Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-07-25 19:45:39 följande:
    Haha javist

Jag har alltid kunnat "dra" ut mina snor,slem liknande slemmisar.
    Varigt olika i färgerna. Med tösen var den fasen grådassig och med sonen orange/vit/äggviteaktig och nu e den vit/äggviteaktig.
    Snubbigt värre men ändå kul när man ser den lossar.

Glömmer aldrig första gången då den släpte med min dotter hihi. Jag stod naken och skulle in och tvätta av mig och fick en jäkla nysattack och den "sköts" ut och dinglade som en jäkla sträng där nere och mannen stod och asgarvade och frågade om jag skulle ha den dinglande där vilket jag ej såg haha.
    Pinsamt var det iaf.
    ja men likadant här, dem påminner lite om flytningarna man kan få ibland runt ägglossning....
    mina har mest varit som dina är nu, vit/äggvite aktig.

hahaha ta skyyyyyyyyydd, det är någon som skjuter slemproppar hahahahha
    förstår det var pinsamt, jag hade nog dött lite om det hänt mig haha
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-25 19:52:00 följande:
    Men tjejer varför får man (IAf jag som idag iaf) som värsta sd/förvärkarna) när jag bara reser mig upp,står upp eller går lite smått?
    Att sitta ner går bra  och är då "bara" som mensvärk men när jag reser mig,går eller står så känns det betydligt mera.
    jag läste på niomanader.se att om man vill veta om det är sd/förvärkar eller förlossningsvärkar så ska man duscha. är det vanliga förvärkar kommer dem försvinna då det bara är livmodern som tränar lite, men är det förlossningsvärkar så går det inte över ;)

jag känner likadant här, känner lite mensvärk nu bara när jag sitter/ligger ner men blir mycket värre när jag står/går
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 19:57:02 följande:
    ok, jisses asså...2 panodil, haha du kanske e skapt att föda barn ;) ja jag skrek ju ett tag, jag dööööör, haha ja inte hysteriskt men ändå..jag badade åxå å tog slangen på magen men det var på BB, skönt asså..tills det kom blod i badkaret, ang det så inget blod idag :)
    samma sak här, har åxå molvärk...men det betyder ju inte så mkt ändå visst...haha fast man ville tro det, eller ja vi vet ju inte...

Tack så mkt för ditt lycka till, jag e nu 110% säker på att hon ALDRIG skulle ha ngn som helst kontakt med honom. jag frågade henne rakt ut å hon svarade på ett sätt som jag vet att hon är ärlig. Hon tycker dessutom att han är en stor skit som inte tar sitt ansvar osv. å så sa hon-gumman, även om han skulle träffa ngn annan så kom ihåg-han kommer behandla henne likadant, så du har inte förlorat ngt. men allt bara rann av mig å jag känner lugn å harmoni, för hon är inte ngn jag vill mista...kram
    ja det var ju efter rekommendationer efter förlossningen ;) fast det var mitt andra barn... med barn nummer 1 trodde jag att hela jag skulle gå i sönder... som sagt jag stannade hemma så länge jag kunde, hela natten hade jag ont, sen när jag kom in var jag bara öppen ett par centimetrar :S

skööööööööönt att det gick bra med väninnan. det sa jag ju ;) jag tycker inte riktiga vänner tar varandras ex
    och det är ju så sant som din väninna säger. kram tillbaks, skönt med lugn och harmoni, det kan du behöva mycket av =)
    Pregga skrev 2010-07-25 20:02:39 följande:
    Elinnnn

tusen tack för allt, du anar inte hur mkt ditt stöd har betytt å betyder Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    kraam
    men gumman då, hihi. det är ju därför vi är härinne =) för att få och ge råd till varandra, få stöd och ge stöd till varandra. ditt stöd har betytt och betyder mycket för mig med.
    massa kramar tillbaka {#emotions_dlg.flower}
  • elinnnnn

Pregga: skönt att du sluppit blodblandat idag =)

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 20:19:58 följande:
    jo jag tror åxå att barn nr 1 blir som en chock, man vet att det kommer göra ont såklart, haha bara inte hur...kanske lika bra annars så blir det väl inga ungar, hahaha
    jo det känns himla skönt å hon svarade på ett sådant sätt att jag e helt 110% säker med.  asså bland mina vänner så har vi ju det som en oskriven regel, att inte ens titta åt en väns x. den finns inte, å vi har vart bästa vänner i 10 år. Hon blev bestört när jag frågade....men uppskattade att jag frågade ist för att gå å tro om henne.
    Sen tycker hon att han e ful å totalt rubbad, haha asså jag tycker ju inte han e ful, för mig är ju han den vackraste på DET sättet. sen att han beter sig som en finnig tonåring e ju ngt annat.
    jo lugn å harmoni behöver jag nu asså...
    läste att du mått illa å har haft tryck i ljumskarna, sååå känner exakt jag med...som du säjer, lite febrig fast man inte är det...skumt...
    hihi men det har betytt mkt å gör, jag har ju varit väldigt orolig sen jag åkte in förra veckan..massor me kramar å kärlek till dig goa elinnnn
    verkar vara en bra väninna du funnit.. inte konstigt ni varit vänner i 10 år =)
    jag har också en som är världens bästa, hon är som en syster, vi har varit bästa vänner i 14 år nu =) jag ska till henne imorrn eftermiddag hihihi, så har jag annat att tänka på tills jag ska hämta maken hahahaha

jo utseende och beteende går ju oftast inte hand i hand ;)

jätteskumt, men mitt har lugnat sig lite... känner mig dock fortfarande stressad inombords, molvärk och tryck nedåt... men mår iallafall inte illa längre.
    tack gumman, skickar tusenfaldt tillbaks =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 20:22:39 följande:
    jo det känns jätte skönt, det där med slemmis...tror min åxå går i omgångar, för det blir ibland lite glatt på pappret som vid ägglossning :)
    är det säkert =)

herregud tjejer, snart är vi ju i måååååååååååål!!!!
    dag för dag är en dag mindre som gravid och en dag närmare att få våra bebisar i famnen =)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 20:28:02 följande:
    Jo hon e bäst, därav att förlusten hade varit förödande. Vi har hållt ihop i alla lägen å min dotter kallar ju henne för moster. dom e man ju rädd om asså...
    haha nej, jag tycker mitt x ser bra ut, men inte en enda av mina väninnor gör det...hm...jaja smaken e som baken. haha
    '
    ang kycklingen vet du det? jag lagade till den lite innan jag drog men den var inte klar fast jag tog ut den då jag skulle gå å satte in den igen nu att stekas klart, det går väl?

Jo mitt e ju med lugnare, men det känns i ljumskarna..
    hihi go du e sockerduvan :)
    har tyvärr ingen aning angående kycklingen :S

nu ska jag gå och äta lite iallafall så jag kan dricka min goa järntablett innan jag går och lägger mig... måste ju vänta 2 timmar efter måltid för att ta den... så himlans drygt!
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 20:34:43 följande:
    haha jaa helt sjukt ju, asså först så kämpar man som ett as för att bli gravid...eller ja vi då, tog oss 2,5 år...sen nu så längtar man tills man får hålla den lille :) men jag älskar att vara gravid så ingen panik...än :) haha
    elinnnnn skrev 2010-07-25 20:32:00 följande:
    har tyvärr ingen aning angående kycklingen :S

nu ska jag gå och äta lite iallafall så jag kan dricka min goa järntablett innan jag går och lägger mig... måste ju vänta 2 timmar efter måltid för att ta den... så himlans drygt!
    ringde en väninna å frågade, å hon sa att det skulle inte vara ngt problem, 2 timmar? varför det?
    kraam
    haha ja och jag vet att jag kommer sakna gravidmagen när hon väl är ute... jaja aldrig är man nöjd ;);)

jo 2 timmar efter måltid och 2 timmar före måltid... det är då man upptar järnet som bäst... ja alltså dessa järntabletterna, det är en sorts brustablett, har nyss bytat ju. tror den heter fexim eller nåt sånt... orkar inte gå ut i köket och kolla efter hahah, så seg
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 21:07:14 följande:
    haha ja aså jag tycker det e mys å vagga fram som en pigvin, haha
    ok, då e jag med...för mina tar jag ihop med apelsinjuice med järn å folsyra innan jag lägger mig :)
    hahaha ja det där vaggandes som en pingvin... ska bli dökul att se maken imorrn hur han reagerar på min "nya stil" hahaha det är ju stor skillnad på hur jag ser ut nu och hur jag såg ut för 2½ månad sen hahhaa

ja dessa brustabletter innehåller vitamin c också för lättare upptag :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-25 21:12:46 följande:
    haha jisses, ja han får la sig en chock, *asg* skulle vart kul å se hans ögon..hahaha
    det häner ju MKT på så lång tid med...
    ok, men det e ju bra att dom innehåller det med...jag har sörplat lite citronvatten samt juice för att undvika uvi...
    ja det är bra för att undvika det :) ät citronerna om du kan, jättebra för det :D
    och GOTT! jag älskar citroner... fast kanske inte alla som kan äta dem sådär som man äter typ apelsiner?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10