Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-07-25 21:16:58 följande:
    Då har ju min slemmis börjat att gå! Märkte detta igår. idag är magen knepig tycker jag. Öm och konstig.
    hihihi vad spännande :) sen är ju frågan om slemproppen återskapas eller inte... för det gör den ju om det inte är dags än :S

jag läste nånstans att slemproppen börjar gå av när det händer grejer med tappen =) låter lovande
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-07-25 21:18:16 följande:
    Go kväll mina damer!!!!

Hoppas allt är bra med Knyzzel + bebis, trots att hon inte varit inne här än....

Pregga: SKÖNT att du frågade din vän och att det INTE va så som du "misstänkte"...

elinnn: Du längtar väl inget alls tills imorrn kväll nu va?!?!?

Här har jag varit såååå trött idag,men det kan ju ha att göra med vädret oxå Men har iaf rensat ur 3 stora IKEA kassar med kläder som jag fått till Ella, men MEST skit!!!

Sen har jag lagt ut min gamla barnvagn på blocket, å nyss ringde det en Japan som inte kunde ett ord engelska och va intresserad..Kan tillägga att min engelska inte är vad den borde Men han verkade jätte intresserad iaf så han ska komma med buss imorrn och titta på den och det vore ju sååå skönt att få den såld direkt med tanke på hur länge vissa vagnar ligger ute...

Som ni säkert förstår då så köpte jag vagnen igår Den va jätte fin, emmaljunga är ju dock ganska stora och otympliga,men jag vill ha en rejäl vagn!!! Ska ta kort och lägga upp imorrn!
    godkväll tjejen!!
    hahaha, jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa längtar så sjuuuuuuuuuukt mycket! det är så mycket som känns i kroppen, kan nog inte skylla allt på graviditeten hahahhahhhaha

lycka till med att få vagnen såld, och grattis till den nya =)
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-07-25 21:31:15 följande:
    Va mångas slempropp det är som börjat släppa "redan", spännande När jag väntade dottern så gick den i två delar dagarna efter varandra å dagen efter så va dottern ute!

Klart det kan va på G men det kan ju mola på rätt länge innan det är dags tyvärr...
    min slempropp brukar börja gå ungefär 2 veckor innan... denna gången började det redan för ca 4 veckor sen haha, då var det vid 2 tillfällen med typ en veckas mellanrum, i dagarna har det gått en bit varje dag. det gör ju att man tror att det är dags snart. det är det ju iallafall hursomhelst, men det är ju ännu spännande med dessa små tecken =)
    tetta skrev 2010-07-25 21:22:40 följande:
    Idag har varit en mkt seg dag. Regnat och blåst så man har inte orkat att göra ngt.
    Haft molvärkar av och till. Öm i magen..Undrar om det är på G man vet ju inte.

Trött så in i norden. Kan somna på stående fot. Halsbränna av dess like,,,,,
    Ska snart krypa ner i bingen och dra täcket över mig...

Hoppas att allt är bra med dig Pregga!!

knyzzel var är du? vi vill se underverket!!
    precis, tankarna rullar ju rundor i huvudet: är det på G eller inte?
    tids nog lär vi få veta :D
    här har det iallafall lugnat ner sig och upprymdheten inför att maken kommer imorrn har tagit över. vi avslutade precis våran msn konversation och nu kommer vi inte nå varann förräns imorrn kväll när vi ses! ååååh vad jag längtar
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 21:59:47 följande:
    jaså? menar du att den mognar då?
    ja jag läste det nånstans att den mognar och öppnar sig
    Pregga skrev 2010-07-25 22:00:59 följande:
    haha det e så man känner din längtan å längtar med dig för att han ska komma, hahahaha
    hahahahha ja det är inte klokt vad jag tjatar om hans ankomst hihihihihi
    sen får ni ju tyvärr se mindre av mig då vi lär vara upptagna mest hela tiden med att umgås på tu man hand och med min familj, och göra lite utflykter och sånt där också förhoppningsvis.
    men jag kommer ju såklart kolla in när jag kan =) fast jag lär nog inte hinna läsa igenom allt ni skriver, som jag brukar göra... är det nåt speciellt får ni gärna inboxa!! =)

kramar till alla fina tjejer härinne som jag lärt känna mer eller mindre under det senaste halvåret, och ännu längre än så med vissa =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 22:06:13 följande:
    haha måste berätta ngt, min väninna e ju livrädd för att bli gravid...pga kraftig förlossnings rädsla, så får hon inte snitt så kommer hon inte skaffa barn, så illa e det..tyvärr...iallafall när jag satt hos henne innan så fick jag ett ilande hugg i muttan å man hinner ju inte tänka sig för så jag vrålade till å slog handen för muttis...hahaha hon tittade på mig med stora ögon å sa-jaaa jag längtar inte direkt efter att bli gravid..haha stackarn..
    jag fick ju skynda å säja att inte alla hade det så å att lilleman bara kommer åt ngn nerv..
    hahahahaha stackars henne

hoppas ändå att hennes förlossnings rädsla inte hindrar henne från att få barn den dagen hon önskar sig det.
    Pregga skrev 2010-07-25 22:08:33 följande:
    då jag har lite sjuk humor så satt jag just å funderade på att skojja med lillan....hålla mig för magen å skrika rakt ut...hahahaahah men kom på att det e nog inte så bra, *asg* men kul i tanken var det...mums va gött med chocklad :)
    nä, stackars din lilla prinsessa! nä det är INTE så bra hahaha vad taskig du är!!! *hehe*
    puchelina88 skrev 2010-07-25 22:07:31 följande:
    hmm fick nyss ont under naveln är det sammandragning/förvärk??
    gör ont när ja står upp??
    känns det som om hela magen dras ihopa och blir hård? då är det säkerligen SD/förvärk.

annars kan det vara din bebis som ligger lite konstigt och trycker på kanske precis där när du står upp...
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 22:13:49 följande:
    ok, men det låter ju positivt...men joooo just det ja, dom sa på fl när jag låg inne att det e när livmopderhalsen öppnar sig :)

hahaha nej du tjatar inte, du e självklart glad. Å vi är glada för din skull {#emotions_dlg.flower}
    äh va tusan vi skålar för att din kärlek kommer imon -

DÅSÅ tjejer, då höjer vi våra glas igen å skålar för SKÅÅÅÅL! Skål
    kram
    du har rättså bra minne va? hahahhaha :P

åh tack :) skååååååååååååååååååååål Skål

nu bör jag nog logga ut och göra mig iordning för sängen, har en "liten aning" om att det kommer bli en lååååååååååååååååång dag imorrn ;)

godnatt alla
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 22:31:24 följande:
    hahaha mitt minne e som en guldfisk för tillfället, haha så mkt andra tankar som surrar å tar plats, hahaha
    natti natt gumsan, sov så gött....förstår att du måste vila upp dig inför imon...*host* hahahahahahaa
    kraam

ska ta den elaka disken som stirrar ilsket på mig...hua..vbik hädan du hemska disk.hahahaha
    hahaha, du, glöm inte dricka lite vatten så du blir av med din hosta!!! förstår inte alls vad du menar eller syftar på eller hostar åt *asg*

nä, logga ut var det jag skulle göra, och det NU =)

ha det så trevligt med disken :P:P:P:P:P
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-26 09:24:59 följande:
    Igår satt jag med hemska sd och förvärkar som gjorde ont och kom ofta.
    Just nu är det lungt iaf.

Dessa förvärkarna är ju jobbiga och gör ont...

Hur får ni tjejer era dagar att gå frammåt fortare?
    Tycker dagarna går så sakta fram

Tänkte ta med ungarna och man in i bilen idag och gå på djurparken en runda idag så man kommer ut och rör på allt extra fläsk man lagt på sig

Har fasen klämt på mig 12,3 kg extra kg änsålänge

Kram på er sötnosar. Hoppas era dagar blir bra.

Och eliin var det din kille som skulle komma idag????
    åh skönt att det är lugnt nu iallafall så kroppen hinner vila lite emellan...
    ja hur jag får dagarna att gå? en dag i taget. och försöker planera in något typ en vecka framöver så jag har det att räkna ner till =)

Jag har ju gått upp 23kg... så 12.3 kg låter som rena rama drömmen för mig ;)

japp!!! min älskade make kommer ikväll!!!!! om 9 timmar ungefär hahaha

kram tillbaks sötis, önskar dig en jättefin dag du med!

PREGGA: nä alltså jag sov inte så gott faktiskt hahaha, jag somnade vid halv 12, fast lillan bökade rundor i magen och sammandragningar på det så jag trodde nästan det satts igång hahaha men som sagt jag somnade till slut och vaknade igen vid kl.3, efter kl.3 så har jag sovit i ungefär 30 minuter i taget och vänt mig ungefär en miljontals gånger. jag gick upp 6.50 :( tala om att jag kommer vara trött ikväll :S
    snart ska jag duscha och göra vid mig sen luncha, sen iväg till bästa väninnan en stund så några timmar försvinner iallafall =)

Carohl: du har varit saknad du med :) jag förstår absolut att du inte vill på fler äventyr nu tills bebisen är ute.. man ska ju kunna känna sig "säker" och lugn ifall det sätter igång.

Perssonlund: oki =) men det kommer säkert gå jättebra, jag förstår dig helt om att du inte vill åka in och bli hemskickad igen.... jag tror vi flesta känner så, ALLA kände nog så under första graviditeten =)
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-07-26 10:42:38 följande:
    God morgon!!!

nu är jag och dottern återigen ensamma hemma, sambon började jobba idag igen Men han kommer ju iofs va hemma i 2 veckor till när bebisen kommer

Nu ska jag försöka få dagarna att gå genom att åka å hälsa på vänner, gå på stan m.m. Jag brukar tycka dagarna går alldeles för snabbt annars, tycker inte riktigt jag hänger med i svängarna...

Är det någon mer än mig som nästan aldrig behöver gå upp och kissa på natten??? Det är iofs sååå skönt, men prinsessan trycker ju på så mycket på dagarna så det "finns väl inget" kiss kvar till natten

Idag ska jag fräscha upp vår gamla vagn lite och senare i eftermiddag åka och möta "japanen" och se om han vill köpa den, vore såååå skönt!!! Det ringde en till nu och va intresserad om inte japanen köper den så det bådar gott Bara hoppas han inte ställer alltför många frågor eftersom jag har såå svårt att finna mig i vad allt heter på engelska när jag väl måste prata....

Hoppas ni alla får en underbar dag...Vi lär nog "ses" mer idag...
    godmorgon tjejen!
    hoppas bebisen kommer snart då så mannen kan vara hemma igen hahaha

nä, jag måste gå på toaletten 2 ggr om natten. har varit så länge nu... fast sen så dricker jag ju vatten hela tiden även på kvällarna. får ju i mig 3 liter vatten om dagen + annan vätska, och nånstans måste det ju ta vägen ;)

som sagt, lycka till nu med att få den gamla vagnen såld, jag tror det kommer gå jättebra med engelskan, japaner är ju inte precis världskända på sin perfekta engelska ;)

och grattis till den nya vagnen =) inte fabriksny men ny för er och det är det som räknas =)

ha en underbar dag du med!
    kram
  • elinnnnn
    carohl skrev 2010-07-26 11:03:51 följande:
    Ikväll kommer din man hit till Sverige! Vad skönt för dig, är jätteglad för din skull! Skrattande
    tack fina =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10