elinnnnn skrev 2010-08-11 17:09:31 följande:
nu har jag inte hunnit läsa allt vad ni skrivit.
men såhär gick det hos BM:
hon var supertrevlig denna gången (andra gången jag träffar henne)
blodtryck: 120/80
järnvärde: 135!! för 3 veckor sen var det 124 så Fexim brustabletten funkar superbra, tom bättre än Niferex. för mig iallafall denna gången ;)
SF mått var i stort sett detsamma som förra gången den 2e augusti, men det beror på att hon sjunkit ännu lägre i bäckenet och är nu fixerad, jippi :D
hon gjorde en vaginal undersökning, jag var beredd på att jag inte skulle vara öppen nånting alls då ingen mer slemmis kommit nu på ett tag. men hon sa att man faktiskt kan gå utan slemmis i slutet....
tappen var väldigt väldigt mjuk och öppen ca 2 cm, men livmoderhalsen var inte helt utplånad men kanske 1-2 cm. var ju ca 5 cm lång förut.
hinnsvepning gjorde hon kl.12 och jag har haft molande värk ända sen dess. för ca 1 timme sen fick jag en förvärk när vi var på väg hem och inom den senaste timmen har det kommit 4 stycken till.
molvärken sitter i hela vägen bak i ryggen.
men jag tycker om det vore på G så måste det göra mera ont än såhär
fast Barnmorskan sa i och för sig att bara jag får några förvärkar så förkortas livmoderhalsen och sen kommer det nog gå rättså fort, i och med tappen var så pass mjuk och börjat öppna sig.
ja vi får se helt enkelt. inte säkert hinnsvepningen fungerar hela vägen. men nånting händer iallafall eftersom jag fått 5 förvärkar på bara senaste timmen. sen om det tar en vecka tills bebis bestämmer sig för att komma, känns helt okej faktiskt för nu känner jag mig så positiv särskilt efter att hon sa att jag var öppen och livmoder halsen var kortare än annars. =)
BM sa att det nog inte dröjer länge nu, ett par dagar kanske, men vi bokade iallafall in en tid till ifall ifall. nästa onsdag ska jag dit igen isåfall.
oj detta blev långt och säkert lite rörigt också hahaha, snart ska jag orka läsa igenom allt ni skrivit... jag har värk ända ner i benen nu!? typ som mensvärk fast i benen, haha jaja bara det händer nånting så är det helt okej =)