Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-03-29 12:45:07 följande:
    och pregga du måste komma ihåg att din lycka och välmående är lika viktigt som någon annans. visst känner man med andra som råkat illa ut, men man måste släppa det annars så kommer du drunkna. det finns alldeles för många i världen som har det dåligt och mår jättedåligt. jag tycker att man ska få njuta av att man mår bra och är lycklig lika mycket som att man får må dåligt och vara olycklig ibland. livet och lyckan går upp och ner.
    Tack så mkt gumman...jo men i början så mådde jag verkeligen dåligt när jag läste om vissa som det gått illa för...men jag e lycklig nu å börjar änteligen slappna av ..detta inlägg fr dig tycker jag va ödmjukt å det visar att du förstår vad jag menar {#lang_emotions_heart}
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 12:44:56 följande:
    Finns det några bra tips mot "botemedel" mot denna jävla huvudvärken?Ingne som har börjat få "underbar"...not värk i ryggen/svanken?Isåfall är ni välkomna i klubben
    jo du kan ta ett morrn rock snöre å binda ganska så hårt runt huvudet med.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-29 12:48:20 följande:
    skönt att någon slipper iallafall ;);) lycka till hos BM :)
    hehe tack så mkt =)
    näe jag får ingen huvudvärk men jag har haft 3 tätare anfall av migrän, men nu va det ett tag sen med...däremot så kan svanken ömma ibland...
  • Bubbis10

Undrar hur lilleman ligger nu, reste mig fr stolen för att ta en duch...å ser att ena sidan av magen putar mer nu, kanske en liten rump som ligger där =) hahahaah

• Bubbis10

ps, jag ska nog börja på magplasket å det ser jag fram emot =)

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 12:52:06 följande:
    Haha tror du mina tvp busungar hade gått med på at lämna morsan ensam i ett rum? hihi Nopp icke sa nicke Vad ska du göra hos bm idag?
    hahaha ok, mja min dotter e ju lite större så hon låter mig =) jag vet inte riktigt vad jag ska göra där idag, hon som gett mig en tid nu efter mitt rul, ska kanske mäta magen, ta blodtryck mm. ska be extra om att kolla urinet...inte för att jag tror att det e ngt, men lika bra å kolla =)
    sen ska jag fråga om detta med ligamenten, å nu måste jag skynda på här...berättar sen.
    kram
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 12:54:19 följande:
    Hahaha så sg min mage ut ibland.. Ibland sne som fasen och sen vips så stod magen som kattakodd åt ett helt annat håll Haha ja jag får be mannen ta fram träklubban sen till ikväll då vi ska sova eller iaf gjutjärnet
    *asg* hahahahaha du e för rolig =)
  • Bubbis10

nu ska jag dra, hihi hörs sen..å tjejer hur e det med era boobs? jag hade stl 75 B innan å nu har jag 2 tunga d,dd kupor....

• Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-03-29 14:01:54 följande:
    hej igen!Nu har jag vart och lämnat mitt kisseprov sen var jag och handlade och så sprang jag in på Lindex och köpte en tröja jag sneglat på förut, och den fanns kvar! Den var till lilla pyret.. Men jag är superdålig på storlekar, jag vet INGET om barnstorlekar! Kan en 6månaders ha 74?Såg att ni snackar navlar också, min har bara blivit "utsträckt  så "hålet har blivit större haha" men ingen utbuktning.Sen huvudvärk, ja jag har också dryg värk som är ihållande ibland. men då får min man massera tinningar och nacke så släpper det
    asså man börjar ju med minsta stl på 50. såå vid 6 månader så bör den passa =)
    Malten skrev 2010-03-29 14:19:31 följande:
    Hej tjejer! Nu är jag hemma igen från föräldrarna. Hade mycket sd inatt igen, vaknade ett flertal gånger. det känns obehagligt och jag blir rädd, särskilt nu när jag inte hade min man med. har ju redan pratat med en bm som inte tyckte det verkade va nån fara, men det känns inte helt normalt. det har ju varit nu nån vecka där jag nästan varje natt vaknat av detta. får väl ringa bm igen, men min egen går aldrig att få tag på.... 
    Hej gumman!

Kom just hem fr min Bm å jag tog upp detta med smärta på natten, å hon va helt övertygad om att det är ligamenten, som hon sa att nu går det fort ett tag framöver, å klart det känns. e du säker på att det e sd du har?
  • Bubbis10

Idag kollade hon mitt järnvärde, å det va lite lpgt så nu har jag köpt järntabletter....vilket tydligen var mkt vanligt i v 20.
    bhövde dock inte det med lillan...jaja, hon mätte min livmoder å den växte exakt som den skulle...å lyssnade på lillemans hjärta, men han gillar det nog inte då han flyttar på sig varje gng...haha eller ja det e ju 3 gng nu om man bortser fr vul ljuden. så allt lät bra å såg bra ut, hjärtat låg idag på 146 =)ska tillbax den 6 maj nästa gng....

• Bubbis10
    t0va skrev 2010-03-29 16:31:22 följande:
    idioter... de kläder jag har handlat än så länge har varit på tradera och begagnat men i fint skick. Köper heldre billiga kläder där, fick 2 bodys och 1 par byxor för 2kr, för att lägga pengarna på annat och kläder senare när den inte växer lika fort. Så kan jag glo och hitta precis det jag vill ha. Är inte helt lätt att hitta kläder som jag vill ha i butikerna alla gånger. Vi lär visserligen få en massa kläder från släktingar men det blir nog både nytt och begagnat, även om mina släktingar har pengar så de klarar sig och lite mer så byter man kläder och skickar runt. Tycker det är helt perfekt, så om någon av våra vänner haft bebis så byter vi med varandra. Ofta är det saker som bara använts någon enstaka gång, känns så onödigt att kasta då. Sen om man vill köpa nytt så gör det, vi prioriterar alla olika men jag vägrar få skit för att vi väljer att köpa mycket begagnat. Jag satsar hellre pengarna på en vettig vagn som vi vill ha än nya kläder så länge som det jag skaffar är i fint skick. Oavsett om jag får eller köper begagnat.
    Som sagt det där e ju väldigt olika, jag sj skulle aldrig köpa begagnade kläder till mitt barn, men gör man det så e det upp till var å en! Å ingen annan har rätt att ge skit för det, å dessutom i nallepuhmammas sits så var det ju kläder fr deras egna barn å då tycker jag det e nonsens fr omgivningen att ens yttra sig. Sen gör var å en som man sj vill.
    Tova eftersom du handlar på tradera så vill jag tipsa om att lindex har fr sin shop online där på tradera. Man går in på förstasidan å går till butik, där finns lindex. helt nya kläder fr butik med utrop på 1 kr. köpte ett par urgulliga byxor till lilleman med mumin trollet på för 40 kr :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10