtan, själv så lär jag få dras med det för jag är så stel så jag kan inte vända mig försiktigt. Är verkligen flodhäst ;)
    jo jag instämmer helt, man har ju svårt å se att allt skulle vara normalt när det gör så förbannat ont som det gjorde inatt, vaknade å skrek till...kastade mig upp å kollade lakanet, men som min Bm sa-se det positivt, det växer. men som du säjer, smärta å positivt....klingar lite konstigt ju...haha typ, jag får ont på natten, åå va positivt! hahaha jag har åxå haft detta fr å till å har just haft en ganska så lugn period, men nu e det la dags igen, men jag klagar intre...har haft en sjukt bra grav. inte en dag av illamående eller foglossning.men som sagt, det kommer om jag nyser, hostar, eller vänder mig om i sängen...vilket börjar bli svårt....haha  tack för omtanken, gullig du e :)
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-29 17:09:59 följande:
    Hej! Skönt att allt såg bra ut hos bm! Själv har jag inte sett till min sen v8 och hon svarar inte när man ringer (har prat med andra barnmorskor). Nej egentligen är jag inte säker på att det är sd, har ju aldrig haft det innan. Men livmodern blir hård och känner jag på magen är det som att det dunkar, som pulsen typ. Ont gör det däremot inte. Ligamenten känner jag däremot av om jag reser mig hastigt, hostar osv. 
    tack så mkt =) jo en Sd känner du ganska så snart skillnad på, magen blir stenhård å typ reser på sig för att sen släppa igen, men det e kroppens sätt att förbereda sig på, din livmoder tränar inför fölossning. men jisses, sen v 8 ????? du ksnakse skulle byta bm?
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-03-29 17:14:00 följande:
    Ja fast jag skulle kunna köpa kläder från okända människor med, ser inget fel i det. men somsagt man gör ju som man vill, inget av det är fel.  
    nej nej såklart inte, jag dömer inte dom som väljer det =)
  • Bubbis10
    t0va skrev 2010-03-29 17:29:26 följande:
    jo, det är ju så normalt att tänka "åh så skönt att allt är positivt" när det känns som om någon sticker in en kniv i magen. Kroppen är allt bra konstig ibland. mmm... jag fick veta idag av kuratorn att det finns föräldragrupper här som man kan få komma till om man behöver få prata av sig efter att bebis är född, och få stöd av andra föräldrar och en kontaktperson när det gäller hur man passar som förälder. Det kände så skönt att höra, för jag gissar att det blir tufft med omgivningens krav sen på hur man ska vara. Ränna runt på öppna förskolor, cafeträffar osv. När det redan nu är svårt att hinna med sånt och orka framförallt. Men vi blir nog världens bästa föräldrar till världens bästa bebisar När bebis snurrade runt idag och inte ville sammarbeta och jag sa att så var det sist med att den bm nästan gett upp innan hon lyckades få ett mått på nacken så sa bm. "jaha det är en sån" får hoppas att den lugnar ner sig när den väl kommer ut
    hahahaha döör av skratt :) ja eller hur..kroppen e ett fenomen för sig självt...*asg*
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10