• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-03-03 15:18:17 följande:
    Hormoner säger jag bara blir galen;)i går tjöt jag och funderade på om Mini levde där inne!I dag har jag skrattat som faan ;)ska det vara så;)
    hahaha fas 2 !!

Hej tjejer!

Eftersom jag skriver idag så kan ju bara allt ha gått bra, det har det{#lang_emotions_smile}
    Jag har vart hos läkaren, å fått svar på mina frågor å stillat min oro enormt. Jag kommer få min efterlängtade bebis! han sa att.1. Trycket jag känner meråt som gör att det ömmar å känns som om ngt e på väg ut, är att mitt bäcken blivit större då jag fått barn tidigare å barnet då kommer längre ner å då kan det kännas så. Fullt normalt!
    2.då det känns som vattenavgång ibland så mätte han å kollade min volym på fostervatten som såg perfekt ut! fanns gott om det så liten kan röra sig fritt!
    3.mina sd, kan anses som tidigt, men är fullt normalt så länge dom inte gör ont eller blöder. Man känner det mkt tydligare andra gng å tidigare som med sparkar å puffar!
    sen sa han att sd kan man ha då kroppen förbereder sig å livmodern tränar upp sig-inget att vara orolig för.Men känner man av det när man anstränger sig så ska man lyssna på kroppens signaler å vänta lite med det man gör.

han mätte inte min livmodertapp då det i sig kan ge sammandragningar, som inte är ngt bra. å det fanns ingen anl till det ansåg han då han gjorde ett vanligt UL.
    Den va såå fin min lilla..en liten pluttig näsa...hehe små ben å armar..
    läkaren frågade mig, vill du veta kön?
    jag-jaaaaaa
    haha då kikar vi...men vad gör busungen då?
    jo vänder sig om å lägger sig i sidoläge, drar upp benet så man inte kunde se, hahahaha
    han sa, vi puttar lite på den....sagt å gjort, den sparkade irriterat ifrån...hahaha
    å sen sa läkaren, näe din bebis vill inte blotta sig....hahahaha
    tårarna rann av lättnad..å läkaren va underbar! :)
    så fostervatten i mängt å annat ser perfekt ut, hjärtat slog å den rörde på sig,....så nu tog jag mig modet att be om bilder å det fick jag....
    Min dotter kom just hem å fick se sitt syskon, hon blev helt till sig i trasorna...hahahaha
    jag kommer få min bebis.....{#lang_emotions_heart}
  • Bubbis10

JO läkaren a det med att om man inte känner bebis på flera dagar så är det INGET att oroa sig för, den kan ligga långt bak eller sova! ha sa att det är MKT VANLIGT att få panik om man inte känner den på ett par dar då man känt den innan hela tiden-NORMALT {#lang_emotions_smile}

• Bubbis10

Nu ska jag slänga in en form med nachochips, grillad kyckligsbitar över å massa ost in i ugnen, medn guacomole, å taco sås....mumma =)

• knyzzel
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-03 11:16:36 följande:
    Till min STORA lycka tror (Rätt säker) jag att lill*n rörde sig mycket i magen igår så det kändes Inte starkt men iaf väl kännbart och if inte tarmarna som dansade tango Kanske vågar hoppas nu iaf att det är en levande där inne Jösses vad jag längtar till denna sommaren. Dels att få komma ut med husvagnen,sola/bada/busa med familjen och få ett nytt stjärnskott i familjen Hoppas bara jag får mitt efterlängtade körkort också.
    Gud va kul att allt e bra me dej/er. Vi har varit lite oroliga, när det inte hördes ifrån dej på ett par dagar. Skönt att du e tillbaka0)

Hur gick det nu då Pregga hos BM?
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-03-03 18:27:55 följande:
    Gud va kul att allt e bra me dej/er. Vi har varit lite oroliga, när det inte hördes ifrån dej på ett par dagar. Skönt att du e tillbaka0)Hur gick det nu då Pregga hos BM?
    haha men gumman då, jag har ju skrivit en roman om det ovanför detta inlägg =) haha
    tack för din turtass...hihihi
    trodde inte du skulle kika in förens kl 8 ikv, har väntat på dig ju...ler
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-03 18:32:29 följande:
    haha men gumman då, jag har ju skrivit en roman om det ovanför detta inlägg =) hahatack för din turtass...hihihitrodde inte du skulle kika in förens kl 8 ikv, har väntat på dig ju...ler
    Grattis! Vad härligt att allt såg bra ut! Kram
    BF: 100810 enligt RUL
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-03 18:42:46 följande:
    Grattis! Vad härligt att allt såg bra ut! Kram
    hehe tack så jättemkt, jag e så lycklig =) min dotter går runt å kikar på bilden av sitt syskon...hahaha
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-03-03 18:32:29 följande:
    haha men gumman då, jag har ju skrivit en roman om det ovanför detta inlägg =) haha tack för din turtass...hihihi trodde inte du skulle kika in förens kl 8 ikv, har väntat på dig ju...ler
    såg d nu. Men jag försökte läsa ikapp allt annat å glömde sista sidan... hahahaha. D blev ingen Kebabrulle med vitlök, utan köttbullar och potatis med sås å lingon. Jätte gott d oxå. Snart ska vi gå ut å kolla var lgenheten ligge exakt. är ju nyfiken.
  • Bubbis10
    knyzzel skrev 2010-03-03 18:54:39 följande:
    såg d nu. Men jag försökte läsa ikapp allt annat å glömde sista sidan... hahahaha. D blev ingen Kebabrulle med vitlök, utan köttbullar och potatis med sås å lingon. Jätte gott d oxå. Snart ska vi gå ut å kolla var lgenheten ligge exakt. är ju nyfiken.
    haha låter gott det med ju :) åå va spännande....hihi får berätta mer om det när du vet =)
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-03-03 18:49:34 följande:
    hehe tack så jättemkt, jag e så lycklig =) min dotter går runt å kikar på bilden av sitt syskon...hahaha
    Ja, men för f-n grattis till ett lyckade besök.

Grattis lysmasken till dej oxå. Skönt att allt va bra.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10