Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-07-25 13:26:19 följande:
    Ang hallonbladste:::

NEJ det gör INTE så att fl startar men KAN ge sd och är man mogen redan osv så kan det ju ge lite hjälp på vägen till en fl.

Man kan även dricka Basilikate, ha Kanel i och nejlikor.

Vissa blandar allt detta (Jag gör det)...

Jag har drukit detta med sonen och nu denna gången då man gick in i tredje trimestern (Börjar 2-3 mån INNAN bf) och jag har gått över tiden alltid men som sakt det stärker livmodern m.m
    ja men då stämmer det ju överens om så jag uppfattat det :)

jag tänkte köpa det men om man köper den lilla förpackningen så blir ju avgifter och frakt mer än själva teet.... det känns ju inte så lockande =)
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 13:50:18 följande:
    Ok, haha jag trodde det var en myt som med så mkt annat..men där ser man, kul å lära sig ngt nytt..asså efter denna graviditet så kommer jag kunna vara Bm själv, haha
    jo jag har sovit helt ok, det regnar ju som attan här så det e lite svalare..kram
    haha, ja vi alla kommer nog känna oss som färdig utbildade barnmorskor :P:P:P men det finns alltid mer att lära :D
    jasså det regnar hos er? det har vi inte fått nåt, regn alltså. bara massa moln och blåst. kallt är det också :S svalt hade jag uppskattat men inte kyla på detta viset! hehe
    kram
  • elinnnnn
    Malten skrev 2010-07-25 16:42:32 följande:
    Jag har bf den 26:e enligt RUL, var på UL kring v13 och då fick jag den 21:e tror jag det var. Min bm sa att jag kunde vara uppemot 2v längre gången, men det tror jag inte. Men bara några dagar gör ju skillnad nu känns det som, även om barnet med största sannolikhet inte kommer på just bf. 
    aha okej, jo men det gör skillnad faktiskt även om det bara är ett par dagar =)nä jag undrar just hur många av oss härinne som kommer föda på BF :D
    Pregga skrev 2010-07-25 16:44:58 följande:
    tjejer

detta med förvärkar, kan man ha det i veckor innan eller börjar det strax innan Bf?
    hej tjejen! jo förvärkar kan man ha en längre tid innan förlossningen startar...
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 17:01:02 följande:
    hej bruttan :)

ok, suck då...haha där sjunk hoppet lite om att få om en vecka, hahahahah
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-25 16:56:19 följande:
    Förvärkar kan man ha långt innan förlossningen startar tyvärr så det ä'r ingen garanti på att det skall starta snart

Som omföderska kan man känna av det tidigare också
    hm, med lillan så hade jag INGA förvärkar alls...haha hör å häpna, jag hade sd-men ingen molande värk som nu. vattnet gick å sen kom värkarna...vete tusan vad jag ska tro nu....tänkte han skulle komma om en vecka ju, hahaha
    hehe, ledsen att jag sjunker ditt hopp :P:P:P
    jag har haft molande värk hela dagen idag och det har tryckts på rejält nedåt alltså.

snart får det gå igång :D
  • elinnnnn
    elinnnnn skrev 2010-07-25 17:05:40 följande:
    hehe, ledsen att jag sjunker ditt hopp :P:P:P
    jag har haft molande värk hela dagen idag och det har tryckts på rejält nedåt alltså.

snart får det gå igång :D
    sänker menar jag ju hahha
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 17:09:26 följande:
    haha lungt, men jag skulle just skriva det med att jag e alldeles Öm i ljumskarna med??
    hade ju molande värk igår å nu idag me....
    pratade som snabbast med min bästa väninna nu...ska bort till henne om en liten stund å fråga henne ang dejten, OM det är mitt x hon träffar...får lägga fram det lite snyggt så hon inte tar illa upp OM det skulle vara heeelt fel.
    jo men jag tror det är så som jag skrev igår att din tapp håller på att mogna och förkortas och kanske tom öppnas.
    som omföderska kan man ju "gå runt" och vara öppen 1-2-3 cms utan att förlossningen sätts igång...
    lycka till med din väninna :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 17:16:42 följande:
    jo kanske e då....hm, den var inte mer påverkad sist iallafall...bara som dom sa när jag låg inne att jag var öppen för en fingerblomma, haha ja det hade ju såklart vart skönt om man hade öppnat sig lite mer å det inte kändes mer än såhär, haha
    tack, hon e på väg hem fr jobbet, å ville ta det på tel då jag sa att jag ville ta upp ngt med henne, men jag propsade på att ses i 10 min...jag vill se henne i ögonen när jag tar upp det...men hon har en bit hem så jag får tåligt vänta lite...
    jo men det var väl ett tag sen du kollade sist? hehe
    ja men som omföderska så kan faktiskt 4-5 cm öppnas utan att man känner det nåt märkvärt...
    det kan tom hända medans man sover ;);)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 17:30:18 följande:

sant det var ju 1 vecka sen jag kollade nu ju, å klart det kan ju ha hänt njt, haha men då var min tapp omogen..så vette tusan...nu e man ju lite ivrig med :)

pratade med min mamma nu å igårkväll å hon är berusad...suck, jag blir så trött å besviken. jag frågade henne-har du börjar dricka igen, å hon ljög å sa-nej, det har jag inte jkag e bara trött...

hon kommer aldrig att sluta med sitt supande, bara att inse...fast det gjorde jag ju för längesen. trist iallafall..hon kommer inte komma i närheten av varken mig på BB eller barnen onykter.

längtar så efter min prins nu, hihi som jag ska pussa på honom..

knyzzel-BUMS in med dig en snabbis ås vi får se den lille prinsen :) vi Fl mostrar väntar ivrigt!!

jag sitter här och jämför 2 av mina förlossningsjournaler. jag har bara från barn nummer 1 och 2. rättså intressant att se när värkarna började, när dem var etablerade, när hinnorna togs hål på och när krystvärkarna kommit och när bebisen fötts... med barn nummer 2 föddes togs det hål på hinnorna kl.5.00, jag krystade aktivt 5.05 och 5.11 är han född. hahaha 6 minuter med krystningar för att få ut honom, det var inte illa :D

tråkigt det med din mamma, förstår hur du känner fastän hoppet kanske går upp och ner hela tiden, vilket måste vara väldigt påfrestande....

hoppas du får din prins snart. 1 vecka kvar eller hur var det nu du hade "bestämt"? hihihih

jaaaaaaaaaaaaaaaaaa KNYZZEL: kom in nu :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 17:37:41 följande:
    känner mig usel som puttar på honom när han sover....Rynkar på näsan
    putta inte på honom när han sover då :P
    han sover väl inte heeeeeeeeeeeela dagen? nångång känner du väl honom utan att behöva putta?
    han tycker säkert det är skönt och avslappnade när du har dina sammandragningar, baby massage redan i magen ;)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 17:46:29 följande:
    wow, 6 min var inte illa alls...shit asså...haha med lillan gick vattnet ca halv 6 på morrn...hade hemska värkar till kl 12.00 på dan men inget hände....öppnade mig inte ens trots ihärdiga värkar. sen kl 12-15.00 så var jag öppen 5 cm, å 15.57 så var hon ute, haha såå när det väl tog fart så gick det fort.
    ska bli intressant å se nu :)
    asså jag vet att min mamma aldrig kommer sluta å dricka, men just nu när det e så nära att jag ska ha å hon vill ju vara med.
    haha jaa en vecka till hade jag tänkt mig, haha
    jo jag var ju öppen 9 cm när jag kom in. och vattnet gick inte spontant(har aldrig gjort det) därför är det nog annorlunda att det gick fortare kanske.

men gud vad snabbt det gick från 5 cm till helt öppen och bebis född på mindre än en timme!!!

jag är också jätte nyfiken på hur det ska gå denna gången :D

jag har fortfarande molvärk, har haft det hela dagen, känns i ljumskarna på båda sidorna.. hmmmm :D

jo det är klart, vill du ha henne med dig så är det ju viktigt att hon inte är påverkad.....

min mamma ska också vara med :D

ja en vecka till, det låter lagom för mig också ;) nästa söndag trycker vi ut dem, eller vad säger du? hahaha
    tänk om man hade fått bestämma det helt själv =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10