• carohl

Vi fortsätter, Bf aug 10

Elinnnn: Lycka till nu hos din BM! Skrattande

Pregga: Haha jag har nog rätt iaf! Jag sa ju att den 11:e är ditt datum Flört Jag tror stenhårt på att han kommer idag, mycket spännande!!

Malinski: Jovvigt att inte kunna sova när man väl får det... Jag har svårt att somna nu på kvällarna och vaknar jättetidigt varje morgon. Sover max 5-6 timmar på natten vilket är helt ok annars men nu innan förlossningen? Nääää, jag skulle vilja sova lite mera. Kan somna en stund på dagen ibland men det brukar handla om 30 som max.

Mandy har inte varit inne nå nu va? Kanske bara jag som missat henne då jag inte backar bak i tråden annars får vi hoppas att hon kämpar ut sin lilla skatt...

(¯`°?.¸ ღ♥Vår prinsessa väntas 100825♥ღ ¸.?°´¯)
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-11 09:56:51 följande:

Morn Morn på er!

Hoppas att det startat på allvar nu för er alla som är på övertid och för er andra nu som är vis målet

Själv är jag i v 37 idag *Jihoooooo*

Tyckte magen såg smalare ut framifrån idag vilket annars är BRED över magen då tösen legat som ni vet i tvärläge men kanske an vågar hoppas på nu att hon ligger rätt med tanke på att magen ser smalare ut framifrån?

Bara hoppas hon lagt sig med huvudet neråt isåfall och inte med rumpan neråt den busen

Jaha 2 dagar kvar tills otursdagen och då man skall till BM och på UL nu på fredag och kika på hur sessan behagar sig ligga.

Vad hade ni här inne valt att göra om era busungar legat fel i magen?

Hade ni gjort ett vändningsförsök elelr begärt planerat snitt direkt?

Jag är klyven och vet inte vad jag ska säja till BM isåfall.

Bricanylen man får vid vändningsförsök ger ju läskiga bivärkningar som hjärtklappning,illamående,darrningar

Hoppas hon har vänt sig! Ska jag vara helt ärlig så hade jag inte tagit ett vändningsförsök då det finns stora risker med det, då hade jag hellre valt KS även om det är min skräck.
    Bricanyl fick jag när de stoppade värkarna på mig och visst det var läskigt men det varade bara en stund...
  • carohl

Håller tummarna för er som har gått över nu! Nu får bebisarna komma ut Flört
    Familjen Mu: Förstår att om ni har nå sånt i bagaget är man orolig men det ska nog gå bra! Hoppas att eran lille kommer snart iaf så slipper ni oron!

• carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-11 12:10:48 följande:

Tack för ditt svar.

Ja jo jag vet att vändningsförsök absolut inte är komplikationsfritt och man har ju även hört de som förlorat sina banr i det

Jo det är det jag har hört med och det är en stor risk enligt mig som jag inte välja att ta... Sen är det en risk till och det är att även om de nu lyckas vända barnet (och det ska tydligen göra mycket ont de försökte på en av mina vänner) så är det ingen garanti att de stannar så utan de kan vända sig igen... Så varför utsätta sig när det inte finns någon garanti. Men gumman det här är mina åsikter, du måste välja själv.
  • carohl
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-11 12:20:21 följande:
    Hur länge hade du känningarna av bricanylen?
    Bara i en timme ungefär så det var inget att prata om Glad
  • carohl

Nu ska jag logga ut, måste göra klart lunchen, vi ska ner på stan för att byta ett par byxor. Vi ska äta lunch innan vi åker ner Glad

• carohl
    elinnnnn skrev 2010-08-11 17:09:31 följande:
    nu har jag inte hunnit läsa allt vad ni skrivit.

men såhär gick det hos BM:

hon var supertrevlig denna gången (andra gången jag träffar henne)

blodtryck: 120/80
    järnvärde: 135!! för 3 veckor sen var det 124 så Fexim brustabletten funkar superbra, tom bättre än Niferex. för mig iallafall denna gången ;)

SF mått var i stort sett detsamma som förra gången den 2e augusti, men det beror på att hon sjunkit ännu lägre i bäckenet och är nu fixerad, jippi :D

hon gjorde en vaginal undersökning, jag var beredd på att jag inte skulle vara öppen nånting alls då ingen mer slemmis kommit nu på ett tag. men hon sa att man faktiskt kan gå utan slemmis i slutet....

tappen var väldigt väldigt mjuk och öppen ca 2 cm, men livmoderhalsen var inte helt utplånad men kanske 1-2 cm. var ju ca 5 cm lång förut.

hinnsvepning gjorde hon kl.12 och jag har haft molande värk ända sen dess. för ca 1 timme sen fick jag en förvärk när vi var på väg hem och inom den senaste timmen har det kommit 4 stycken till.
    molvärken sitter i hela vägen bak i ryggen.
    men jag tycker om det vore på G så måste det göra mera ont än såhär

fast Barnmorskan sa i och för sig att bara jag får några förvärkar så förkortas livmoderhalsen och sen kommer det nog gå rättså fort, i och med tappen var så pass mjuk och börjat öppna sig.

ja vi får se helt enkelt. inte säkert hinnsvepningen fungerar hela vägen. men nånting händer iallafall eftersom jag fått 5 förvärkar på bara senaste timmen. sen om det tar en vecka tills bebis bestämmer sig för att komma, känns helt okej faktiskt för nu känner jag mig så positiv särskilt efter att hon sa att jag var öppen och livmoder halsen var kortare än annars. =)

BM sa att det nog inte dröjer länge nu, ett par dagar kanske, men vi bokade iallafall in en tid till ifall ifall. nästa onsdag ska jag dit igen isåfall.

oj detta blev långt och säkert lite rörigt också hahaha, snart ska jag orka läsa igenom allt ni skrivit... jag har värk ända ner i benen nu!? typ som mensvärk fast i benen, haha jaja bara det händer nånting så är det helt okej =)
    Va härligt! Då är hon på väg...hihi...
  • carohl

Ska berätta nå... Jag är superallergisk mot getingar, de har sagt att ju närmare hjärtat jag blir stucken ju snabbare går det. Jag dör PANG! (dramatiskt)
    Jag har inte blivit stucken på 20 år och då var det under foten. Hur som helst så har jag självklart medicin mot detta. Jag och sambon gick till bilen tidigare idag, öppnade garaget och jag är den sista som är hysterisk när det gäller kryp eller getingar faktiskt. Hur som helst så känner jag att nåt har flugit in i min tröja och mellan mina bröst, jag skulle ta bort det då och ser att det är en geting och greps av panik, den stack mig halvt som halvt men jag hann ta den och slänga iväg den. Det svullnade med detsamma inte så mycket som jag trodde att det skulle göra men det kanske var för att den inte fick göra sitt klart?
    Jaja jag ringde förlossningen och de sa att jag skulle självklart ta min medicin, jag gjorde det och svullnaden la sig ganska omgående.
    Haha snacka om drama... jag väntar mig drama inom en snar framtid, värkdrama inte geting drama.... Glad

• carohl

Pregga: Jag tror att Natta skulle bli jätteglad såklart! Vilken unge skulle inte bli det? Glad

• carohl
    elinnnnn skrev 2010-08-11 17:51:35 följande:
    9 värkar på nästan 2 timmar.... ser bra ut ;)
    känns ju mer nu än dem första. men det gör fortfarande inte ont?
    Jag tror att jag är ganska tålig faktiskt... tar allt med det lugna. Det ska till mycket innan jag säger till eller tycker att det gör ont. Du kanske har hög smärttröskel? Men lugn haha det kommer att göra ont fast det vet ju du elinnnn Flört men vad gör det när man får sitt barn?
    Pregga skrev 2010-08-11 17:52:34 följande:
    jo men nu ska vi tänka positivt, hahaha PRESSA!!!! *asg* hon e snart här gumman{#emotions_dlg.flower}

Ngn annan som upplevt när ni kissar att det typ knäpper till i muttan? inte ont, men som om det ja knäpper till....3dje gng nu..hm, va sjutton e det..?
    Ingen aning jag har också haft så nån gång men det har hänt den sista veckan, inte alla dagar i sträck... Dock verksar det inte vara nå då det inte händer nå...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10